مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت ۳۵ سامانه ثبت تخلفات سرعت در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت ۳۵ سامانه ثبت تخلفات سرعت در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۱۵۲۴

به گزارش جام جم انلاین اردبیل؛ وثوقی با بیان این مطلب گفت: از این میزان ۱۶ سامانه سرعت متوسط را اعمال می‌کند و ۷ سامانه دیگر نیز در حال ارتقاء و بروز رسانی است.

وی با اشاره به مکان یابی ۶ سامانه ثبت تخلفات سرعت در محور‌های شمالی استان افزود: کنترل سرعت یکی از عوامل مهم پیشگیری از وقوع تصادفات است که این مهم با تلاش نیرو‌های پلیس راه و سامانه‌های ثبت تخلفات درحال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هوشمند سازی جاده‌ها را از جمله برنامه‌های مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر ۳۵ سامانه ثبت تخلفات سرعت، ۷۰ دستگاه تردد شمار برخط، ۲ سامانه توزین حین حرکت و ۴۱ دوربین نظارت تصویری نیز در محور‌های مواصلاتی استان فعال است.

وثوقی تجدید خط کشی ۵۲۲ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان در ۲ ماه گذشته را یادآور شد و گفت: در طرح راهداری محوری ۱۵۰ دستگاه ناوگان راهداری و ۲۰۰ نفر پرسنل راهدار در آن مشغول فعالیت هستند.

رئیس مرکز تدوین مقررات حمل و نقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی نیز که بصورت ویدئو کنفرانسی در پانزدهمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل سخن می‌گفت بر بررسی ویژه علل و عوامل بروز تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل به ویژه محور‌های شمالی استان تاکید کرد.

نفیسی ارتقای ایمنی محور‌های مواصلاتی را از اولویت‌های اصلی کمیسیون ایمنی راه‌های کشور دانست و از آمادگی این کمیسیون جهت رفع مشکلات و مسائل مربوط به تصادفات استان اردبیل خبر داد.

وی گفت: عملکرد سیستم‌های ITS، ثبت و اعمال قانون تخلفات انجام شده می‌تواند کمک شایانی برای کاهش تصادفات در محور‌های مواصلاتی داشته باشد و کمیسیون ایمنی راه‌ها نیز برنامه ریزی‌های لازم را جهت حل مشکلات موجود در حوزه این سیستم‌ها در دستور کار خود قرار داده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها