رئيس پليس فتا استان کرمان هشدار داد:

نصب بدافزار در پی دانلود فایل‌های چند رسانه ای  

رئیس پلیس فتا کرمان هشدار داد؛

دردسرهای دوستی های مجازی

رئيس پليس فتا استان کرمان از دوستی هاي مجازی به عنوان يکی از عوامل جدی انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی ياد کرد و گفت‌: هيجانات و برخوردهای احساسی نسل جوان باعث شکل‌گيری دوستی های مجازی می شود که تبعات و آسيب‌های فراوان در پی دارد. 
کد خبر: ۱۳۲۰۶۰۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سرهنگ امين يادگار نژاد، اظهار داشت: جذابيت‌های کاذب، ناآگاهی از آسيب‌های متصور و عدم توجه خانواده‌ها به نيازهای عاطفی فرزندان بستر‌ساز وقوع دوستی های مجازی می شود.

وی افزود: گاهی برخی از نوجوانان و جوانان گرفتار جذابيت‌های فضای مجازی و تلقين‌های وسوسه انگيز همسالان خود می شوند و از طريق پيام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی گرفتار افراد فرصت طلب با نيت‌های مجرمانه می شوند.

سرهنگ يادگارنژاد ادامه داد: ضعف برنامه‌های تربيتی و آموزشی در مدارس و نهادهای مکمل، بلوغ زودرس و دسترسی به محتوا و اطلاعات نامناسب در فضای مجازی به ويژه در خانواده‌های متزلزل و شکل‌گيری عقده‌های روانی در فرزندان باعث می شود آن ها دچار تصميمات اشتباه احساسی و انجام رفتارهای پنهانی و آسيب‌زایی شوند.

رئيس پليس فتا استان، گسترش روابط دوستی به صورت تلفنی و حضوری و سپس اغفال به بهانه نامزدی را عامل بسياري از اتفاقات مجرمانه دانست و گفت:متأسفانه عکسبرداری يا ارسال عکس‌های خصوصی و بي‌توجهی به تبعات بعدی آن، باعث می شود افراد تبهکار در زمان مناسب اقدام به تهديد و اخاذی تحت عنوان انتشار عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی و مجازی کنند.

سرهنگ يادگار نژاد،در خصوص اقداماتی که والدين در پيشگيری از وقوع اين جرائم برای فرزندان بايد انجام دهند، افزود:برقراری روابط صميمی با فرزندان و آگاه‌سازی آنها از تبعات و آسيب روابط دوستی با جنس مخالف به ويژه اطلاع از خطرات دسترسی افراد غريبه به تصاوير خصوصی از جمله فرآيندهای پيشگيرانه و اثرگذار در اين رابطه است.

وي افزايش اين جرائم را نشان‌گر اثرات ملموس تهاجم فرهنگی غرب از طريق رسانه‌های آنلاين، مانند شبکه‌های اجتماعی مجازي و بی تفاوتی بخشی از نسل جوان به آموزه‌های معنوی دانست و افزود: هدايت نسل جوان به بهره‌گيري از فضای مجازی به صورت هدفمند و سودمند به جاي وب‌گردی های بی هدف، تقويت انديشه‌های معنوی و تشويق آنها به انجام فعاليت‌های سازنده اجتماعی از عوامل اثرگذار برای  پيشگيری از اين‌گونه جرائم سايبری است.

رئيس پليس فتا استان با اشاره به قانون مجازات اسلامی گفت: ماده 17 قانون جرايم رايانه‌ای به طور مشخص، هتک حيثيت از طريق انتشار تصاوير خصوصی دارای عنوان مجرمانه دانسته و در اين خصوص تأکيد می کند که هرکس به وسيله سيستم‌های رايانه‌ای يا مخابراتی، صوت، تصوير يا فيلم خصوصی يا خانوادگی يا اسرار ديگری را بدون رضايت او منتشر کند يا در دسترس ديگران قرار دهد، به‌ نحوی که منجر به ضرر يا عرفاً موجب هتک حيثيت او شود، به حبس از 91 روز تا دو سال يا جزای نقدی از پنج تا 40 ميليون ريال يا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها