شرکت دانش ‏بنیان «پردازش اطلاعات مالی پارت» خدمات متنوعی را در حوزه امور اقتصادی و سامانه‎های احراز هویت به مردم ارائه می ‏دهد

پارت؛ دستیار هوشمند اقتصادی قدرتمند

شرکت دانش‌بنیان «کیمیا توسعه تاس» نخستین نرم‌افزار تحلیل خودکار بازارهای سرمایه را با قابلیت پیشنهاد خرید سبد روز دارایی عرضه کرده است

تحلیل بازارهای سرمایه زیر سایه هوش مصنوعی با نرم‌افزار کندل

ورود به بازار بورس و سرمایه‌داری معمولا به تجربه و تبحر زیادی نیاز دارد. چه بسیار مدعیانی که بدون دانش لازم وارد دنیای بورس شدند و پس از مدت کوتاهی سرمایه و پس‌انداز خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۱۳۱۹۷۰۵

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تمایل عمومی به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، نرم‌افزارهایی برای مدیریت این سرمایه‌ها طراحی و راه‌اندازی شده‌اند که سهامداران می‌توانند از آن استفاده کنند.

شرکت دانش‌بنیان «کیمیا توسعه تاس» از شرکت‌هایی است که نرم‌افزار «کندل» را در اختیار علاقه‌مندان ورود به بازار سرمایه قرار داده تا با استفاده از قابلیت‌های آن، سرمایه‌گذاری موفق در این بازارها را تجربه کنند.

تحلیل بازارهای سرمایه زیر سایه هوش مصنوعی با نرم‌افزار کندل

شرکت دانش‌ بنیان «کیمیا توسعه تاس» را سه دوست به نام‌های مهندس محمدجواد خسروآبادی، مهندس پیام زاهد و مهندس نفیسه صادقی از خرداد 99 تأسیس کرده‌اند. هر سه آنها در ابتدا کارمند بودند و تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه داشتند.

در ابتدا با ورود به بازارهای مالی بین المللی مانند جفت ارز و رمز ارز کار خود را آغاز کردند و سپس با مشاهده ظرفیت بازار بورس به این بازار نیز وارد شدند. آنها با توجه به گرفتاری‌ها و مشغله‌های شغلی مجبور بودند تحلیل‌های لازم را در خارج از ساعات کاری و گاهی خارج از ساعات بازار انجام دهند و این منجر به از دست رفتن برخی از موقعیت‌های معاملاتی می‌شد.

بعد از گذشت حدود 10 سال به این نتیجه رسیدند که این فرآیند بسیار خسته‌کننده است، اما به همین شکل معاملات را انجام می‌دادند. تا این‌که کارشان به جایی رسید که تصمیم به ایجاد پلتفرمی گرفتند که به تحلیل بازار بپردازد و به‌طور خودکار سفارش‌ها را به سمت هسته معاملات بورس ارسال می‌کند. این در حالی بود که تاکنون سیستمی وجود نداشت که براساس استراتژی طراحی شده، کار تحلیل بازار، پیشنهاد سهام و ارسال سفارش سهام را به طور خودکار انجام دهد.

محمدجواد خسروآبادی، عضو هیأت مدیره و مدیر فنی شرکت کیمیا توسعه تاس و دانش‌آموخته رشته برق - مخابرات به جام‌جم می‌گوید: «ما با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی پیشرفته شروع به پیاده‌سازی یک پلتفرم کردیم که بتواند طبق استراتژی ما، سهام یا هر کلاس دارایی دیگر را پیدا کرده و در ابتدای روز، آنها را ارسال کرده و سهام‌های موردنظر را خریداری کند. سپس شروع به توسعه پلتفرم کردیم و به کمک دوستان، این کار را از استراتژی صرف به سمت یک پلتفرم آنلاین توسعه دادیم تا در قالب یک نرم‌افزار تلفن همراه، هر فردی بتواند استراتژی معاملاتی خودش را بسازد. این حرکت در نهایت، منجر به توسعه نرم‌افزار «کندل» شد. هر کسی می‌تواند باتوجه به سطح ریسک پذیری خود یا بازده مدنظر معاملاتی خود (کوتاه مدت یا بلندمدت)،استراتژی خود را در آن پیاده‌سازی کند یا اینکه از پیشنهادهای ما استفاده کرده و یک سبد سرمایه برای خود ایجاد کند؛ به‌عبارت دیگر، هدف از راه‌اندازی این نرم‌افزار، مشاوره در مدیریت ثروت افراد است.» نرم‌افزار «کندل» در واقع، یک سیستم سیگنال‌دهی یا ربات نیست که فقط به‌معرفی سهم بپردازد. بلکه به دنبال ارائه مشاوره به‌سرمایه‌گذارانی است که افراد بتوانند به‌طور صحیح وارد سرمایه‌گذاری شوند و یک سبد سرمایه‌گذاری ایمن برای خود ایجاد کند. گفتنی است در زمان انتشار این رپرتاژ، «کندل» 6000 کاربر فعال دارد.

چه کسانی می‌توانند از «کندل» استفاده کنند؟

شرکت کیمیا توسعه تاس از راه‌اندازی این نرم‌افزار، دو جامعه هدف را مدنظر قرار داده است: نخست، افرادی که از تحلیل بازار سرمایه اطلاع دارند و از رشد مداوم بازارهای مختلف و مدیریت شخصی آنها به‌تنگ آمده‌اند. این نرم‌افزار چهار بازار جفت‌ارزها (بازار فارکس/ بزرگ‌ترین بازار بین‌المللی دنیا)، رمزارزها، بورس اوراق بهادار نیویورک و بورس اوراق بهادار تهران را پشتیبانی می‌کند. به همین علت، هر فردی که در این بازارها فعال باشد می‌تواند از این سیستم استفاده، مشاوره‌های لازم را دریافت و استراتژی‌های معاملاتی خود را هم روی آن پیاده‌سازی کند. به عبارتی این سامانه به دنبال ساخت یک نسخه رباتیک است که بتواند به جای فرد، طبق استراتژی‌ها سرمایه‌گذاری کند. گروه هدف دیگر، شامل افرادی می‌شود که اطلاعی از سرمایه‌گذاری در بازارها و سررشته‌ای هم از تحلیل ندارند. بنابراین با ورود به سامانه نرم‌افزاری «کندل» می‌توانند از خدمات آن به عنوان یک مربی استفاده کنند و به‌نوعی «کندل» مربی معاملاتی آنها شود و به آنها کمک کند استراتژی‌های معاملاتی را فرا بگیرند و با درصد سود بالا برای خود پیاده‌سازی کنند.

هیچ نرم‌افزار مشابهی در دنیا وجود ندارد

نفیسه صادقی، یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره این شرکت که دانش‌آموخته رشته مدیریت صنعتی است در ادامه گفت‌وگو به جام‌جم می‌گوید: «چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای بین‌المللی، نرم‌افزارهایی وجود دارند که کار تحلیل انجام می‌دهند. اما این نرم‌افزارها نیز از جهات مختلف چه زیرساخت تحلیل و چه تحریم‌ها که منجر به عدم امکان استفاده از ابزارها برای بازار ایران شده است دارای محدودیت‌های فراوان هستند. اگر فردی از تحلیل بازار بورس و سرمایه اطلاعی نداشته باشد، قادر به تحلیل نخواهد بود و در داخل نرم‌افزار فقط یک سری ابزار در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و استراتژی درستی به کاربر ارائه نمی‌شود. اما نرم‌افزار «کندل» سعی کرده است همه افراد را هدف قرار دهد تا آماتورها هم بتوانند از آن استفاده کنند.» یک سری ابزارها در قالب ابزار تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه وجود دارند که غالبا قابل استفاده روی نرم‌افزارهای تحت وب بوده یا در صورت پیاده‌سازی روی نرم‌افزارهای تلفن همراه تعداد ابزارهای پیشرفته یا وجود ندارند یا بسیار محدود می‌شوند. صرف وجود ابزار دلیلی بر پیدا کردن هدف درست معاملاتی نیست و حتی نرم‌افزارهای بزرگ دنیا هم وابسته به تحلیل‌های شخصی هستند. اما دو سه ابزار در نرم‌افزار کندل تعبیه شده است که منحصربه‌فرد بوده و در گوشی هوشمند به طور خودکار تحلیل ارائه می‌دهد. یکی از این ابزارها، امواج الیوت و خطوط فیبوناچی است که باید خود فرد روی نمودارهای تحلیل رسمشان کند و متوجه درست یا غلط‌بودن آن شود. اما در نرم‌افزار «کندل»، هسته اصلی نرم‌افزار نوشته شده که این امواج را به‌طور خودکار رسم کرده و خروجی را ارائه می‌کند. هسته نرم‌افزار ما در قسمت ابزارهای تحلیل تکنیکال، در بخش امواج الیوت و خطوط فیبوناچی و حتی الگوهای هارمونی که سه ابزار بسیار کاربردی است، تحلیل را ارائه داده و کاربر دیگر نیازی به رسم آن ندارد.

نرم‌افزاری بر پایه هوش مصنوعی

عضو هیات مدیره کیمیا توسعه تاس عنوان می‌کند: «نرم‌افزار کندل بر مبنای هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین مانند شبکه‌های عصبی عمیق طراحی شده است. اطلاعات به‌ویژه در بازارهای بین‌المللی مانند رمزارز باید در لحظه حرکت بازار، تحلیل شود که این مهم در نرم‌افزارهای دیگر مقدور نیست. برخی نرم‌افزارها آنلاین نبوده و اطلاعات آنها با تأخیر به‌روزرسانی می‌شود یا حتی برای استفاده از امواج الیوت، کاربر باید خروجی داده‌ها را گرفته و آن را در رایانه وارد کند که زمان زیادی می‌گیرد.»

خسروآبادی در ادامه می‌گوید: «ما هسته‌ای را توسعه داده‌ایم که شاید فقط در اختیار سه نرم‌افزار آمریکایی باشد. این سه نرم‌افزار قابلیت شناسایی امواج الیوت همزمان با بازار را ندارند، اما ما این کار را با استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی و شبکه‌های عصبی عمیق پیاده و این امکان را ایجاد کرده‌ایم که در هر کجای دنیا که اطلاعات آن به نرم‌افزار ما متصل شود، همزمان با کوچک‌ترین حرکت بازار، رصد کرده و بهترین نقاط ورود به هر سهم یا ارز را پیدا می‌کند.» صادقی، یکی از ویژگی‌های «کندل» را گستردگی پشتیبانی از چهار بازار سرمایه می‌داند، به طوری که کاربران قابلیت جابجایی دارند و وقتی یک بازار دچار ریزش می‌شود، می‌توانند به سرعت نسبت به متنوع کردن سبد سرمایه خود اقدام کنند.

چگونه از کندل استفاده کنیم؟

کاربران با ورود به صفحه نخست نرم‌افزار، وارد فضای «کندل‌بان» شده و می‌توانند قیمت‌های لحظه‌ای بازار سرمایه را ببینند. در اولین برخورد با بازار سرمایه، اگر شما نیاز به سرمایه‌گذاری داشته و از تحلیل بازار هم سررشته‌ای نداشته باشید می‌توانید وارد قسمت «سرنخ» شده و پیشنهاد خرید «کندل» را کلیک کنید. سیستم «کندل» با استفاده از هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی عمیق، تعدادی سهام را به شما پیشنهاد می‌دهد و می‌توانید یک سبد سرمایه برای خودتان ایجاد کنید. اما اگر فرد کاربلدی در تحلیل بازار سرمایه هستید، در قسمت «سرنخ» می‌توانید فیلترهای هوشمندی را انتخاب و پیشنهادهای مناسب با استراتژی‌های معاملاتی خود را دریافت کنید. در این نرم‌افزار، همچنین یک آزمون «ریسک‌پذیری» هم تعبیه شده که می‌توانید با انتخاب آن از قسمت منو، اگر فرد جسوری باشید، اطلاعات بازار سرمایه را با استفاده از فیلترهای دستی دریافت کنید. اما افراد آماتور هم که محتاط هستند، می‌توانند از پیشنهاد‌های خرید «کندل» کمک بگیرند. درواقع، هدف اصلی شرکت، مهارت‌آموزی و آموختن مهارت کسب ثروت به افراد است. در حال حاضر، به مدت 7 روز همه بخش‌های نرم‌افزار به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد تا بررسی‌های خود را انجام دهند و بخش کلاسیک نرم‌افزار که ابزارهای کمتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد، همیشه رایگان خواهد بود. اما برای دستیابی به بخش‌های حرفه‌ای نرم‌افزار باید آن را خریداری کنند.

ارتباط با «کیمیا توسعه تاس»

وبسایت:candlebourse.ir 
ایمیل: info@candlebourse.ir 
اینستاگرام، توئیتر و لینکدین: candlebourse 
تلفن تماس: 40883645-021 
آدرس: تهران، بلوار کشاورز، ابتدای خیابان 16 آذر، پلاک 78، ساختمان رشد و فناوری دانشگاه الزهرا، طبقه 9، واحد 901

ندا اظهری - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها