سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تشریح کرد

از دستگیری "ضاربان مامور پلیس" تا جعل "نماد اعتماد" برای جلب "اعتماد"

دستگیری ضاربان مامور کلانتری باغ‌ فیض، شرور چاقوکش شهرک "گلستان" و کلاهبردار فضای سایبری از اهم عملیات‌های پلیس تهران بزرگ در ۱۲ خرداد بود.
کد خبر: ۱۳۱۹۱۱۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۴۰ "باغ فیض"، با مشاهده ۲ راکب موتور سیکلت در حین سرقت گوشی موبایل از یک شهروند بلافاصله برای دستگیری وارد عمل شدند و متهمان بی‌توجه به دستور ایست پلیس به مسیر فرار خود ادامه دادند.

سرهنگ "ضرغام آذین " افزود: سارقان به دلیلی شلوغی خیابان موفق به فرار نشده و در این مرحله برای فرار به سمت ماموران حمله می‌کنند و در این درگیری ترک‌نشین موتورسیکلت با ضربات سرنیزه مامور پلیس را از ناحیه دست، شکم و پا مورد هدف قرار داده که در ادامه ماموران پلیس با استفاده از فنون رزمی ۲ زورگیر را زمین‌گیر و دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری مذکور، در بازجویی‌ها به سرقت و ضرب و شتم مامور پلیس صراحتاً اعتراف کردند.

به گفته این مقام انتظامی، مامور پلیس که در این عملیات به شدت آسیب و زخمی شده برای درمان به بیمارستان منتقل شده و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری شرور چاقوکش پس از قدرت‌نمایی در شهرک "گلستان"

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ بیان داشت: اواخر هفته گذشته عربده‌کشی با سلاح سرد توسط یک شرور و تخریب ۱۰ دستگاه خودرو سواری در محدوده شهرک "گلستان" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله ماموران انتظامی پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران به محل مورد نظر اعزام شدند.

سردار "علی ذوالقدری" ادامه داد: پس از آن‌که ماموران در صحنه جرم، مشاهده کردند متهم پس از تخریب خودرو‌ها و عربده‌کشی از محل متواری شده است، مخفیگاه وی در محدوده "شهرک غرب " شناسایی و متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی میزان خسارت وارده به خودرو‌های شهروندان را ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کردند.

جعل "نماد اعتماد" برای جلب "اعتماد"؛ حقه کلاهبردار سایبری پایتخت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ اظهار داشت: تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا تهران مدعی شدند برای خرید تجهیزات دیجیتالی در فضای مجازی از یک سایت فروش آنلاین که "نماد اعتماد الکترونیک" نیز داشت اقدام کردند، ولی پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدند.

سرهنگ "داود معظمی گودرزی" با اشاره به تجمیع پرونده‌های مشابه، ابراز داشت: کارشناسان در بررسی‌های اولیه متوجه شدن که نماد اعتماد بارگذاری شده در سایت فروشگاه، جعلی بوده و متهم برای جلب اعتماد کاربران فضای مجازی از نماد اعتماد جعلی استفاده کرده است.

به گفته وی، هویت واقعی و مخفیگاه متهم در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ شناسایی و متهم در مخفیگاهش پس از هماهنگی‌های قضائی دستگیر شد.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: متهم در پلیس فتا به ۶ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اقرار و کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری شده را ۱۰۰ میلیون تومان اقرار کردند.

وی تاکید کرد: مشخصات فروشگاه‌های معتبر در سابت Enamad.ir قابل مشاهده است و کاربران فضای مجازی قبل از واریز وجه در ابتدا به نشانی اعلامی مراجعه و اعتبار سایت و یا فروشگاه را بررسی کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها