رئیس پلیس راه شمال استان کرمان:

از هر 20 مجروح تصادفات یک نفر معلول می شود 

ماموران پلیس راه شمال کرمان از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کردند

هدایت تریلر بی ترمز به نقطه امن

یک دستگاه تریلر حامل سوخت گازوئیل که پس از نقص فنی سیستم ترمز و آتش گرفتن چرخ هایش در گردنه ده علی رضا شهرستان زرند کنترل خود را از دست داده بود، قبل از برخورد با خودروهای عبوری با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران پلیس راه به نقطه امن هدایت شد تا از وقوع یک فاجعه بزرگ جلوگیری شود. 
یک دستگاه تریلر حامل سوخت گازوئیل که پس از نقص فنی سیستم ترمز و آتش گرفتن چرخ هایش در گردنه ده علی رضا شهرستان زرند کنترل خود را از دست داده بود، قبل از برخورد با خودروهای عبوری با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران پلیس راه به نقطه امن هدایت شد تا از وقوع یک فاجعه بزرگ جلوگیری شود. 
کد خبر: ۱۳۱۸۱۱۸
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سرهنگ علی رضایی، رئیس پلیس راه شمال استان کرمان در تشریح این حادثه گفت :در ساعت 18 روز سه شنبه 4 خرداد سال جاری یک دستگاه تریلر که حامل زغال سنگ بوده و مجموع وزن آن به 42  تن می رسید، از شهرستان کوهبنان به سمت زرند در حال حرکت بود که پس از طی کردن 18 کیلومتر از مسیر، در شیب گردنه ده علی رضا متوجه شد که ترمز تریلر قفل کرده و بر اثر اصطکاک زیاد، لنت ها آتش گرفته و این آتش سوزی سبب تخریب سیستم سوخت رسان و کابل های برق شده و با عبور عقربه کلیومترسنج از 50  هر لحظه بر سرعت تریلر افزوده می شود.

وی اظهار داشت: از آنجایی که محور 2 طرفه بوده و وسایل نقلیه زیادی در این محور در حال عبور و مرور بودند، با افزایش سرعت تریلر، احتمال برخورد با خودروهای عبوری هر لحظه بیشتر می شد، راننده تریلر که وضعیت را خطر ناک دید، نا امید، فکر های گوناگونی از جمله چرخاندن فرمان به سمت دره یا برخورد با کوه برای جلوگیری از یک فاجعه به ذهنش خطور کرد اما با دیدن چراغ گردان خودروی پلیس، چراغ امید در دلش روشن شد.

سرهنگ رضایی گفت: در همین لحظه استوار دوم حسین مختاری و افسر وظیفه دانیال محمود آبادی که با خودروی سمند پاسگاه پلیس راه در محور در حال ماموریت بودند، با دیدن آتش چرخ های کامیون متوجه وضعیت تریلر شده و با روشن کردن آژیر و چراغ گردان خودروی پلیس، مسیر دو طرفه را برای هدایت تریلر به نقطه امن، باز کردند.
وی تصریح کرد: گشت پلیس ضمن اعلام موضوع به مرکز کنترل ترافیک پاسگاه، ضمن درخواست انسداد مسیر از سمت زرند به علت تخلیه گازوئیل در کف جاده و احتمال آتش سوزی و یا لیز خوردن سایر خودروها و همچنین درخواست اعزام نیروی کمکی، پس از چند کیلومتر، تریلر را به سمت یک گذرگاه فرار هدایت کردند.

رئیس پلیس راه شمال استان افزود: ورود تریلر به گذرگاه فرار، امکان کنترل و توقف آن را برای راننده امکان پذیر کرد و بعد از طی مسافتی در جاده خاکی، سرانجام این غول آهنی از حرکت باز ایستاد.

سرهنگ رضایی گفت: پس از توقف تریلر، ماموران گشت پلیس راه با کپسول آتش نشانی  حریق را خاموش کرده و پس از اطمینال از سالم بودن راننده و شاگرد آن،  برای جلوگیری از وقوع سانحه رانندگی در مسیر، به سمت جاده اعزام شده و با هماهنگی یک کامیون عبوری حامل پودر زغال سنگ، بالای کامیون رفته و با بیل، اقدام به پاشیدن خاک بر روی آسفالت کردند تا از سانحه یا سوانح احتمالی دیگر، جلوگیری کنند.

راننده تریلر نجات یافته نیز ضمن تشکر  از اقدام به موقع گشت پلیس راه در باز کردن مسیر و هدایت تریلر به مسیر فرعی گفت: اگر گشت پلیس راه در این مسیر حضور نداشت، خدا می داند چه اتفاقی برای من و شاگردم می افتاد و معلوم نبودبا برخورد تریلر افسارگسیخته با این بار سنگین با سایر خودروهای عبوری، چند نفر جان خودر را از دست می دادند، لذا بنده از اعماق وجودم اعلام می کنم سپاسگزار خداوند بوده و مدیون پلیس هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها