براساس قانون اساسی، رئیس‌ جمهور اختیارات وسیعی دارد و به این ترتیب می‌تواند سهم بالایی در حل مشکلات مردم داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۱۸۰۷۵

به این ترتیب فردی باید به‌عنوان نامزد انتخابات وارد عرصه شود که به لحاظ توانایی در اداره و مدیریت کشور صلاحیت‌های علمی و عملی داشته باشد. در صورت بروز چنین توانمندی‌هایی مردم نیز به سمت او می‌روند.

مردم به گفتمانی که درصدد رفع دغدغه‌های آنها برآید روی خواهند آورد. بنابراین آنچه برای مردم اهمیت دارد میزان توانمندی و کارایی نامزدهای انتخابات است، چراکه مطالبه اصلی مردم حل مشکلات به‌ویژه مشکلات معیشتی است و طرح برخی موضوعات حاشیه‌ای از سوی برخی با مطالبات اصلی آنها سازگاری ندارد.

صورت مساله و گفتمان اصلی انتخابات ۱۴۰۰ براساس این نوع مطالبات و فردی است که بتواند به‌درستی و براساس وظایف قانونی خود در راستای مطالبات اصلی مردم حرکت کند. مردم به نامزدی رای خواهند داد که شاهد کارایی و توانایی در کارنامه او باشند.

به این ترتیب می‌توان عامل افزایش مشارکت را حضور مدیرانی توانمند و قوی در حل این‌گونه مشکلات مردم عنوان کرد و البته از سوی دیگر باید به این موضوع توجه داشت که مشارکت گسترده مردم متضمن امنیت ملی است و در صورتی که این مشارکت پایین باشد بهانه‌ای به دست دشمنان این نظام خواهد داد.
هر رایی که به صندوق ریخته می‌شود فارغ از این‌که به چه کسی رای داده شده باشد تضمین‌کننده امنیت ملی است.

خوشبختانه در طول انتخابات گذشته نیز حضور و مشارکت گسترده مردمی حکایت از بصیرت مردم و وقوف آنها به اهمیت حضورشان دارد.

رئیس‌جمهور که با رای بالا انتخاب شود با زبان قدرت می‌تواند در عرصه بین‌المللی ظاهر شده و از منافع کشور دفاع کند. همچنین رای بالا به رئیس‌جمهور منتخب می‌تواند موجب افزایش قدرت وی در حل مشکلات شود.

دلیل ثبات سیاسی و تولید قدرت ملی و نرم همین حضور گسترده است و مردم هم به‌خوبی در جریان این موضوع هستند.

در پایان یادآوری می‌کنم مشارکت مردم در انتخابات ضامن جمهوریت نظام است. ما همواره در برابر دشمنان نظام حجم و سطح مشارکت سیاسی مردم را به‌عنوان قوت و قدرت خود مطرح کرده‌ و آن را جزو مولفه‌های قدرت ملی خود برشمرده‌ایم بنابراین باید همه در جهت مشارکت تلاش داشته باشند.

مردم ایران به سرنوشت کشورشان علاقه‌مند هستند و به اعتقاد من، رفتار آنان در انتخابات پیش‌رو، رفتاری بصیرت‌آمیز خواهد بود.

محمدکاظم انبارلویی - معاون سیاسی  حزب موتلفه / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها