مروری بر پرونده‌های خبرساز زنان متهم به قتل

شهلا، دلارا، ریحانه و دیگران (+عکس)

شهلا، كبری، فاطمه، معصومه، دلارا، ریحانه و افسانه، معروف‌ترین زنان قاتلی هستند كه سرنوشت برخی از آنها با چوبه دارگره خورد و بعضی از این نام‌ها نیز با رضایت اولیای دم، شانس دوباره برای زندگی پیدا كردند.
کد خبر: ۱۳۱۹۹۹۷

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، شهلا، یكی از جنجالی‌ترین قاتلان در دهه 80 بود. نام شهلا زمانی بر سر زبان‌ها افتاد كه لاله سحرخیزان، همسر ناصر محمدخانی را به قتل رساند.

او از 13 سالگی دل در گرو عشق ناصر داشت و به‌عنوان همسر موقت، وارد زندگی او شد. سال 81 زمانی‌كه ناصر همراه با تیم پرسپولیس به خارج از كشور رفته‌بود با كلیدی ‌كه از او گرفته‌بود وارد خانه‌اش شد تا به‌گفته خودش، با قتل لاله، او را از زندگی ناصر حذف كند.

در این پرونده ابتدا مروركوتاهی داریم بر زندگی هر یك از این قاتلان و سرنوشت آنها.بعد در گفت‌وگو با عبدالصمد خرمشاهی كه وكالت این زنان را به‌عهده داشت ناگفته‌های پرونده آنها را مرور كردیم.

قدیمی‌ترین زندانی زن

فاطمه، زمانی لقب قدیمی‌ ترین زندانی زن ایران را به‌خود اختصاص داده‌بود. او در 43سالگی و به جرم قتل یكی از اقوام همسرش به زندان رفت. در آن سال‌هاگفته شد فاطمه، مقتول به نام مجید را به خانه كشانده و با ریختن سمی پودرمانند در دوغش، او را به قتل رسانده‌است.

شهلا، دلارا، ریحانه و دیگران (+عکس)

دربازجویی‌های اولیه فاطمه اتهام قتل را پذیرفت اما در ادامه جلسات دادگاه منكر اعترافاتش شد. در شرایطی كه فاطمه هم دربیم و امید قصاص بود، سرانجام پس از تحمل 20سال زندان و با پرداخت دیه در سال 92 اززندان آزاد شد.

عروس سیاه‌بخت

كبری خانواده فقیری داشت و برای این‌كه باری از روی دوش خانواده‌اش بردارد، تصمیم گرفت با خواستگار میانسال اما پولدارش كه پسر 18ساله‌ای هم داشت، ازدواج‌كند.

كبری پس از مدتی زندگی مشترك، با مادرشوهر 75سا‌له‌اش اختلاف پیدا كرد. اختلافات تا آنجا پیش رفت كه پنجم آبان 79 و طی یك درگیری، او را با ضربات چاقو به قتل رساند.

شهلا، دلارا، ریحانه و دیگران (+عکس)

عروس 20ساله دستگیر شد و پس از برگزاری چهار جلسه دادگاه به قصاص محكوم شد. او 13سال در زندان ماند و سال 92 از زندان آزاد شد.

قتل پزشك عمومی

تیرماه86 و زمانی كه ریحانه فقط 19سال داشت به جرم قتل مرتضی عبدالعلی سربندی، پزشك عمومی 47ساله دستگیر شد. ریحانه آن زمان طراح دكوراسیون داخلی بود و مقتول از او خواسته‌بود مطبش را طراحی كند.

شهلا، دلارا، ریحانه و دیگران (+عکس)

روزی‌ كه ریحانه به مطب رفت، طبق ادعای ریحانه، مقتول قصد تجاوز به او را داشت كه با ضربه چاقو از خود دفاع كرد.

پرونده او سروصدای زیادی در داخل و خارج از كشور به‌پا کرد اما در نهایت با رد ادعای دفاع مشروع در دادگاه و صدور حكم قصاص، سوم آبان 93 به دار آویخته شد.

جنجال در جزیره

همه چیز از زمانی آغاز شد كه شوهر با از دست دادن شغل خود در تهران برای كار به كیش رفت. بهزاد دوست شوهر افسانه، مبلغی به شوهر افسانه قرض داد تا از كیش به تهران جنس ببرد.

شهلا، دلارا، ریحانه و دیگران (+عکس)

زمانی‌كه شوهر افسانه در تهران بود به ادعای افسانه، بهزاد با وجود تأهل و دو فرزند قصد تجاوز به او را داشت اما افسانه او را با 27ضربه چاقو به قتل رساند.

پس از دستگیری، مادر بهزاد قصاص می‌خواست و هشت سال افسانه را بلاتكلیف گذاشت اما درنهایت پس‌از محاكمه، افسانه در 34سالگی و در سال83 از زندان آزاد شد و نزد سه فرزندش بازگشت.

دلارا؛ دختر نقاش

دلارا در زمان قتل فقط 17سال داشت. روز حادثه، همراه با دوست پسرش امیرحسین به خانه مهین، دخترعموی پولدار پدرش رفت تا امیرحسین با او درمورد شخصی ‌كه می‌خواست خانه مهین را با سند جعلی بفروشد، صحبت‌كند.

دلارا درباره روز قتل گفته‌بود به آشپزخانه رفتم اما وقتی برگشتم متوجه شدم امیرحسین با چوب ضربه محكمی به او زده‌است. امیرحسین از من چاقو خواست و با 16ضربه ، مهین را به قتل رساند.

بعد هم از من خواست قتل را گردن بگیرم. این ادعا از سوی دادگاه مورد قبول نبود و قضات با توجه به محتویات پرونده و شواهد كشف شده در صحنه قتل، دلارا قاتل شناخته شد و ادعای او را برای فرار از مجازات دانستند.

با تایید این حكم در دیوان عالی كشور، دلارا 11 اردیبهشت88 در زندان لاكان رشت قصاص شد. امیرحسین نیز كه به جرم معاونت در قتل به 10سال حبس محكوم شده‌بود، یك سال پس از اعدام دلارا در زندان خودكشی‌ كرد.

لیلا حسین‌ زاده - تپش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها