مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان گفت: میانگین مصرف آب خانگی در شبانه روز در  لرستان بیشتر از معادل مصرف خانگی در دنیا است.
کد خبر: ۱۳۱۹۴۶۱
به گزارش اختصاصی جام جم آنلاین لرستان: حمیدرضا کرم وند افزود: مصرف سرانه آب  خانگی در شبانه روز در دنیا معادل ۱۳۰ تا ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است اما این در حالی است که در استان لرستان میانگین مصرف ۱۷۰ تا ۲۰۰ لیتر در شبانه روز است.

وی با اشاره به افزایش مصرف آب در در دو ماه اول سال جاری و گرم شدن هوا تنها راه برون رفت از بحران کم آبی را در ماههای آینده مدیریت مصرف و تقاضا دانست.
 
کرم وند بیان کرد: میزان بارش در لرستان نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است. با توجه به این خشکسالی بایستی مدیران استان برای مدیریت منابع آبی در تابستان و پاییز سال جاری تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش این شرکت از ۴۴۱ حلقه چاه و ۱۶۸ چشمه و قنات تامین می شودبا توجه به این که در سال گذشته شاهد کاهش شدید نزولات آسمانی در لرستان بوده ایم که منجر به افت شدید سطح منابع آبی استان شده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان تصریح کرد: برای خروج از این بحران از کلیه شهروندان شهری و روستایی درخواست داریم که با رعایت الگوی مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب این شرکت رایاری دهند همچنین در صورت مشاهده شکستگی لوله  آب حتما با سامانه ۱۲۲ تماس گرفته تا مانع از هدر رفت آب شوند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها