تغییر ساعات کار ادارات زنجان از ۵ تیرماه
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان:

تغییر ساعات کار ادارات زنجان از ۵ تیرماه

در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب وبرق عنوان شد:

با مدیریت مصرف در تابستان شاهد خاموشی نخواهیم بود

با ورود به گرم ترین سال در نیم قرن اخیر و روند افزایش مصرف آب و برق در بخش های مختلف خانگی، صنعتی، کشاورزی ، نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان زنجان با موضوع مدیریت پیک تابستان زنجان برگزار شد.
با ورود به گرم ترین سال در نیم قرن اخیر و روند افزایش مصرف آب و برق در بخش های مختلف خانگی، صنعتی، کشاورزی ، نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان زنجان با موضوع مدیریت پیک تابستان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۱۸۶۵۹
به گزارش جام جم آنلاین زنجان،  علیرضا علیزاده مدیرعامل توزیع نیروی برق در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان زنجان با اصحاب رسانه در خصوص پیک بار تابستان گفت: به دلیل افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی در سال جاری مصرف برق به صورت فزاینده ای افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به دلیل ورود وسایل سرمایشی به مدار به خصوص دراستان های مرکزی، شرقی و جنوبی کشور ، میزان برق مصرفی به طور محسوسی افزایش یافته است.

علیزاده تاکید کرد: از طرفی به دلیل کاهش بارندگی ها در سال و شرایط خشکسالی کشور، کشاورزان مجبور به استفاده زودهنگام  ازپمپ های آب کشاورزی کرده و منابع آبی زیرزمینی را تخلیه می کنند که منجر به افزایش مصرف برق و کاهش منابع آب زیرزمینی شده است.

وی با اشاره به پتانسیل نیروگاه های برق آبی کشور خاطرنشان کرد: تولید برق توسط نیروگاه‌های برق‌آبی به منابع پشت سدها بستگی دارد و استفاده از این پتانسیل در فصل زمستان به دلیل کاهش سوخت فسیلی مورد نیاز نیروگاه های حرارتی در این فصل و کاهش بارندگی در سالجاری ، منابع پشت سدها نسبت به زمان مشابه سال های قبل کاهش چشمگیری یافته است.

مدیرعامل توزیع برق زنجان ادامه داد: عوامل مختلفی منجر به افزایش 22 درصدی میزان برق مصرفی استان شده و در این راستا با عقد تفاهم نامه با صنایع و کشاورزان، در جهت کاهش مصرف برق گام های موثری برداشته ایم.

وی ادامه داد: با مدیریت مصرف برق توسط شهروندان، خاموشی با هدف مدیریت بار تعدیل و اعمال نخواهد شد ولی با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای زیاد در هفته جاری، احتمال افزایش مصرف و به تبع آن افزایش محدودیت را شاهد خواهیم بود.

علیزاده با اشاره به همکاری خوب صنایع و تعدیل بار در ساعات پیک مصرف اظهار داشت: در بخش کشاورزی نیز نظیر گذشته کشاورزان در صورت اینکه ۴ ساعت در روز مصرف نداشته باشند، ۲۰ ساعت برق رایگان در اختیار خواهند داشت.

وی با اشاره 45 برنامه‌ ارائه شده برای مشترکان از جانب وزارت نیرو، یادآور شد: وزارت نیرو ۴۵ برنامه برای تعرفه‌های مختلف خانگی، صنعتی، تجاری، کشاورزی، آزاد و ... در نظر گرفته که به غیر از بخش اداری ، مابقی برنامه های تشویقی است و در قبض آنان اعمال می‌شود .

در ادامه با اشاره به این که دولت مدیریت مصرف را از خود شروع کرده افزود: دستگاه های اداری مکلف به کاهش ۵۰ درصدی مصرف خود نسبت به سال قبل، از طریق استفاده از ژنراتورها، عدم استفاده از کولر های گازی و... در ساعات اداری بوده و پس از ساعت اداری و روزهای تعطیل، ادارات و دستگاه‌ها فقط مجاز به استفاده از ۱۰ درصد کل مصرف خود هستند.

وی با اشاره به تعدیل 50 درصدی روشنایی معابر داخل و خارج شهر که کمک بسزایی در صرفه جویی انرژی برق در سطح استان داشت ، تاکید کرد:با هدف اصلاح وساماندهی شبکه روشنایی معابر شهری وروستایی با رویکرد تعدیل انرژی برق  ، نقاط پر تردد و حادثه خیز معابر فرعی تعدیل روشنایی نخواهندشد.

در پایان نشست، مدیران عامل صنعت آب و برق به سوالات اصحاب رسانه  پاسخ دادند.

گفتنی است  رویا قزلباش مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در  خصوص نحوه اطلاع از برنامه های مدیریت پیک بار افزود: مردم استان زنجان می توانند با مراجعه به سایت شرکت به آدرس  www.zedc.ir  ، یا شماره گیری 121 و یا آسان ترین راه استفاده از اپلیکیشن "برق من" ،از برنامه های مدیریت بار مطلع شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها