قصه پایداری و  وحدت
مروری بر آثار شاخص تولید شده در صداوسیمای مرکز بوشهر

قصه پایداری و وحدت

مدیرکل صداوسیمای بوشهر از رشد کمی ‌و کیفی تولیدات مرکز می‌گوید

۱۵۰ جایزه برای بوشهر

دکتر سید‌ حسین ناظر که تا پیش از انتصاب به عنوان شانزدهمین مدیرکل صداو سیمای مرکز بوشهر در جایگاه معاون خبر مرکز اصفهان منشاء تحولات و توفیقات زیادی بود از بدو شروع به کار در مرکز بوشهر و از سال 95 نقش‌آفرینی برجسته و بی‌نظیری در تکمیل و تجهیز این مرکز و همچنین تولیدات رادیویی و تلویزیونی داشته است.
دکتر سید‌ حسین ناظر که تا پیش از انتصاب به عنوان شانزدهمین مدیرکل صداو سیمای مرکز بوشهر در جایگاه معاون خبر مرکز اصفهان منشاء تحولات و توفیقات زیادی بود از بدو شروع به کار در مرکز بوشهر و از سال 95 نقش‌آفرینی برجسته و بی‌نظیری در تکمیل و تجهیز این مرکز و همچنین تولیدات رادیویی و تلویزیونی داشته است.
کد خبر: ۱۳۱۸۰۷۰

در گفت‌وگو با وی روند تحولات 40ساله و دستاوردهای مرکز بوشهر را جویا شدیم که با هم می‌خوانید:

از برنامه‌هایی که در این مدت از شبکه استانی سیما و همین طور صدای مرکز روی آنتن رفته برایمان بگویید.

در این مدت بیش از 18 میلیون دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی خبری و فضاسازی مجازی پخش شده که از این میزان 11 میلیون دقیقه در رادیو و رادیو نما، 7 میلیون دقیقه در تلویزیون و یک میلیون دقیقه در خبر و فضای مجازی در گستره استانی، ملی و فراملی تولید و پخش شده است.

آیا نظرسنجی از میزان مخاطب پذیری تولیدات این مرکز صورت گرفته است؟

بله. یکی از رویکردهایی که در برنامه‌ریزی‌های چندسال اخیر مورد توجه قرار دادیم ضرورت مخاطب محوری و توجه اکید به مخاطب و اعتماد به برنامه‌ها ‌بود که بر‌اساس نظرسنجی‌ها خوشبختانه میانگین میزان اعتماد آنان به برنامه‌های مرکز بوشهر از میانگین کل کشور بالاتر است.

آیا آماری برای این ادعا دارید؟

میانگین میزان مخاطبان در این سال‌ها 66‌درصد و میانگین میزان رضایت‌مندی بیش از 67‌درصد است به‌طوری که برنامه زنده تلویزیونی (شو نشینی) با میانگین 90‌درصد مخاطب و 82‌درصد رضایت مندی به عنوان یکی از برنامه‌های پرمخاطب و نشاندار (‌برند‌) شبکه استانی سیمای بوشهر در بین برنامه‌های رسانه ملی جلوه‌گری می‌کند.

آیا این میزان رضایتمندی در تولیدات رادیویی مرکز هم وجود دارد؟

در این سال‌ها میانگین میزان مخاطب رادیو حدود 33درصد و ‌میزان رضایت‌مندی آنان از برنامه‌های رادیویی حدود 76‌درصد است به‌طوری که برنامه زنده رادیویی (سی مو سی تو) در این سال‌ها با میانگین 65‌درصد مخاطب و میانگین 90‌درصد رضایتمندی یکی از برنامه‌های پر‌مخاطب و نشاندار (برند) شبکه استانی بوشهر است.

جایگاه مرکز در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی در چه وضعیتی قرار دارد؟

از همان سال اول جنگ تحمیلی واحد خبر با پخش اطلاعیه‌ها و اخبار جنگی در رادیوفعالیت خود را آغازو در مدت 40 سال نزدیک به یک میلیون دقیقه خبر و اطلاعیه در گستره استانی ، ملی و فرا‌ملی تولید و پخش کرده و اساس نظر‌سنجی‌ها در طول این سال‌ها میانگین اعتماد به بخش اخبار صدا و سیما بیش از 77‌درصد بوده است.

بوشهر در حوزه موسیقی جایگاه ویژه‌ای در کشور برای خود دست و پا کرده و خاستگاه هنرمندانی بنام در این عرصه ‌است. از تولیدات موسیقایی مرکز بگویید.

دفتر شهر و موسیقی صدا و سیمای مرکز بوشهر در مدت 40 سال فعالیت رسانه‌ ای بیش از 260 اثر موسیقایی به مدت 1300 دقیقه تولید کرده که بیش از 30‌درصد آنها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت بوشهری‌ها در دوران حماسه دفاع مقدس و مناسبت‌های ارزشی انقلاب اسلامی پرداخته است.

در این سال‌ها مرکز بوشهر در تکمیل زیرساخت‌های فنی و تجهیزاتی چه روندی داشته است؟

صدا و سیمای مرکز بوشهر به عنوان اولین مرکز داده‌ها ( دیتاسنتر ) مراکز استان‌ها، نام خود را در تاریخ رسانه ملی به ثبت رساند.

برای تحقق مطالبات مردم شریف استان، ایجاد امکان ارتباط زنده رادیویی و تلویزیونی سیار (‌زمینی، ماهواره‌ای، اینترنتی و فیبرنوری‌) از 15 نقطه استان برآورده شد و ظرفیت زیرساختی فنی مناسب به وجود آمد تا کار برنامه‌سازان و هنرمندان صدا و سیما در انتقال پیام در اسرع وقت از هر نقطه استان به همه شبکه‌های سراسری تسهیل شود.

پوشش برنامه‌های مرکز در سطح استان چگونه است؟

3 ایستگاه فرستنده پر‌قدرت تلویزیونی و رادیویی اف ام، 2 ایستگاه فرستنده رادیویی ای ام‌، 8 ایستگاه متوسط قدرت و 72 ایستگاه کم قدرت کار سیگنال‌رسانی در سراسر استان را بر عهده دارند که پوشش جمعیتی 96‌درصدی توسط فرستنده‌های دیجیتال را نشان می‌دهد.

توفیقات مرکز در جشنواره‌های کشوری چه بوده است؟

کسب150 جایزه و رتبه برتر در ادوار مختلف جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها و در بخش‌های صدا، سیما‌، خبر‌، موسیقی و پژوهش به دست کارکنان زحمتکش و هنرمند مرکز از دستاوردها و توفیقات این چند سال است. ‌همچنین در عملیات رسانه‌ای ویژه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی120 هزار دقیقه برنامه تولید و پخش شد و مستند تلویزیونی (دریای خدمت) توانست به عنوان بهترین برنامه تندیس ویژه جشنواره صدا و سیما را به خود اختصاص دهد.

از دیگر برنامه‌های تولیدی مرکز برایمان بگویید.

انعکاس رسانه‌ای بیش از150 راهپیمایی‌، 40 انتخابات، 2000 نماز جمعه، هزاران مراسم ملی، مذهبی، آئینی و صدها رویداد تلخ و شیرین از تلاش‌های همکاران صدا و سیمای مرکز بوشهر در 40 سال گذشته است. همچنین در چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیش از 60 هزار دقیقه برنامه در گستره استانی، ملی و فراملی تولید و پخش شد.

ارزیابی شما از فعالیت مرکز از بدو شیوع کرونا در کشور و استان چیست؟

عملیات ویژه رسانه‌ای صدا و سیمای مرکز بوشهر شامل تولید ۱۷۵ هزار دقیقه برنامه بود که ۷۳ هزار دقیقه در رادیو و رادیو نما، ۶۷ هزار دقیقه در تلویزیون و سامانه زیرنویس، 31 هزار دقیقه در خبر و ۴ هزار دقیقه در فضای مجازی و در گستره استانی، ملی و فراملی تولید و پخش شده است.

امسال بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی شده، چه برنامه‌هایی برای این موضوع در دست اجرا دارید؟

برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید و پخش ‌بیش از ۵۰ هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی در گسترۀ استانی، ملی و فراملی انجام شده که ‌از این میزان برنامه‌سازی ۲۰ هزار دقیقه در رادیو و رادیو نما، ۲۵ هزار دقیقه در تلویزیون و سامانه زیرنویس و ۵ هزار دقیقه در حوزه خبر و فضای مجازی خواهد بود.

ضمیمه قاب کوچک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها