مهمترین عامل در پیشگیری تصادفات؛ ترویج فرهنگ ایمنی است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ترویج فرهنگ ایمنی ترافیک مهمترین عامل در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای است.
کد خبر: ۱۳۱۹۰۴۲
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: میثم قدمی افزود: فرهنگ ایمنی ترافیک باید به صورت اصولی بین جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت همه اقشار جامعه و ابزارهای مختلف هنری و رسانه ای در این زمینه بهره گیری شود.
 
قدمی اظهار کرد:  ۲ سال اخیر اقدامات ترویجی در راستای کاهش تلفات جاده ای و ارتقای فرهنگ ایمنی به طور جدی در صدر برنامه های معاونت حمل و نقل لرستان قرار گرفته است که تاثیر آن در کاهش قابل ملاحظه تلفات رانندگی سال گذشته مشهود بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: استمرار فعالیت های فرهنگی و ایجاد حساسیت در جوامع هدف به خصوص کودکان جزو برنامه های امسال راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان است.
 
قدمی تصریح کرد: طرح کودکان و دانش آموزان همیار ایمنی خانواده که به طور دوره ای و متناوب برگزار می شود از طرح های ابتکاری استان است که با توزیع قبض های جریمه نمادین مخصوص کودکان و تقدیر از برگزیدگان به صورت ماهانه آغاز شده و استقبال چشمگیری داشته است.
 
وی عنوان کرد: در بررسی قبض های جریمه توزیع شده بین کودکان و دانش آموزان، بازخوردهای مثبت و بسیار ارزشمندی دریافت شده که نشانگر تاثیرگذاری بالای فرهنگسازی در پیشبرد اهداف مورد نظر است.
 
 قدمی گفت: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی در لرستان همزمان با هفته جهانی ایمنی حمل و نقل، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع ایمنی در محورها، ایمنی عابران پیاده، کمربند ایمنی، راکبان موتورسیکلت، تصادفات جاده ای و کودکان بود که با استقبال خوبی مواجه شد.
 
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بیان کرد: با توجه به نقش بسیار مهم رانندگان در رعایت قانون و ارتقای فرهنگ ایمنی، از ۲ راننده بدون تخلف ناوگان مسافربری قدردانی شد و به عنوان سفیر ایمنی معرفی شدند.
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها