مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: برخورداری از هر نوع تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های قانونی نرخ صفر برای اشخاص حقیقی و حقوقی منوط به ارائه اظهارنامه الکترونیکی در مورد مقرر قانونی است.
کد خبر: ۱۳۲۰۷۹۹
به گزارش جام جم آنلاین لرستان:  هادی ملکشاهی افزود: اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) بر اساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ تا پایان خردادماه سالجاری فرصت دارند اظهار نامه مالیاتی فعالیت‌های شغلی خود در یک سال گذشته را به صورت الکترونیکی ارائه دهند.
 
وی ادامه داد: طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی به منظور تکریم مودیان و کاهش تردد غیرضروری در درگاه اینترنتی راه اندازی شده است تا از هرگونه مراجعه غیرضروری به اداره مالیات اجتناب کنند.

ملکشاهی تصریح کرد: اشخاص حقیقی می بایست اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۹ خود را به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR ارسال و نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نمایند.
 
مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: تمامی صاحبان مشاغل گروه های دوم و سوم موضوع ماده ۲ آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها حداکثر ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است مشمول این تبصره می شوند.
 
وی افزود: مودیان در صورت تکمیل و ارسال فرم، حداکثر تا پایان خرداد جاری، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می‌شوند  بنابراین مشاغلی که اولین سال فعالیت آنها عملکرد ۹۹ باشد مشمول دستورالعمل نبوده و باید اظهارنامه تسهیل نمایند.
 
ملکشاهی تصریح کرد: مالیات تا سه میلیون تومان بدون افزایش عملکرد نسبت به سال ۹۸ است اما از سه تا ۶ میلیون تومان چهار درصد افزایش، بیش از ۶ تا ۱۲ میلیون تومان هشت درصد افزایش و بیش از ۱۲ میلیون تومان ۱۲ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۹۸ خواهد بود.
 
مدیر کل امور مالیاتی لرستان گفت: باتوجه به ضرورت رعایت پروتکل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و تکریم مودیان، مشاغل می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات این دستورالعمل ها با مرکز ارتباطات مردمی ۱۵۲۶ تماس بگیرند.
 
وی عنوانکرد:  افراد فعال در بخش خرید و فروش سکه نیز باید اظهارنامه مالیاتی تکمیل کنند: تا پنج سکه بدون مالیات است، از پنج تا ۱۵ سکه هر قطعه ۹۶۰ هزار تومان، از ۱۵ تا ۲۵ سکه هر قطعه یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و از ۲۵ تا ۱۵۵ سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مالیات تعلق می‌گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها