فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور خبرداد:

دستگیری متهم به کلاهبرداری از ۳۷ نفر در نیشابور

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور از شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری از 37 نفر ازطریق آگهی تور مسافرتی در یک سایت واسطه گر در این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۱۳۲۰۸۴۹

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی،سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده و تحقیقات دیجیتالی متوجه شدند، فردی با اطلاع رسانی تور گردشگری در یک سایت واسطه گر از اعتماد افراد سوء استفاده کرده است. افراد متقاضی پس از تماس با او شماره کارت درخواست کرده و مبالغ متفاوتی را به شماره کارت بانکی وی انتقال داده اند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات فنی پلیس، مشخص شد متهم با افرادی که قصد فروش گوشی های موبایل خود را در فضای مجازی داشته اند تماس و شماره کارت آنان را می گرفت. سپس متقاضیان خرید تورهای گردشگری را به واریز وجه اعلامی در آگهی به حساب مالکان گوشی های موبایل هدایت و از مالکان گوشی درخواست می کرد که موبایل های خریداری شده را بااسنپ به آدرس های اعلامی ارسال کنند و سپس گوشی خود را خاموش می کرد.

سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده تصریح کرد: همزمان با انتقال وجه به حساب فروشندگان گوشی های موبایل به دلیل این که خریداران تورهای گردشگری شاکی بودند، حساب های دریافت کننده وجه (فروشندگان موبایل) از طریق مقام قضایی مسدود و همزمان با رسیدگی به این پرونده شکایت هایی از استان های دیگر نیز دریافت شد.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با اشراف در فضای مجازی، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی این فرد را دریک اقدام غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور بااشاره به این که تا کنون 37 شاکی از نیشابور و سراسر کشور شناسایی شده اند و یک میلیارد ریال از این افراد کلاهبرداری شده است، از شهروندانی که به این طریق دچار خسارت شده‌اند در خواست کرد، برای شکایت و پیگیری پرونده با شماره تلفن 05142229545 پلیس فتای نیشابور تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها