مدیرکل میراث­ فرهنگی، گردشگری و صنایع ­دستی استان زنجان:

گردشگری فصلی مجزا در سند آمایش زنجان

مدیرکل میراث­ فرهنگی، گردشگری و صنایع ­دستی استان زنجان، از تهیه فصلی در سند آمایش استان برای رونق گردشگری خبر داد.
مدیرکل میراث­ فرهنگی، گردشگری و صنایع ­دستی استان زنجان، از تهیه فصلی در سند آمایش استان برای رونق گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۸۶۶۸
به گزارش جام جم آنلاین زنجان، امیر ارجمند بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به موقعیت فرهنگی استان زنجان در سند آمایش سرزمین، گردشگری از اولویت های اصلی توسعه این استان تعریف شده است. در اين سند راهبردي احیاء هنرهای رو به فراموشی، تقویت، تولید و صادرات صنایع‌دستی، حفظ و احیاء آیین­ ، سنت­ و مراسم اقوام مختلف، معرفی و حمایت از گنجینه­ های زنده بشری، مشاهیر و مفاخر فرهنگی و حوزه تمدنی، طرفیت­ سازی و تسهیل فرآینده جذب گردشگران خارجی، تقویت و احیاء ارزش­های فرهنگی، تاریخی و قومی عشایر در شهرستان طارم و ماهنشان و .... مشخص و برنامه‌هاي اجرايي آنها به تفكيك بخش‌ها تعيين شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: ظرفیت سازی و تسهیل فرآیند جذب گردشگران خارجی، تقویت نمادها و رویدادهای ملی، منطقه­ای مذهبی و قومی، حفظ و احیاء آیین ها و سنت­ها، استفاده از رویکرد برندسازی مکانی و معرفی آوازه قلمروهای خاص میراث فرهنگی، تاریخی و ظبیعی و.... در فصلی از سند آمایش قرار گرفته است.

وی گفت: این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری،صنایع‌دستی گسترش صنايع دستي بومي استان  در خصوص افزايش نرخ اشتغال و درآمد ناخالص ملي  و كاهش نرخ مهاجرت، تامين امنيت سرمايه گذار، ايجاد زيرساخت‌های گردشگری مانند هتل و اقامتگاههای بوم­گردی، مناطق حفاظت ­شده محيط­ زيست و آثار تاریخی فرهنگی فراوانی است. معرفی و استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

ارجمند افزود: گردشگری به ­دلیل ویژگی­های خاص خود، این قابلیت را دارد که بتواند در عرصه توسعه  جایگاه اول را برنامه ­ریزی­ ها به دست آورد. این استان قلمروهای فضایی مستعد گردشگری زیادی را دارد که بسیاری از آنها مانند گردشگری ورزشی، کشاورزی، سلامت و.... در سطح استان در حال انجام  است.

آمايش سرزمين يکی از قابليت‌های فضايی مورد بررسی برای قابليت گردشگری هر منطقه است تا با شناسايی آن و در چارچوب پايداری، بستری برای توسعه فضايی فراهم آيد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها