سال 2021 برای ارزهای دیجیتال پر از فراز و نشیب بوده است. رشد مداوم این ارزها از ابتدای سال آغاز شد تا اینکه در ماه می، این صعود به سقوط تبدیل شد و حدود 50 درصد از ارزش بازار ارزهای دیجیتال بر باد رفت.
کد خبر: ۱۳۲۱۱۷۱
این در حالی است که همچنان نسبت به آینده رمز ارزها در آینده صنعت مالی جهان امیدواری وجود دارد و ارزهای جدیدی هر روز، وارد بازار می‌شوند.

به دلیل همین فراز و نشیب است که توصیه می‌شود اگر می‌خواهید وارد بازار ارز دیجیتال شوید، بیش از توان مالی خودتان را سرمایه‌گذاری نکنید. به زبان ساده بگوییم که آن پولی را در بازار سرمایه‌گذاری کنید که اگر همه آن را هم از دست دادید، مشکلی برای شما ایجاد نشود.

حالا اگر مشتاق ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستید و نمی‌خواهید ریسک بزرگی انجام دهید، بهتر است خرید یک ارز دیجیتال را نسبت به سایر ارزها، در اولویت خودتان قرار دهید. پس با ما همراه باشید تا این رمز ارز را به شما معرفی کنیم.

بیت کوین همچنان مطمئن‌ترین ارز دیجیتال است

از آنجا که خرید و نگهداری تعداد متنوعی از دارایی‌ها در بازارهای مالی، یک اصل مهم برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاران است، می‌توانید از این روش در بازار ارز دیجیتال هم استفاده کنید. اما خرید بیت کوین به‌عنوان نخستین و ارزشمندترین ارز دیجیتال، بهتر است در اولویت قرار بگیرد.

چرا بیت کوین؟ به همان دلیلی که شرکت‌ بزرگی مثل آمازون به تنها غول خرده‌فروشی آنلاین تبدیل شد و دیگر رقبای آن به‌سرعت ناپدید شدند، چراکه آمازون در حوزه خود اولین بود. بیت کوین هم اولین ارز دیجیتال است.

از کجا بیت کوین بخریم؟ شما می‌تواند در انواع صرافی‌ ارز دیجیتال، تومان پرداخت کنید و در قبال آن بیت کوین بخرید.

در هر حوزه‌ای که سراغ دارید، همیشه اولین‌ها از یک مزیت مهم رقابتی در بازار برخوردار بوده‌اند. به دلیل اینکه اولین‌ها زودتر از سایر رقبا می‌توانند کاربر جذب کنند، این اثر شبکه‌ای ادامه می‌یابد و هر روز کاربران بیشتری به سوی آن جذب می‌شوند.

اگر رمز ارزها قرار باشد در آینده ارزش بالایی پیدا کنند، حجم انبوهی از مردم و موسسات مالی باید به این نتیجه برسند که یک ارز دیجیتال مشخص، ارزشش را دارد. با این دیدگاه، بیت کوین خیلی جلوتر از سایر رقبا است.

بانک‌ها و دولت‌ها از بیت کوین استقبال کرده‌اند
 
 
خرید این ارز دیجیتال را در اولویت قرار دهید
 

ارزش بیت کوین در ابتدای سال با رشد زیادی روبه‌رو شد، چراکه تعداد بالایی از افراد، موسسات، بانک‌ها و حتی دولت‌ها از این ارز دیجیتال استقبال و پول قابل توجهی را در آن سرمایه‌گذاری کردند. تسلا، آمازون، پی‌پال و میکرواستراتژی از مهم‌ترین این موسسات بوده‌اند. علاوه بر این، دولت السالوادور نیز اعلام کرده بیت کوین را به‌عنوان یکی از ارزهای ملی خود تعیین خواهد کرد.

علاوه بر این، مورگان استنلی نخستین بانک بزرگ آمریکا بود که برای اولین بار دسترسی مشتریانش به صندوق‌هایی را که بیت کوین معامله می‌کردند فراهم کرد. گلدمن ساکس هم از دیگر غول‌های سرمایه‌گذاری آمریکا است که رسما بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی معتبر برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد.

پس می‌توانیم بگوییم که بیت کوین، یک ارز دیجیتال است که بسیاری از بانک‌های بزرگ و دولت‌ها آن را به‌عنوان یک دارایی رسمی پذیرفته‌اند.

جک دورسی از مهم‌ترین حامیان بیت کوین است

جک دورسی، مدیرعامل توئیتر و رئیس شرکت سرمایه‌گذاری اسکوئر (Square) تقریبا همه سرمایه و امید خود را در بیت کوین گذاشته و بسیار نسبت به آینده آن خوشبین است. همین ماه گذشته بود که دورسی اعلام کرد شرکت اسکوئر به‌دنبال ساخت یک کیف پول سخت‌افزاری برای بیت کوین است. دورسی حتی تا آنجا پیش رفته که می‌گوید اگر روزی جامعه توسعه‌دهندگان بیت کوین به او نیاز داشته باشند، او توئیتر و اسکوئر را رها می‌کند و به بیت کوین اضافه می‌شود.

دورسی بارها گفته که امیدش به بیت کوین به این دلیل است که اطمینان دارد این رمز ارز در آینده به ارز رایج اینترنت تبدیل خواهد شد. علاوه بر این، به دلیل اینکه ذخایر بیت کوین محدود است، می‌تواند در برابر تورم مقاوم باشد.

حمایت توسعه‌دهندگان قوی از شبکه بیت کوین

در حالی که بسیاری از کارشناسان و سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند تا اهمیت کوین‌های جدید را پر رنگ کنند و بگویند ساختار بیت کوین چندان نوآورانه نیست، بیت کوین تعداد زیادی از برنامه‌نویسان حرفه‌ای را در اختیار دارد که هر ساله به‌روز رسانی‌های جدیدی در این شبکه انجام می‌دهند. برای مثال، به‌تازگی به‌روز رسانی تپ‌روت روی این شبکه انجام شده است که می‌تواند سرعت تراکنش‌های آن را افزایش دهد.

به دلیل همین انعطاف بیت کوین است که بسیاری از کارآفرینان، شرکت‌ها‌ و موسسات بزرگ از این ارز دیجیتال حمایت می‌کنند. بیت کوین یک امتیاز مهم دیگر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد.

سخن پایانی

مهم‌ترین مزیت بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجتال این است که اولین رمز ارز بوده و حتی بسیاری از مردم هنوز هم دنیای ارزهای دیجیتال را با نام بیت کوین می‌شناسند. اگر به اغلب حوزه‌ها نگاه کنید، متوجه می‌شوید که اولین‌ها به احتمال زیاد موفق‌ترین هم خواهند بود، چراکه از محبوبیت و استقبال بیشتری در بازار خود برخوردار هستند. همین موضوع از مهم‌ترین دلایلی است که بیت کوین را به یک دارایی آینده‌‌دار در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها