کارگروه ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خراسان رضوی با دادن حق بهره‌برداری ۴۰هزار متر مربع از اراضی دولتی در مشهد و سنگان شهرستان خواف برای امور عام‌المنفعه و اجرای طرح تولیدی با حفظ حق مالکیت دولت موافقت کرد.
کد خبر: ۱۳۲۱۰۶۶
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۸۴۰ متر مربع زمین معادل حدود ۱.۵ هکتار از اراضی دولتی واقع در منطقه الهیه مشهد از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به بهزیستی اختصاص یافته است که این نهاد قصد دادن آن به صورت اجاره بلندمدت به موسسه خیریه همدم فتح المبین برای نگهداری از دختران معلول ذهنی و بی سرپرست را دارد. 

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: طبق تبصره پنج ماده ۶۹، انتقال مالکیت اراضی و تملک متعلق به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و موسسات خیریه و عام المنفعه موضوعیت نداشته و فقط حق بهره برداری از اراضی و املاک به نهادها و موسسات مزبور در حیطه جغرافیایی معین شده، با تصویب کمیسیون ماده ۶۹ داده می شود.

وی اضافه کرد: اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با مجوزی که از کمیسیون املاک و مستغلات سازمان بهزیستی کشور گرفته، با دادن حق بهره برداری زمین مزبور به موسسه همدم به مدت ۲۰ سال با حفظ مالکیت دولت موافقت کرده و درخواست خود را برای تصویب به کارگروه استانی ماده ۶۹ داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: مالکیت زمین مزبور در تملک دولت خواهد ماند اما اجاره آن به موسسه همدم به مدت ۶ ماه تمدید می‌شود تا موافقت کارگروه ملی ماده ۶۹ برای واگذاری حق بهره برداری از این زمین به موسسه همدم اخذ شود.

میرجعفریان افزود: سرمایه گذار یک طرح احداث کارخانه آسفالت نیز درخواست خود برای استفاده از ۲.۵ هکتار از اراضی ملی پلاک ۲۰۶۰ فرعی از ۱۷۸ اصلی بخش ۶ شهرستان خواف موسوم به شهرداری سنگان را به کارگروه ماده ۶۹ ارسال کرده بود که با این درخواست هم موافقت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها