گفتگو با خانواده پدر و پسری که گرما و تشنگی باعث مرگ آنها شد

مرگ تلخ در بیابان جازموریان (+عکس)

مرگ در اثر تشنگی و گرمای بیش از حد بیابان‌ های جازموریان در استان سیستان‌وبلوچستان، سرنوشت هولناک پدر و پسری بود که هنوز هم هیچکس به‌درستی نمی‌داند چرا و چگونه سر از آنجا درآوردند و جان‌شان را از دست دادند.
کد خبر: ۱۳۱۹۶۸۲

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، پس از گذشت سه روز از مرگ حمید جفادار شاهوزهی 28ساله و پسر هشت‌ساله‌اش محمدعامر در بیابان‌های گرم و سوزان جازموریان، بسیاری از اقوام و همولایتی‌هایش هنوز در مورد این حادثه صحبت می‌کنند اما پاسخی برایش ندارند.

تشنگی؛ قاتل جان پدر و پسر

بشیراحمد شاهوزهی، برادر حمید در مورد این حادثه به خبرنگار جاجم‌جم می‌گوید: «حمید هم در ایرانشهر و هم در زاهدان زندگی می‌کرد. شغلش هم آزاد بود و با وانتش در مناطق کویری کار می‌کرد. تقریبا 10 روز پیش او به دلیل ارتکاب جرمی در زندان بود که برایش وثیقه گذاشتند و بیرون آمد. متاسفانه در همین فاصله 10روزه این اتفاق تلخ رخ داد و برادر و برادرزاده‌ام فوت شدند. به‌طور دقیق نمی‌دانم اما فکر می‌کنم سه یا چهار روز بعد از این‌که از زندان بیرون آمد، دست پسرش محمدعامر را گرفت و به همسرش گفت چند روز برای انجام مراسمی به سفر می‌رود و از جزئیات دیگری صحبت نکرد. از همسرش پرسیدم چرا بچه را با خودش برد؟ که حمید گفته بود چون تنها هستم، او را همراهم می‌برم. بعد از چند روز حمید با خانمش تماس گرفت و به او گفت در بیابان گرفتار شده و خودش هم نمی‌داند کجاست و به کدام سمت می‌رود. دیگر از حمید خبری نشد و همسرش هم به تصور این‌که او به مراسم رسیده است، دیگر از هلال‌احمر درخواست کمک نکرد اما دمای هوای بیابان‌های جازموریان 55 درجه است و در چنین شرایطی انسان بیش از دو ساعت زنده نمی‌ماند و برای همین هر دو به دلیل گرما و تشنگی تلف شدند.»

مرگ تلخ در بیابان جازموریان (+عکس)

او ادامه می‌دهد: «چند روز پیش بود که همسر حمید به من زنگ زد و گفت از پاسگاه دلگان با او تماس گرفته و گفته‌اند شوهرش فوت شده‌است. پس از آن خودم با پاسگاه تماس ‌گرفتم و جریان را پرسیدم که گفتند جسد هر‌دو را در بیابان‌های جازموریان و نزدیک روستای دمیتان، از بخش جلگه چاه‌هاشم شهرستان دلگان پیدا کرده‌اند. آنها گفتند ما به همسرش چیزی نگفتیم، اما علاوه‌بر همسرش، پسرش هم فوت شده‌است. از همسر برادرم و برخی دیگر هم ماموران آگاهی بازجویی کردند اما برادرم نه با ما و نه همسرش هیچ مشکلی نداشت که بلایی سرش بیاید. روزی که اجساد هر دو نفر را ماموران پیدا کردند، هیچ ماشینی آن اطراف نبود اما به‌هرحال جازموریان بیابانی نیست که بشود با پای پیاده به آنجا رفت و حتما باید ماشین داشته‌باشید. ما نمی‌دانیم به‌طور دقیق چه اتفاقی برای محمدعامر و حمید افتاده که سر از بیابان‌های آنجا درآورده بودند اما شایعاتی در فضای مجازی پیچیده و بعضی گفته‌اند حمید می‌خواسته پسرش را سربه‌نیست کند اما هیچ‌کدام واقعیت ندارد و گرما و تشنگی قاتل جان‌شان شد و در گزارش پزشکی‌قانونی هم به این مورد اشاره شده است.»

حوادث - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها