بعد از برد مقابل بحرین، حالا همه به پیروزی برابر عراق در بازی آخر فکر می‌کنند

برو بریم برای عراق!

بعد از برد تیم‌ملی مقابل بحرین اتفاقات جالبی افتاد. در رختکن بازیکنان شادی کردند. ملی‌پوشان همه با داد و فریاد وارد رختکن شدند، از جمله بیرانوند و سعید عزت‌اللهی. در این لحظات صدا از بحرینی‌ها در نمی‌آمد. آنها بازنده کامل بودند و بعد از بازی هم سریعا به رختکن رفتند تا ورزشگاه را ترک کنند. اما مرور می‌کنیم اتفاقاتی را که بعد از بازی رخ داد.
کد خبر: ۱۳۱۹۸۳۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، سوزا سرمربی بحرین بعد از برد ایران به زبان پرتغالی به مهدی طارمی تبریک گفت که ستاره تیم‌ملی هم به پرتغالی از او تشکر و چند ثانیه همکلام شدند. وقتی بازیکنان با خنده به مهدی گفتند چه خوب پرتغالی حرف می‌زند، جواب داد: «حالا کجایش را دیده‌اید؟»

سردار آزمون که از برد تیم‌ملی خوشحال بود، به اتفاقات بازی رفت اشاره کرد و گفت: برای شروع این مسابقه لحظه‌شماری می‌کردم تا برنده باشیم. اشاره او به هو کردن سرود ملی ایران پیش از مسابقه رفت بود. سردار گفت: «جواب توهین بحرینی‌ها را دادیم.»

وقتی همه مهدی طارمی را ستاره بازی خواندند او گفت ستاره همه تیم بودند، حتی بازیکنان ذخیره. مهدی گفت: «تک تک بچه‌ها خوب بازی کردند. آنها هم که بازی نکردند با حمایت خود انرژی دادند.»

در رختکن تیم‌ملی سردار آزمون و علیرضا بیرانوند مثل همیشه شوخی می‌کردند و با سر و صدای خود، جو را شاد کرده بودند. کریم انصاری‌فرد هم سعید عزت‌اللهی را یک گوشه رختکن گیر آورده بود و او را با لباس می‌زد! علیرضا جهانبخش اجازه نمی‌داد سعید در برود تا کامل کتک بخورد.

وقتی اسکوچیچ بعد از کنفرانس مطبوعاتی وارد رختکن شد، مشت‌های خود را گره کرد. بازیکنان هم با دیدن او شادی کردند. در این لحظه محمدحسین کنعانی‌زادگان بازیکن ماهشهری تیم‌ملی وسط آمد و یزله رقصید.

سرمربی تیم‌ملی این بار هم در کنفرانس با خبرنگاران بحرینی‌ چالش داشت. آنها که همیشه برای مربیان تیم‌ملی حاشیه‌سازی می‌کنند، این بار هم به اسکوچیچ گیر دادند که گل اول ایران آفساید بود. سرمربی تیم‌ملی هم گفت بهتر است سراغ داور بروند و این سوال را از او بپرسند.

مهدی طارمی بعد از شادی ملی‌پوشان خطاب به همه بازیکنان گفت: «با همین انرژی و با همین توان برای بازی عراق می‌رویم و باید برنده باشیم.» اسکوچیچ هم به بازیکنان گفت فقط تا تمرین فردا(دیروز) وقت شادی دارند و بعد از آن باید خیلی جدی به کامبوج و عراق فکر کنند.

عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال هم در این لحظات وارد رختکن شد و به تک‌تک بازیکنان خسته نباشید گفت. شوخی‌های سردار هم با رئیس جالب بود. وقتی عزیزی‌خادم گفت سریعا به بازیکنان پاداش برد را می‌دهند، ملی‌پوشان خوشحال شدند. رئیس فدراسیون همچنین به بازیکنان گفت: «به نظرم بحرین خوش‌شانس بود که بیشتر از سه تا نخورد.»

قبل از ترک رختکن ملی‌پوشان همراه با اعضای کادر فنی و عزیزی‌خادم عکسی به یادگار گرفتند. بعد از گرفتن عکس مرتضی پورعلی‌گنجی با خنده به کریم باقری می‌گفت: «پفک من را کجا ‌گذاشتی؟!» معلوم نبود ماجرا چه بوده است؟

 

طارمی: فرقی نمی‌کند چه کسی گل بزند

می‌گویند مهاجم‌ها خودخواه هستند. آنها می‌خواهند خودشان گل بزنند. خیلی از مهاجم‌ها اما وقتی با این سوال روبه‌رو می‌شوند می‌گویند خودخواه نیستند. در عمل اما چیزی که ‌گاهی اتفاق می‌افتد، بیانگر همین مساله است. در این‌که مهاجم‌ها دوست دارند خودشان تمام‌کننده باشند شکی نیست. طرفداران همیشه از کسی که در خط حمله بازی می‌کند توقع دارند. بارها اتفاق افتاده مهاجمی خوب بازی کرده ولی گل نزده. متر معیار اما برای قضاوت عملکرد او همین مساله بود که آیا دروازه حریف را باز کرده؟ برای مهدی طارمی اما انگار موضوع متفاوت است. یکی از پیشرفت‌های عجیب مهدی که حاصل دو سال حضور در اروپا بوده، به گلسازی این بازیکن برمی‌گردد. طارمی در فصل گذشته لیگ پرتغال 11 پاس گل داد و بهترین پاسور مسابقات شد. سه بازیکن بنفیکا با هشت پاس گل در رده بعدی ایستادند. طارمی اما این روند خوب گلسازی را در تیم‌ملی هم ادامه داد. مقابل بحرین او دو گل زیبا ساخت. هر دو پاس گلی هم که داد عالی بود. آرش برهانی مهاجم سابق تیم‌ملی می‌گوید: «من که کیف کردم. هر دو پاس مهدی عالی بود و از دیدن‌شان لذت بردم. واقعا سطح کیفی او بالاست و دوست دارم بازی‌هایش را تماشا کنم.» خود مهدی هم به گلسازی علاقه زیادی دارد. او می‌گوید: «مهم نیست چه مهاجمی گل می‌زند، مهم این است تیم برنده باشد. شما وقتی چنین تفکری را داشته باشید تلاش می‌کنید به بازیکنی پاس دهید که موقعیت بهتری نسبت به شما دارد.»

البته که ماجرای سردار و مهدی طارمی فرق می‌کند. او دو پاس گل تر و تمیز به آزمون داد و دلیل عمده این اتفاق احتمالا هماهنگی فوق‌العاده آنها بود. سردار و مهدی به جایی رسیده‌اند که چشم بسته یکدیگر را پیدا می‌کنند. مثلا در نیمه اول هم در صحنه‌ای آزمون بدون این‌که به عقب نگاه کند برای مهدی یک بازی بدون توپ کرد. آنها خیلی خوب در زمین یکدیگر را پیدا می‌کنند. این به دوستی آنها در خارج از زمین فوتبال هم ربط دارد. ساعت‌ها با هم درباره فوتبال حرف می‌زنند. درباره بازی‌ها بحث می‌کنند و بی‌شک همین گفت‌و‌گوها در اتفاقات داخل زمین هم اثر دارد.

 

سردار 20 شد

سردار آزمون در پنجاه و چهارمین بازی که برای تیم‌ملی ایران انجام داد، توانست شبی درخشان برای خودش و تیم‌ملی کشورمان رقم بزند. او توانست با دو پاس کلیدی مهدی طارمی، دو بار دروازه تیم‌ملی بحرین را باز کند و تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد 36 برساند. در این میان، سردار توانست به یک رکورد دیگر هم برسد. بحرین در واقع بیستمین تیمی بود که مهاجم ایرانی زنیت در برابر آن موفق به گلزنی شد. بیست تیمی که سردار موفق به گلزنی برابر آنها شده، به این ترتیب است: کره‌جنوبی، عراق، قطر، ترکمنستان، گوام، هند، عمان، مقدونیه، قرقیزستان، مونته‌نگرو، ازبکستان، سوریه، الجزایر، یمن، ویتنام، چین، هنگ‌کنگ، کامبوج و بحرین.  در این میان مقدونیه، سوریه و کامبوج با دریافت سه گل، بیش از دیگر تیم‌ها از سردار گل خورده‌اند.

سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها