شرکت دانش‌بنیان «کیمیا توسعه تاس» نخستین نرم‌افزار تحلیل خودکار بازارهای سرمایه را با قابلیت پیشنهاد خرید سبد روز دارایی عرضه کرده است

تحلیل بازارهای سرمایه زیر سایه هوش مصنوعی با نرم‌افزار کندل

آکادمی خلاقیت اسپادانا بانام تجاری پانکس، انواع محصولات آموزشی رباتیک و پرورش خلاقیت را برای کودکان و نوجوانان تولید کرده است

پرورش هوش و خلاقیت کودکان با پانکس

شرکت در کلاس‌های پیش‌دبستانی می‎تواند از خلاقانه‎ترین دوران زندگی کودکان باشد؛ جایی که بسیاری از آموزش‌ها از طریق بازی انجام می‌شود و همین بازی‎های خلاقانه، بخشی حیاتی برای رشد فکری کودکان هستند.
کد خبر: ۱۳۱۹۶۹۷

در این سن تخیل کودک هنوز درحال رشد است و اسباب‎بازی و بسته‎های آموزشی که هدفمند و به‎همین منظور طراحی‌شده‌، می‎تواند با پرورش خلاقیت کودکان، در ایجاد اعتمادبه‌نفس، ابراز احساسات و یادگیری مهارت‎های ارتباطی به آنها کمک کنند، مهارت‎های حرکتی‎شان رشد کند و فرصت تصمیم‎گیری، حل مسأله و تفکر انتقادی را تمرین کنند.

پرورش هوش و خلاقیت کودکان با پانکس

قرارگرفتن کودک درمعرض فرصت‎های خلاقانه به پیشرفتش کمک می‎کند و فرصت کاوش و یادگیری درباره دنیای اطراف را برای او فراهم می‎کند.

در این‎دوران هر قدم کوچک در جهت رشد مهارت‎های کودکان، نقطه عطف مهمی در رشد و شادی آنهاست. شرکت خلاق و نوآور «ایده پردازان نوین صنعت سپاهان» با نام تجاری «پانکس» از شرکت‎های باسابقه و خوشنام در حوزه تولید و ساخت بسته‌های مهندسی خلاقیت و رباتیک در کشور است.

مهندس سید محمود فخری، مدیرعامل و بنیان‎گذار «ایده پردازان نوین صنعت سپاهان» از سال 88 فعالیت خود را باهدف آموزش علوم روز دنیا در قالب ارائه بسته‎های متنوع آموزشی (ویژه سنین 3 تا 17سال) و از مسیر تهیه سیستم آموزشی جامع متناسب با بسته‎ها آغاز کرده است.

مهندس فخری، فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی کامپیوتر و کارشناسی ارشد سیستم‎های مدیریت اطلاعات است و به‎عنوان دبیر رسمی آموزش‌وپرورش در دبیرستان‎های استعدادهای درخشان و هنرستان‎ها کامپیوتر تدریس می‎کند.

ماجرای تشکیل این کسب‌وکار از سال 86 آغاز می‌شود که او همراه با گروهی شش‌نفره از دانش‎آموزان مستعدش در مسابقات کشوری رباتیک سال 86 در بخش ربات‏های فوتبالیست مقام اول را کسب می‌کنند.

در ادامه همان سال به مسابقات بین‎المللی پرتغال اعزام می‌شوند و در آنجا نیز سکوی مقام اول را از آن خود می‌کنند.

مهندس فخری می‎گوید: «چند ماه پس از اینکه به ایران بازگشتم، درفکر برپایی آموزشگاهی برای تدریس فناوری ساخت و طراحی ربات‎ها بودم و به‎این نتیجه رسیدم کار را با طراحی کیت و آموزش قدم‎به‎قدم رباتیک از مقدماتی تا پیشرفته، برای بچه‎ها شروع کنم. به‎این‎ترتیب کار اصلی من، طراحی و ساخت کیت‎های رباتیک برای دانش‎آموزان شد. در این کیت‎ها، گروه سنی را پایین در نظر می‎گرفتم تا بچه‎ها بتوانند از سن کم و دوران دبستان با رباتیک آشنا شوند. برای مثال ربات‎هایی طراحی کردم که با فلوچارت فارسی برنامه‎ریزی می‎شدند.»

پرورش هوش و خلاقیت کودکان با پانکس

با توسعه کیت‎های رباتیک در سطح کشور، مهندس فخری و گروهش، هسته اولیه پانکس (امیر خیرآبادی، پدرام صدری، امیر نوژان نادری، میثم کساییان، غزال نادری و بهاره خلیقی‌نژاد) به فکر آموزش خلاقیت به کودکان پیش از شروع آموزش رباتیک افتادند و با جست‎وجو و تحقیق در بین اسباب‎بازی‎های مختلف، به لگوی منعطف ساخت شرکت کنکس آمریکا رسید. لگوی منعطف، رقیب اصلی لگوی معمولی است. لگو‌های معمولی فقط در جهت‎های افقی و عمودی هستند، درحالی‎که لگوهای منعطف درواقع میله‎های منعطفی هستند که در همه جهت‎ها خم می‎شود و هرچیزی را می‎توان با آنها ساخت.

مهندس فخری درباره شرکت کنکس می‎گوید: «این شرکت شعار قشنگی دارد که می‎گوید «محدوده ساخت شما، محدوده تخیل شماست.» به‎نظرم شعار زیبایی است و ما هم تعدادی از محصولات این شرکت را تهیه و برایشان برنامه‎ریزی آموزشی طراحی کردیم. سال 89 با بالارفتن قیمت دلار، به فکر بومی‎سازی این محصولات افتادیم و به‎این‎ترتیب اولین محصول مجموعه ما با نام مجموعه قطعات مهندسی خلاقیت پانکس (سرواژه پیشرو در ایده‎پردازی، نوآوری و کشف ستارگان) آماده شد.»

ایده کلاس کاشیکاری در ملبورن، اجرا در اصفهان!

مهندس فخری درباره ایده شکل‎گیری بسته مهارتی و خلاقیتی کاشی‎کاری می‎گوید: «سال 88 در طول سفرم به ملبورن استرالیا، از یک مدرسه خوب در آنجا بازدید کردم. برایم جالب بود که بچه‎ها در مدرسه زنگ کاشی‎کاری دارند و معلم‎هایشان هنر کاشی‎کاری را وسیله‎ای برای پرورش خلاقیت دانش‎آموزان می‎دانستند. ازطرفی من هم اهل اصفهان هستم و با اینکه شهر ما مهد کاشی‎کاری و معماری ایرانی-اسلامی است، بچه‎هایمان از داشتن زنگ کاشی‎کاری در کلاس محروم هستند و حتی با این موضوع آشنا نیستند.» مدیرعامل این مجموعه پس از بازگشت از این سفر، هنر کاشی‎کاری را در قالب‌های مقوایی طراحی می‎کند و به‎صورت آزمایشی و رایگان دراختیار مربیان مهدکودک‎ها قرار می‎دهد تا به‎جای پازل از آنها استفاده کنند. با بازخورد و علاقه‎ای که از بچه‎ها می‎بینند، این محصول را از برش چوب با سی‎ان‎سی آماده و به بازار عرضه می‌کنند.

چشم‎اندازهای بزرگ

بنیان‏گذار این مجموعه بااشاره به ارتباطات خوبی که با فروشندگان و پخش‎کنندگان اصلی کشور برقرار کرده‎اند، می‎گوید: «در جریان چهارمین نمایشگاه اسباب‎بازی سال 99 توانستیم باهمکاری شرکتی که در زمینه تامین محصولات فروشگاه‎های زنجیره‎ای کل کشور فعالیت می‎کند، محصولاتمان را در قفسه فروشگاه‏های اتکا، شهروند، هایپرمی و رفاه قرار دهیم.»

فخری در ادامه می‎افزاید: « با چشم‎اندازی که در نظر گرفته‎ایم، فاصله زیادی داریم. یکی از برنامه‎های آتی ما که اتفاقا آغاز شده است، پروژه خانه‎های پانکس است. این خانه‎ها، محیط‌های سرگرمی و آموزشی هستند و وقت زیادی را صرف محتوای آنها کرده‎ایم. امیدواریم به‏زودی در کل کشور و در منطقه این خانه‎ها قابل‌استفاده برای کودکان و نوجوانان باشند. درهمین راستا منتظر ارتباط با سرمایه گذار در شهرهای مختلف ایران و منطقه هستیم. »

صادرات محصولات پانکس

مهندس فخری درباره مسیر صادرات این شرکت می‎گوید: «ما در نمایشگاه‎های کشورهای مختلف شرکت کرده‏ایم. برای مثال سال 98 در دمشق استقبال خیلی خوبی داشتیم و سپس در سلیمانیه و اربیل عراق فروش خوبی را  تجربه کردیم. قرار بود نمایشگاه بعدی ما در مسقط عمان باشد، ولی هم‌زمان شد با همه‎گیری کرونا و درست در اوج صادرات، کارمان متوقف شد. از سوی دیگر محصولات ما آموزشی بوده و مستقیم با مدرسه و دانش‎آموز مرتبط است. بااین‎حال در این مدت سعی کردیم روی محتواهایمان کار کنیم.»

وی در ادامه به یکی از مشکلات فعالان بخش فرهنگی اشاره می‎کند و می‎گوید: «سرمایه‎گذاران بخش خصوصی معمولا در حوزه فرهنگی سرمایه‎گذاری نمی‎کنند و چندان همت نکرده‎اند، درحالی‎که از لحاظ استراتژیک می‎تواند بسیار به نفعشان باشد. برای مثال در مسابقات بین‎المللی رباتیک، شرکت‎های خودروسازی حامی گروه‎ها هستند، ولی در کشور ما سرمایه‎گذاران بخش خصوصی حاضر به پذیرش چنین ریسک‌هایی نیستند.»

محصولات پانکس در یک نگاه

بسته‎های مهندسی خلاقیت: این بسته‎های آموزشی برای کودکان سه تا هفت‌ساله به‎همراه طرح درس آماده‌شده‌اند.

بسته‎های رباتیک: این بسته‎ها برای بچه‌های 6 تا 18 ساله طراحی‌شده‌ و شامل سه حوزه مکانیک، الکترونیک و برنامه‎نویسی است. مخاطب در قدم اول با بخش مکانیک شروع می‎کند و بعد با الکترونیک و برنامه‎نویسی ادامه می‎دهد. سطوح برنامه‎نویسی نیز به‎مرور پیشرفته‎تر می‎شود و پس از برنامه‎نویسی با فلوچارت‎های فارسی، برنامه‎نویسی با کدویژن و بعد با میکروکنترلر را تجربه می‎کند.

پرورش هوش و خلاقیت کودکان با پانکس

بسته‌‎های مهارتی و خلاقیتی: مانند بسته‎های کاشی‎کاری، معماری و سازه‎های ماکارونی و خیاطی. برای مثال، بسته سازه‎های ماکارونی در دو ترم 12 جلسه‎ای تدریس می‎شود. ترم اول، آموزش سازه‎های ماکارونی درکنار قطعات پانکس است و ترم دوم فقط سازه‎های ماکارونی برای کسب مهارت ساختن این سازه‎هاست.

چرا باید برای فرزندم «پانکس» بخرم؟

کیفیت بالای ساخت و قطعات بسته‎ها
سرگرمی همیشگی برای کودکان
تنوع بالای محصولات با 60 سرگرمی مختلف
تولید محتوای جذاب و اصیل با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
قیمت 240هزار تومانی نسبت در برابر نمونه‎های مشابه خارجی با قیمت حدود 170دلار

راه‌های ارتباط و خرید محصولات آکادمی خلاقیت اسپادانا

وبسایت: panex.ir و bazareq.com
ایمیل: info@panex.ir
اینستاگرام: panex_kids و Bazareq_com 
تلفن تماس: ۰۳۱۹۵۰۱۴۱۴۴ و ۰۹۱۳۲۱۴۸۲۱۲
آدرس: اصفهان، دانشگاه اصفهان، مرکز رشد

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها