رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: صبح امروز با دستور وزیر کشور حدود یک درصد از مجموعه شعب کشور، به سرعت از حالت آنلاین به سمت آفلاین رفت.
کد خبر: ۱۳۲۱۵۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور ضمن تشکر از مردم برای حضور پرشور پای صندوق های رای و ابراز امیدواری برای ادامه داشتن این روند، اظهار داشت: صبح امروز مشکلات فنی پیش آمد اما بلافاصله با دستور وزیر کشور حدود یک درصد از مجموعه شعب کشور، به سرعت از حالت آنلاین به سمت آفلاین رفت تا مردم معطل نشوند.

وی افزود: لذا من هم اکنون به همه استانداران و فرمانداران استان‌ها اعلام می‌کنم در هر نقطه اگر مشکل فنی پیش آمده و امکان اخذ رای آنلاین نیست حتماً به سرعت آن را تبدیل به آفلاین کنند و رای مردم را بگیرند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: هیچ‌کس نباید بابت معطل شدن در صف نتواند حق خودش را استیفا کند لذا فرمانداران و استانداران این را به عنوان یک ابلاغیه تلقی کنند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه طی اطلاعیه ای اعلام کردیم که سه نفر از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده و تنها چهار نفر از نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند، اما بعضاً در فضای مجازی لیست‌هایی منتشر می‌شود که به غیر از این چهار نامزد هستند، این لیست ها اعتبار ندارند و مردم به آنها توجه نکنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ما نیز به مبادی قانونی اعلام کردیم که با کسانی که شایعات و جعلیات را اعلام کردند برخورد قانونی انجام شود.

وی درباره میزان تعرفه‌های مصرف شده تاکید کرد: در حال حاضر بیان این موضوع کار ساده‌ای نیست و به سرعت در کل کشور در حال تغییر است. اما روند خوبی است و با سرعت انجام می‌شود. در اولین فرصتی که این مساله به جمع‌بندی رسید حتما آن را اعلام کنیم. لذا مسیر قابل قبولی است که مردم با شور و شوق وارد انتخابات شدند.

عرف در رابطه با ارسال نشدن صندوق سیار برای افراد در بیمارستان‌ها، عنوان کرد: با وزارت بهداشت و هلال احمر هماهنگ شده است و قرار شده که این اقدام با همکاری فرمانداری انجام شود. نماینده هلال احمر در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده و جلسه می‌گذاریم که ببینیم این اقدام از صبح صورت گرفته است یا نه. اگر نگرفته حتماً باید این کار را در بعد از ظهر انجام دهیم که افراد بتوانند رای خودشان را بدهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص ناتوانی ناطق نوری برای رای به شورای شهر تهران، گفت: دور قبل نیز مواردی داشتیم کسانی که شناسنامه جدید تهیه کرده‌اند در سیستم بررسی می‌کنند و باید در حوزه مشخص باشد. اما جزئیات آن را بررسی می کنم و بعد از ظهر اعلام خواهم کرد.

وی همچنین این خبر که به افراد اجازه داده نشده در ساعات اولیه و از ساعت ۷ صبح رای دهند را تکذیب کرد.

عرف گفت: نسبت به شعب خارج کشور در برخی از کشورها محدودیت‌هایی به عنوان بیماری کرونا ایجاد کردند و مثل گذشته فضا را ایجاد نکردند و در برخی موارد مجبور شدند مکان‌هایی را اجاره کنند. وزارت امور خارجه متولی اخذ رأی از ایرانیان خارج کشور است که اگر مشکلی باشد باید رسیدگی کند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها