انستیتو پاستور فرانسه در مطالعه ای اعلام کرد:

واکسن فایزر در برابر کرونای هندی اثربخشی کمتری دارد

نتیجه یک مطالعه نشان می دهد که واکسن کووید-۱۹ برای افرادی که تحت درمان سرطان هستند و واکنش ایمنی کمتری نسبت به افراد فاقد این بیماری دارند، موثر است.
کد خبر: ۱۳۱۸۳۲۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، داده ها نشان داد که ۹۰ درصد از بیماران تحت درمان سرطان که واکسن دو دوزه فایزر-بایون تک را دریافت کرده بودند ، دو هفته پس از تزریق دوز دوم این واکسن از آنتی بادی های علیه ویروس کرونا برخوردار بودند. محققان گفتند اگرچه سطح آنتی بادی های - سلول های تولید شده توسط سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس ها - بیماران سرطانی حدود ۷۰ درصد کمتر از افراد فاقد سرطان بود، اما هنوز سطح این آنتی بادی ها برای محافظت از فرد در برابر عفونت به اندازه کافی بالا هست.

دکتر سالامون ستمیر استاد سرطان شناسی که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت به این خبرگزاری گفت: بیماران سرطانی باید واکسینه شوند.پس از واکسیناسیون ، «سطح آنتی بادی بیماران سرطانی بسیار بالاتر از آستانه پایین است.»

بر اساس مطالعات قبلی، واکسن های دو دوزه فایزر و مدرنا، با تحریک سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با ویروس کرونا بیش از ۹۰درصد در پیشگیری از ابتلا به وضعیت شدید این بیماری موثر هستند.

تحقیقات نشان می دهد که حداکثر ۳ میلیون بزرگسال در آمریکا از جمله بیماران سرطانی ، داروهایی را سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن را دریافت می کنند و اعتقاد بر این است که این داروها اثر واکسن کووید-۱۹ را کاهش می دهند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. این ویروس در حال حاضر در بسیاری از کشورها شیوع دارد.

مشروح این مطالعه در مجله  JAMA Oncology منتشر شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها