شرکت دانش‏ بنیان «امید آفرینان مهندسی آینده» با دانش بومی موفق به طراحی و ساخت چاپگرهای ۳ بعدی برای تولید بافت ‏های انسانی شده‏ است

تولید بافت‌های بدن با چاپگر زیستی ایرانی

شرکت دانش‌بنیان «خضراسازان راد پلیمر پارسیان» ضمن تولید محصولات لاستیکی، پلاستیکی و کامپوزیتی خدمات گوناگونی در زمینه عایق‌بندی سطوح داخلی انواع مخازن ارائه می‌دهد

خودکفایی در تولید انواع محصولات پلیمری با تلفیق علم و صنعت

تصور جهان پیشرفته کنونی بدون وجود مواد پلیمری مشکل است؛ امروزه این مواد جزئی از زندگی ما شده‌اند و در ساخت اشیای مختلف، از وسایل روزمره و پُرمصرف عمومی گرفته تا ابزار دقیق و پیچیده‌ای که در صنایعی مانند علمی، ورزشی، پزشکی، کشاورزی، هوایی، ریلی، نفت، گاز، پتروشیمی و ... به‌کار می‌روند.
کد خبر: ۱۳۲۰۹۱۱

پلیمر از ابتدای حیات بشر در دسترس بوده و انسان‌ها بدون اینکه درک درستی از این مواد داشته باشند، به‌منظور رفع نیازهای زندگی از آنها استفاده می‌کردند.

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های حیرت‌انگیزی در زمینه پلیمر رخ داده است و این پیشرفت‌ها به‌قدری سریع بوده که مفهوم کلی فناوری پلیمر را دگرگون کرده است. در همین رابطه شرکت دانش‌بنیان «خضرا سازان راد پلیمر پارسیان» با حرکت بر لبه فناوری جهان و با کمک‌گیری از مهندسان مجرب صنایع پلیمر، شیمی و مکانیک، توانسته است از روش‌های مهندسی‌معکوس شامل طراحی، فرمولاسیون، آنالیز و بررسی خواص فیزیکی و مکانیکی مواد، شناخت کافی پیدا کرده و عمده فعالیتش را بر تولید موادی مانند لاستیک، پلاستیک و کامپوزیت متمرکز کند.

مهدی جوکاری‌ دارابی، مؤسس و مدیرعامل شرکت «خضراسازان راد» است. به گفته او، این شرکت با دو رویکرد اصلی مبنی‌بر تولید علم و پیاده‌سازی آن در راستای بی‌نیازسازی کشور قدم در این عرصه گذاشته است. خضراسازان راد تاکنون چند مقاله بین‌المللی با میانگین بالای ارجاعات سالانه را در نشریات علمی معتبر جهان، در رابطه با صنعت پلیمر منتشر کرده است. این مجموعه علاوه بر داشتن پروانه بهره‌برداری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، موفق به کسب مجوز فناوری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است؛ همچنین شرکت خضراسازان راد توانسته است گواهی دانش‌بنیانی را نیز از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اخذ کند.

خدمات شرکت «خضراسازان راد»

فعالیت شرکت دانش‌بنیان خضراسازان راد را می‌توان به دو دسته خدمات و محصولات تقسیم کرد؛ خدمات این شرکت عبارتند از:
رابر لاینینگ (آستر لاستیکی) انواع مخازن و مبدل‌های فلزی
این کار برای محافظت از سطح داخلی مخازن فلزی در برابر سایش و خورنده‌های شیمیایی صورت می‌گیرد و کمک بسیار بزرگی به صنایع بالادستی برای افزایش طول‌عمر مخازن خود در برابر عوامل تخریب‌کننده مختلف می‌کند.

آب‌بندی انواع مخازن بتنی
این خدمت نیز در جهت محافظت از سطح داخلی مخازن بتنی در برابر خوردگی انجام می‌شود که درنهایت تلاش و هزینه‌های زیادی که ساخت مخازن بتنی دارند را به‌وسیله آب‌بندی پلیمری آنها با استفاده از افزودنی‌های نانو، تکمیل می‌کند.

طراحی، مشاوره و ساخت انواع مخازن پلیمری کشاورزی
مخازن پلیمری، مخازنی هستند که با سرعت ساخت بالا و طول عمر بسیار زیادی که دارند، برای نگهداری و ذخیره آب‌های سطحی در صنایع کشاورزی به‌کار می‌روند. سرعت ساخت این مخازن به‌قدری زیاد است که فقط ظرف مدت سه روز، می‌توان مخازنی با حجم ذخیره بالای آب را ساخته و آبگیری کرد.

محصولات شرکت

محصولات «اِلاستومِری» (لاستیکی)
این محصولات شامل انواع اورینگ، پکینگ، دیافراگم، واشر، درزگیر، لرزه‌گیر و ضربه‌گیرهای تخصصی هستند که از انواع الاستومرهای سیلیکونی، وایتون، نئوپرن، طبیعی، مصنوعی، ای‌پی‌دی‌ام (EPDM)، بیوتیل، اچ‌ان‌بی‌آر (HNBR) و... ساخته می‌شوند. محصولات الاستومری کاربردهای بسیار وسیعی در صنایع مختلف نظامی، صنعتی، ساختمانی، کشاورزی، ریلی و... دارد.

محصولات «ترموپلاستیک» (پلاستیکی)
این محصولات شامل انواع قطعات مهم پزشکی، صنعتی و کشاورزی هستند که از پلیمرهای ویژه اِی‌بی‌اس (ABS)، تفلون، پلی‌آمید، پلی‌اتیلن، دولون و ... تولید می‌شود.

محصولات «تِرموست» (کامپوزیتی)
این محصولات شامل انواع قطعات بی‌ام‌سی (BMC)، سی‌ام‌سی (CMC) و لایه‌گذاری دستی کامپوزیتی از رزین‌های پلی‌استر و وینیل‌استر هستند؛ محصولاتی که به‌دلیل وزن بسیار پایینی که نسبت به فلزات دارند و براساس مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی شیمیایی و همچنین روش‌های شکل‌دهی آسان، به‌طور مستمر در حال پیداکردن استفاده‌های گسترده‌تری در صنایع گوناگون هستند.

چشم‌انداز این مجموعه
به گفته جوکاری، چشم‌انداز شرکت خضراسازان راد و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ادامه‌دادن این راه، این‌گونه هدف‌گذاری شده‌اند:
جلوگیری از خروج ارز به‌دلیل واردات قطعات لاستیکی نامرغوب خارجی.
صادرات محصولات شرکت به کشورهای منطقه.
افزایش رضایت‌مندی مشتریان از مسیر ارتقای کیفیت خدمات و محصولات و همچنین بهبود مستمر سیستم مدیریت یکپارچه از طریق شناسایی، اجرا و کنترل فرآیندها و تعیین اهداف سازمانی.
اجرای پروژه‌ها در چارچوب برنامه زمان‌بندی و سطح کیفی مورد انتظار مشتریان.
آموزش مستمر و مداوم به‌منظور رشد مهارت‌های کارکنان.
تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات کارآمد، متناسب با نیاز پروژه‌ها.
حفظ سلامت کارکنان و کاهش حوادث ناشی از کار و همچنین حفظ سرمایه مشتریان از طریق شناسایی، ارزیابی، کنترل و هدف‌گذاری مخاطرات شغلی.
تعهد به حفظ محیط‌زیست و پیشگیری از آلودگی‌های بارز زیست‌محیطی.
ترویج فرهنگ مشارکت کارکنان در همه امور، به‌منظور افزایش بهره‌وری و مدیریت بهینه‌سازی هزینه‌ها.


مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصولات «خضراسازان راد پلیمر پارسیان»

مدیرعامل مجموعه خضراسازان راد در خصوص ویژگی‌هایی که تولیدات شرکت تحت مدیریتش دارند، به جام‌جم می‌گوید: «در حال حاضر مجموعه دانش‌بنیان خضراسازان راد توانایی مهندسی‌معکوس، طراحی و تولید انواع قطعات پلیمری ویژه و همچنین مهندسی صنایع مختلف را دارد. ما توانسته‌ایم محصولاتی را که تا پیش‌از این در کشور تولید نمی‌شد و به‌همین دلیل منجر به خروج ارز از کشورمان می‌شد را با روش مهندسی‌معکوس، تولید کرده و روانه بازار کنیم.»

جوکاری می‌افزاید: «ما موفق شده‌ایم فعل «خواستن» را به‌معنی واقعی کلمه صرف کنیم و شعار «ما می‌توانیم» را کاملا به‌شکل عملی ثابت کنیم. خضراسازان راد اکنون یکی از شرکت‌های مطرح کشور در زمینه پلیمر است که به بی‌نیاز شدن اکثر پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و شرکت‌های صنعتی خصوص در این زمینه کمک کرده است.»

او در ادامه ضمن اشاره به مزایای رقابتی خدمات و محصولات مجموعه خضراسازان راد، خاطرنشان می‌کند: «از بزرگ‌ترین مزیت‌های رقابتی ما نسبت به دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه، رویکرد علمی و بهره‌گیری از این علم در زمینه‌های اجرایی است؛ همچنین کیفیت بسیار بالای محصولات ما که به‌دلیل استفاده از مواد اولیه اصل و روش‌های تولید منطبق‌بر استاندارد به‌دست می‌آید نیز یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تولیدات ماست. در یک جمله می‌توان گفت استقرار سیستم مدیریت کیفیت در مجموعه خضراسازان راد، کاهش ملموس زمان تحویل، بسته‌بندی مناسب و کاربردی، گارانتی مطمئن محصولات و همچنین ارائه قیمت‌های رقابتی در این بازار، اصلی‌ترین مزایای رقابتی ما را تشکیل می‌دهند.»

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها