آکادمی خلاقیت اسپادانا بانام تجاری پانکس، انواع محصولات آموزشی رباتیک و پرورش خلاقیت را برای کودکان و نوجوانان تولید کرده است

پرورش هوش و خلاقیت کودکان با پانکس

متخصصان شرکت دانش‌بنیان «توسعه اندیشه خُبره تهران» نرم‌افزارهای مالی و حسابداری انعطاف‌پذیری را به‌صورت سفارشی برای هر سازمان با قیمتی پایین‌تر از شرکت‌های مشابه طراحی و تولید می‌کنند

سفارشی‌ سازی نرم‌افزارهای مدیریت منابع به سبک خبره

کد خبر: ۱۳۱۹۶۸۹

«ما به اینجا نیامده‌ایم که به شما یک دست کت‌وشلوار حاضری بفروشیم، بلکه آمده‌ایم تا کت‌وشلواری اختصاصی برای اندام شما بدوزیم»! این یکی از جملات پُرکاربرد در ادبیات سازمانی شرکت «توسعه اندیشه خُبره تهران» است که در جلسات معرفی محصول به مشتریان گفته می‌شود. آنها در مواجهه با مشتری، به‌جای این‌که از امکانات و قابلیت‌های محصولاتشان بگویند، سعی می‌کنند شنونده مشکلات و نیازهای شرکت‌ها باشند تا با استفاده از ساختار منعطف محصول‌شان، آن را به‌صورت سفارشی‌سازی شده و کاملا منطبق با نیازهای مشتری تغییر دهند.

در شرایطی که معمولا سازمان‌های مختلف برای استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری، ناچارند خودشان را با امکانات آن نرم‌افزار وفق دهند، چه چیزی از این بهتر که با توجه به فرهنگ کاری یک مجموعه و امکاناتی که دارند، نرم‌افزاری اختصاصی و هماهنگ با خواسته‌های آن مجموعه ساخته شود و در اختیارشان قرار بگیرد. این همان کاری است که شرکت دانش‌بنیان «خُبره» مشغول انجام آن است.

سفارشی‌ سازی نرم‌افزارهای مدیریت منابع به سبک خبره

سید سهند نقیب‌هاشمی، مدیر اجرایی شرکت «توسعه اندیشه خُبره تهران» است. به گفته او این مجموعه فعالیتش را به‌شکل غیررسمی از سال 80 و با تولید نرم‌افزارهای حوزه فناوری اطلاعات و همچنین راه‌اندازی شبکه در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف شهر زنجان آغاز کرده است؛ اما به‌مرور فعالیت‌های شرکت خبره سر و شکل منظم‌تری به‌خودش گرفت و در سال 95 شرکت توسعه اندیشه خبره تهران به‌شکل رسمی تأسیس شد. بعدها در حالی‌که فقط سه سال از شروع رسمی فعالیت‌های این مجموعه سپری شده بود در سال 98 موفق به اخذ گواهی دانش‌بنیان برای تولید نرم‌افزار مدیریت منابع سازمانی «قو» از معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری شدند.

محصولات «خُبره» در یک نگاه

مدیر اجرایی مجموعه خبره، درخصوص انواع فعالیت‌های این شرکت به جام‌جم می‌گوید: «اولین محصولی که ما طراحی و تولید کرده‌ایم، نرم‌افزار یکپارچه مدیریت منابع سازمانی است که با نام تجاری «قو» روانه بازار شده است. در آن زمان اعضای تیم مدیریتی مجموعه خبره، متوجه شدند شرکت‌های مختلف پُر شده‌اند از سیستم‌های مالی، حسابداری و انبارداری که به‌صورت جداگانه به‌کار گرفته می‌شدند و هیچ ارتباطی باهم نداشتند؛ همین امر باعث شد با توجه به نیازی که به سیستم‌های یکپارچه مدیریت منابع در شرکت‌ها دیده می‌شد، نسبت به طراحی و تولید نرم‌افزاری یکپارچه برای مدیریت منابع سازمانی اقدام کنیم.»

‌هاشمی می‌افزاید: «از سوی دیگر ما نگاهی هم به مسأله مدیریت بحران در کشور داشتیم و می‌خواستیم با سفارشی‌سازی همین سیستم، در بحث مدیریت بحران داخلی سازمان‌های خصوصی و حتی نهادهای دولتی وارد شویم. در این راستا نیز درست مانند یکپارچه‌سازی مدیریت منابع، در بخش تعامل با شرکت‌های خصوصی عملکرد خوبی داشتیم، ولی در بخش سازمان‌های دولتی نتوانستیم موفق عمل کنیم. هدف ما از توسعه سامانه مدیریت بحران در بخش دولتی این بود که این نهادها را مجهز به سامانه‌ای کنیم که درهنگام وقوع حوادث مختلف و بلایای طبیعی، دید جامع و کاملی نسبت به منابعی که در اختیارشان قرار دارد داشته باشند؛ با این حال مجموعه‌های دولتی مانند هلال‌احمر، ملاحظاتی داشتند و حاضر نبودند اطلاعات‌شان را با سازمان‌های دیگر به‌اشتراک بگذارند.»

چشم‌انداز برنامه‌های شرکت

مدیر اجرایی شرکت خبره، درباره اهدافی که این مجموعه برای آینده فعالیت‌هایش در نظر گرفته است می‌گوید: «ما حدود یک سال پیش، تلاش موفقی در زمینه صادرات داشتیم و سیستمی را به‌صورت سفارشی و به زبان عربی برای کشور عراق توسعه دادیم. این سیستم که مربوط به ساماندهی اطلاعات سازمانی افراد و همچنین مدیریت فرآیندهای سازمانی می‌شود، هم‌اکنون در مرحله استقرار قرار دارد؛ بنابراین با توجه به این مورد، تجربه‌ای از صادر کردن نرم‌افزارمان به خارج از کشور به‌دست آورده‌ایم و در حال حاضر نیز مشغول رایزنی با معاونت محترم علمی‌وفناوری ریاست جمهوری هستیم تا بتوانیم نقش بیشتری در کشورهای عراق و سوریه ایفا کنیم. یکی از اهداف ما برای آینده شرکت ایجاد مقدمات و بازارسنجی برای ارائه نرم‌افزار به مشتریان خارجی خواهد بود.»‌

هاشمی اضافه می‌کند: «یکی از ویژگی‌های مجموعه خبره این است که ما خودمان عامدانه ترجیح داده‌ایم با شیبی ملایم به پیشرفت‌مان ادامه دهیم و از سرعت انفجاری در گسترش فعالیت‌هایمان جلوگیری کنیم؛ زیرا معتقدیم با توجه به ماهیت محصولات ما که باید به‌شکل سفارشی برای تک‌تک مشتریان‌مان طراحی و تولید شود، سرعت انفجاری می‌تواند مساوی با کاهش کیفیت و بروز اختلال در روند سفارشی‌سازی محصولاتمان باشد. از این رو یکی دیگر از اهداف مجموعه خبره برای سال‌های آتی، جذب سرمایه به‌منظور گسترش کنترل‌شده حوزه فعالیت و همزمان با آن، جذب متخصصان مهندسی صنایع و فناوری اطلاعات و همچنین آموزش آنها درجهت حفظ و حتی ارتقای کیفی محصولات‌مان خواهد بود.»

مزایای رقابتی محصولات «خُبره»

عضو هیأت‌مدیره شرکت «توسعه اندیشه خُبره تهران»، ویژگی‌هایی که توان رقابت در این عرصه را به مجموعه خبره می‌دهد، این‌گونه تشریح می‌کند: «ما یک پلتفرم توسعه چابُک نرم‌افزاری ایجاد کردیم که هزینه‌های خودمان را به‌شکل ویژه‌ای کاهش داد و باعث شد بتوانیم هزینه ارائه خدمات‌مان را به‌عنوان یک مزیت رقابتی درنظر بگیریم و در مقایسه با سایر شرکت‌هایی که در زمینه مشابه با ما فعالیت می‌کنند، خدمات‌مان را با قیمت بسیار پایین‌تری عرضه کنیم. وقتی ما کارمان را در شرکت خبره آغاز کردیم، شرکت‌های بسیار بزرگی در این عرصه حضور داشتند که قیمت ارائه خدمات آنها به‌قدری بالا بود که مجموعه‌های خصوصی اصلا توان استفاده از سیستم‌های مالی آنها را نداشتند؛ برای مثال در همان ابتدای فعالیت ما، در سال 96 برای عقد قرارداد با یک مجموعه پتروشیمی به‌توافق رسیدیم که خدمات‌مان را با 400 میلیون تومان به آنها عرضه کردیم. این در حالی بود که قیمت استعلام گرفته شده آنها از مجموعه‌های مطرح در این حوزه، حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود! ما تقریبا با کمی بیشتر از 3درصد آن قیمت، خدمات مشابهی را حتی با امکاناتی جدیدتر ارائه دادیم. به این ترتیب، ما مجموعه‌های کوچک و متوسط که عمدتا در بخش خصوصی فعالیت می‌کردند را به‌عنوان جامعه هدفمان انتخاب کردیم و خوشبختانه توفیق خوبی هم در این مسیر داشته‌ایم.»

‌هاشمی در ادامه می‌گوید: «یکی دیگر از مزایای رقابتی بسیار مهم ما، سفارشی‌سازی نرم‌افزارهای مدیریت منابع و حسابداری، متناسب با درخواست مشتری و ویژگی‌های آن سازمان است. همین انعطاف‌پذیری در ساخت نرم‌افزارهای تخصصی است که به ما امکان رقابت با مجموعه‌های بزرگ و قدیمی حاضر در این عرصه را می‌دهد. درمجموع می‌توانم بگویم که محصول ما یک نرم‌افزار خاص و ویژه در سطح کشور است و در تلاشیم همیشه آن را به‌روز نگه‌داریم و بتوانیم هرچه بیشتر توسعه‌اش دهیم.»

راه‌های ارتباط با «توسعه اندیشه خبره تهران»

وبسایت: eitd.ir
اینستاگرام:swanerp_ir
ایمیل: hi@eitd.ir
تلفن تماس: 02128428778

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها