شرکت دانش‌بنیان «خضراسازان راد پلیمر پارسیان» ضمن تولید محصولات لاستیکی، پلاستیکی و کامپوزیتی خدمات گوناگونی در زمینه عایق‌بندی سطوح داخلی انواع مخازن ارائه می‌دهد

خودکفایی در تولید انواع محصولات پلیمری با تلفیق علم و صنعت

شرکت دانش‌بنیان «سامانه‌پرداز آریس» در قالب یک مرکز فعال در حوزه مرکز داده در پروژه‌های مرکز داده سازمان‌های دولتی و خصوصی و پروژه‌های ملی کشور فعالیت می‌کند

هویت‌سنجی سامانه‌های ارتباطی با آریس

دنیای امروز که دنیای ارتباطات است و برقراری ارتباط صحیح با دیگران از رموز موفقیت محسوب می‌شود، بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها برای ایجاد ارتباطات گسترده‌تر با همکاران و مشتریان خود نیازمند سامانه‌های ارتباطی قدرتمندی هستند که بتوانند علاوه بر تسهیل امر ارتباط، امنیت سیستم‌ های آنها را نیز تضمین کنند.
کد خبر: ۱۳۲۰۹۱۰

در این رابطه شرکت «سامانه‌ پرداز آریس» از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته است بسته به نیاز مشتریان، زیرساخت‌های ارتباطی لازم را برای آنها فراهم کند تا آنها بتوانند علاوه بر برقراری امنیت سیستم‌ها و داده‌های خود، کاربران را نیز به لحاظ هویتی مدیریت کرده و امکان دسترسی به داده‌ها را برای آنها فراهم کنند.

شرکت دانش‌بنیان «سامانه‌پرداز آریس» در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در زمینه مرکز داده و تولید نرم‌افزار مشغول فعالیت است و خدماتی را در زمینه مشاوره، طراحی، راه‌اندازی مراکز داده، تولید محصولات نرم‌افزاری مبتنی بر فناوری متن باز و مشاوره نرم‌افزار به مشتریان عرضه می‌کند.

داود فیروزیان، مدیرعامل این شرکت و دانش‌آموخته رشته‌های نرم‌افزار و مدیریت، به همراه دو نفر دیگر، بنیانگذاران این شرکت بوده‌اند که در حال حاضر، او تنها بازمانده آن گروه است. آنها از سال ۸۲ در قالب یک گروه تکنولوژی فعالیت خود را شروع و سال ۸۸ به طور رسمی و در قالب شرکت آغاز به کار کردند. آنها بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، سراغ تأسیس یک شرکت مبتنی بر دانش رفتند. اکنون او و همکارانش به‌صورت تخصصی روی سیستم‌های ارتباطی کار می‌کنند. اهداف اقتصادی و نیز جذابیت‌های دنیای فناوری، دو عامل و اهرم مهمی بوده که آنها را به سمت تأسیس چنین شرکتی
سوق داده است.

دامنه فعالیت‌های شرکت

کارشناسان شرکت سامانه‌پرداز آریس به طور موازی در چند حوزه شامل همکاری و مشارکت و تکنولوژی‌های عمیق‌تر مانند سیستم‌ های مدیریت هویت و دسترسی و حوزه مراکز داده کار می‌کنند.

به مرور زمان، حوزه مراکز داده از گردونه فعالیت‌های شرکت خارج شده و این شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر فقط در زمینه مدیریت هویت و دسترسی «گاندو» و حوزه ارتباط سازمانی «توکا» فعالیت می‌کند. آریس اکنون علاوه بر همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌ها، شرایط عمومی هم دارد و اشخاص نیز قادرند از سیستم‌های ارتباطی این مرکز بهره‌مند شوند اما تاکنون مانور اقتصادی روی این امر داده نشده و تمرکز آنها بیشتر روی سازمان‌هاست.

بنیانگذار سامانه‌پرداز آریس در این باره می‌گوید: «بیشتر فعالیت شرکت ما داخل سازمان‌هاست و به‌منظور ارائه سرویس در مناقصه‌ها شرکت می‌کنیم یا اطلاع‌رسانی‌های رسمی از طریق ارتباط‌های سازمانی یا از طریق ایمیل یا نامه انجام شده و ما طرح‌های خود را به سازمان‌ها پیشنهاد می‌دهیم و آنها براساس نیاز خود، خدمات را انتخاب می‌کنند.

اصلی‌ترین مأموریت «آریس»

افراد با هر سیستم رایانه‌ای که کار می‌کنند، باید در ۹۰ درصد مواقع خود را معرفی و با ثبت رمز عبور و نام کاربری، هویت خود را اعلام کنند. تا سال‌ها پیش همین شیوه در کل دنیا مرسوم بود اما با گذشت زمان، سامانه‌ها به سمتی حرکت کردند که مکانیسم‌های احراز هویت دقیق‌تری داشته باشند و هم به شکل بهتری بتوانند آن را مدیریت کنند.

فیروزیان در این باره می‌گوید: «اکنون سامانه‌ها به‌روز شده و دیگر شیوه‌های سنتی پاسخگوی این نیازها نبودند و درنتیجه ابزارهای مدیریت هویت و دسترسی به وجود آمدند که در دنیا به وفور در حال استفاده است. اما در کشور ما هنوز استفاده از آن جا نیافتاده است. پس از هویت سنجی، مسائل مربوط به مدیریت هویت به وجود می‌آید. برای مثال، کاربر زمانی که با گوشی شخصی کار می‌کند، خودش می‌تواند احراز هویت خود را ثبت کند. اما وقتی همان فرد روی یک سیستم سازمانی قرار می‌گیرد، باید سازوکارهایی وجود داشته باشد که برای ثبت هویت به کار برود. این سامانه، چرخه عمری دارد که ورود، ارتقا و خارج کردن هویت افراد را انجام می‌دهد که به آن «سامانه مدیریت هویت و دسترسی» اطلاق شده که در قالب محصول «گاندو» توسط شرکت عرضه می‌شود. در این سامانه، درقالب سیستم‌های رایانه‌ای، علاوه بر کار هویت‌سنجی کاربر، امکان دسترسی آنها به سیستم مدیریت شده و بسته به نیاز هر سازمانی راه‌اندازی می‌شود. با رشد سیستم‌ها و فناوری‌ها، مدیریت کاربران و دسترسی آنها به منابع سازمان‌ها پیچیدگی‌های زیادی پیدا کرده است. سامانه «گاندو» مدیریت هویت و دسترسی را برای سازمان‌ها انجام می‌دهد، می‌تواند با هزینه و زمان کمتر، امنیت بسیار بالاتری را برای دسترسی به منابع اطلاعاتی و سیستم‌های سازمانی ایجاد کند. درواقع، در قالب این سامانه، افرادی مشخص و معتبر به منابعی مشخص و در زمانی صحیح و تعیین‌شده دسترسی پیدا می‌کنند. در «گاندو»، مجموعه‌ای از نرم‌افزارها، ابزارها و خدمات اجرایی و مشاوره در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند هویت‌سنجی و امکان دسترسی به کاربران خود را به راحتی انجام دهند. در بخشی از این سامانه، به نام «سرویس دایرکتوری گاندو»، مرکز داده‌ای از هویت تمام کاربران و خدمت‌دهنده اصلی احراز هویت قرار دارد. اطلاعات هویت هر کاربر به طور استاندارد در این سرویس ذخیره شده و در دسترس سامانه‌هایی قرار می‌گیرد که نیاز به احراز‌هویت دارند. دسترسی به این بخش، در چند لایه صورت می‌گیرد که امنیت آن را بالا برده و هر کسی به راحتی نمی‌تواند وارد آن شود. سامانه مدیریت هویت و دسترسی در قالب سرویس‌های مدیریتی و کاربری، محلی برای ارتباط کاربران و مدیران سیستم با زیرساخت محصول گاندوست. بخش مدیریت هویت کاربر گاندو، امکان چرخه مدیریت هویت شامل ایجاد، تغییر و غیرفعال کردن هر کاربر را برعهده دارد. بخش دیگری از این سامانه هم در اختیار کابران قرار دارد تا بتوانند اطلاعات کاربری خود را به روز کرده و در صورت فراموش کردن رمز عبور از این بخش اقدام کنند.

ارتباط سازمانی (توکا)

یکی از‌ توانمندی‌های بشر قابلیت‌های برقراری ارتباط است که در او نهادینه شده و از نیازهای اساسی بشر تلقی می‌شود. هرچه زمان جلوتر آمده، این نیاز بیشتر احساس و جدی‌تر شده و ابزارهای روزآمدتری برای راحت‌ترشدن برقراری ارتباط ایجاد شده است. این مجموعه ابزارها همیشه در حال توسعه است؛ زمانی نامه کاغذی بود، سپس ایمیل جایگزین آن شد و در حال حاضر این ارتباطات هر روز در حال گسترش است که به این، فضای «همکاری و مشارکت» می‌گویند. هرچه دنیا توسعه پیدا می‌کند، این ابزارهای ارتباطی نیز به روزتر و نوین‌تر می‌شوند که اینها یکی از حوزه‌های تخصصی فعالیت این شرکت دانش‌بنیان است و در قالب آن، زیرساخت‌های ارتباطی را برای برقراری رابطه صحیح در اختیار کاربران که همان سازمان‌ها هستند، قرار می‌دهد. زیرساخت‌های ارتباطی و همکاری، شامل پست الکترونیک پیشرفته، چت، تقویم شخصی و اشتراکی، ابزارهای فضای مجازی و وویس، مدیریت کارها و نگهداری و اشتراک‌گذاری فایل‌ها از جمله این موارد هستند و بعد از اعلام تقاضای سازمان‌ها، بسته به نیاز مجموعه‌ها، برای آنها طراحی می‌کنند.

«توکا» درواقع، سامانه یکپارچه ارتباطی مبتنی بر پست الکترونیک است که برپایه فناوری متن باز‌طراحی شده است. این سامانه، راه‌حل جامع همکاری سازمانی و سامانه‌های یکپارچه ارتباطی است. سامانه «توکا» همچنین زبان فارسی را به طورکامل پشتیبانی کرده و نیز پشتیبانی تخصصی و حرفه‌ای داخلی را هم به عنوان راه‌حل جامع ارتباطی اعمال می‌کند. این سامانه از امنیت و سرعت بالایی برخوردار است و امکان ویروس‌یابی و تشخیص هرزنامه را هم دارد. به عبارتی، سازمان‌ها با استفاده از سامانه و ابزار سازمانی «توکا» می‌توانند از ابزارهای سازمانی خود برای حفظ امنیت، جلوگیری از خروج داده‌ها و برقراری امنیت استفاده کنند.

مزیت رقابتی شرکت

فیروزیان در گفت‌وگو با جام‌جم اظهار می‌کند: «رقابت در زمینه سامانه‌های ارتباطی در دنیای دیجیتال امروز بسیار جدی است. شرکت ما دو مزیت رقابتی جدی با شرکت‌های دیگر و همکار دارد؛ یکی این است که محصولات شرکت با توجه به فناوری‌های روز دنیا تولید شده‌ و از نظر قابلیت‌های محصول کم و کسری نسبت به محصول شرکت‌های دیگر ندارند و حتی برخی مواقع، از شرکت‌های روز دنیا هم جلوتر هستند و عملکرد بهتری دارند. مزیت دیگر رقابتی آن، ارائه محصولی با عنوان کسب‌ کارهای مرتبط با مدیریت متن باز است که از سوی شرکت طراحی می‌شود. طبق این فناوری، شرکت می‌تواند به صورت محلی و در داخل کشور، خدماتی را ارائه دهد که اگر سازمان‌ها بخواهند همین سیستم را از خارج از کشور تهیه کنند، هزینه بسیار بالایی را باید بپردازند یا در دسترس نیست. آنها درواقع این سیستم‌های ارتباطی را پشتیبانی می‌کنند و به طور کلی از سرویس‌های ارتباطی پشتیبانی محلی انجام می‌دهند. در فناوری متن باز، طراحی سامانه و تمام منبع نرم‌افزار به صورت کاملا باز و غیرپنهان در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد و امکان تغییر در آن وجود دارد که یکی از ابزارهای انتقال فناوری به شمار می‌رود.

ندا اظهری - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها