رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس هشدار داد؛

انتشار محتوای تخریبی علیه نامزدهای انتخابات؛ ممنوع

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا از کاربران خواست که از انتشار هرگونه محتوای تبلیغاتی و تخریبی علیه نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۳۱۹۸۲۷

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفتگو با ایسنا با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش رو بیش از هر زمان دیگری تبلیغات در فضای مجازی جریان دارد، گفت: از این رو کاربران باید بدانند که انتشار آگاهانه مطالب در این فضا، ضامن فضای مجازی سالم و انتخاباتی پر شکوه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است کاربران از انتشار و بازنشر هرگونه محتوای تبلیغاتی و تخریبی علیه نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند، گفت: طرح اتهامات اثبات نشده، تخریب و ... از جمله مواردی است که نباید از سوی کاربران انجام شود.

رجبی با بیان اینکه بر اساس مواد مختلف قانون مجازات اسلامی، قانون مطبوعات و قانون انتخابات کشور انجام یکسری اقدامات در ایام انتخابات جرم است، گفت: ممکن است برخی از افراد سودجو بخواهند با انجام اقداماتی در فضای مجازی آرامش و شور انتخاباتی را تحت تاثیر قراردهند. از این رو افراد و کاربران فضای مجازی باید بدانند که انتشار صوت، تصویر یا فیلم خصوصی و خانوادگی نامزدها، دسترسی غیرمجاز و تخریب تارنماها و پست الکترونیکی نامزدها و تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی نیز از دیگر اقدامات مجرمانه در مورد انتخابات است.

به گفته رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا، امکان پیگیرد قانونی این موارد در فضای مجازی وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها