رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ارائه دو طرح ویژه حمایتی از بازار سرمایه در شورای مشورتی سازمان بورس خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۱۷۲۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ در نشست اخیر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعضای شورای مشورتی بورس، موضوعات و سرفصل‌های مربوط به «بسته سیاستی پشتیبانی و مانع زدایی بازار سرمایه از تولید» و «طرح ارتقای جایگاه و عملکرد بازارسرمایه» ارائه شد و مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

آقای دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، افزود: بازار سرمایه در دو سال گذشته شاهد تحولات بسیاری بود و از لحاظ اندازه، حجم فعالیت و حضور مردم، رشد چشمگیری داشته که همین تحولات سریع برخی از معادلات را تغییر داده است.

دهقان دهنوی با تاکید بر این نکته که ساختار، نیرو و امکانات سازمان بورس باید با اندازه و حجم امروز بازار سرمایه و مسائلی که با آن روبرو است، بازبینی و متناسب‌سازی شود، گفت: این ظرفیت‌ها نه تنها در ساختار سازمان بورس بلکه باید در همه ارکان بازار ایجاد شود تا به نیاز‌های موجود پاسخ مناسبی داده شود.

وی با اشاره به ارائه دو طرح کلی در این حوزه از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، افزود: یکی از این طرح‌ها در مرکز پژوهش سازمان بورس با هدف آسیب شناسی مسائل و چالش‌های بازار سرمایه پیرامون ایفای نقش پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید تهیه شده و طی آن راهکار‌هایی برای بیش از ۴۰ الی ۵۰ مورد از چالش‌ها و مسائل بازار سرمایه، پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در اقدامی دیگر، مقرر شد در طرحی با عنوان طرح ارتقای جایگاه و عملکرد بازار سرمایه، لزوم و نحوه تدوین برنامه بهبود جایگاه و عملکرد بازار سرمایه مطرح و مسائل و مشکلات طرح شده در قالب کارگروه‌های تخصصی و با حضور کارشناسان، صاحبنظران، فعالان بازار سرمایه و مدیران بخش‌های مختلف بررسی شود.

دهقان دهنوی افزود: از این رو در ادامه جلسات شورای مشورتی، امروز، نظرات و پیشنهادات اعضای شورا، طرح و اولویت موضوعات مطرح شده، بررسی شد. ضمن اینکه موارد دیگری نیز از سوی اعضای شورا به عنوان موضوعاتی که باید در این مقطع زمانی از سوی سازمان بورس در اولویت قرار گرفته و پیگیری شود، توسط اعضا مطرح شد.

وی از جمله پیشنهادات و اولویت‌های ارائه شده در این جلسه را به این ترتیب اعلام کرد: تنظیم روابط درون بازار سرمایه، تقویت روابط ارکان بازار و روابط بورس‌ها با سازمان بورس، تسهیل فرایند‌های مربوط به تامین مالی، تقویت نقش نظارتی سازمان بورس در بازار سرمایه، بهبود سامانه‌های نظارتی، توسعه آموزش و فرهنگ سازی، بهبود ساختار سازمانی و منابع انسانی سازمان بورس، بین‌المللی شدن بازار سرمایه، توسعه ابزار‌های مشتقه و کمک به تقویت و بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار این موارد به طور مفصل در طرح‌های توسعه‌ای سازمان گنجانده شده و سازوکار اجرایی شدن آن‌ها در جلسات بعدی این شورا ارائه خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها