اعلام ملی اراضی زراعی؛

معمای قابل حل

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اجرای طرح کاداستر بهترین راه برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اجرای طرح کاداستر بهترین راه برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی است.
کد خبر: ۱۳۱۸۰۶۶
به گزارش جام جم آنلاین زنجان، رضا مهدیون فرمانده یگان حفاظت این اداره کل م با اشاره به این که اراضي ملي از اموال عمومي و متعلق به يکايک شهروندان است گفت: این مهم بايد در راستاي منافع عامه و برخورداري همگان، مورد توجه قرار گيرد.

وی به پديده تصرف عدواني و سودجويانه اراضي ملي و منابع طبيعي و جولان عناصر فرصت طلب و سودجو که به بهاي سوداگري جنگل ها و مراتع، کرانه رودها، درختان و ... را تخريب کرده و مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات مالکانه مي کنند، هم اشاره کرد و افزود: تصرف اراضی ملی زخمي کهنه و فرسايشي است که طي سالیان اخير عميق‏تر و وسيع‏تر شده است.

مهدیون با بیان این که استان زنجان نیز با مساحت اراضی ملی بالغ بر 200/1 میلیون هکتار از این پدیده شوم مستثنی نبوده گفت:این مواهب خدادادی با عواملی مانند تخریب و تصرف، ورود دام غیر مجاز، آتش سوزی، قاچاق چوب و ... همواره در معرض تهدید می باشد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به سخنان مقام معظم رهبری در مورد پیشگیری از تصرفات اراضی ملی اشاره کرد و گفت: به منظور پیشگیری و به حداقل رساندن خسارت ناشی از عوامل فوق و اتخاذ تدابیر لازم با سرلوحه قراردادن و اطاعت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: (آن چیزی که من می خواهم تاکید کنم هم به وزارت کشاورزی و منابع طبیعی، هم محیط زیست و هم به همه کسانی که دست اندر کار هستند، این است که مراقبت کنید این دایره غصب و تصرف نابجا و غلط توسعه پیدا نکند و جلویش گرفته شود )، در راس امور ماموریت های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و خصوصاً یگان حفاظت این اداره کل قرار گرفته است.

 وی افزود: در این راستا با راه اندازی و هدفمند نمودن گشت های موتوری و خودرویی در سطح استان و همچنین برنامه ریزی برای راه اندازی گشت های تلفیقی با یگان های حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، امور اراضی و محیط زیست و تلاش در جهت ایجاد مانیتورینگ و پایش تصویری فصل جدیدی در برخورد با زمین خواری و متخلفان حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی در استان گشوده شده و قطعاً اجازه هیچگونه تخریب، تصرف و تعرضی به اراضی ملی و منابع طبیعی داده نخواهد شد.

مهدیون خاطر نشان کرد: با تعامل و همکاری مراجع قضایی استان با مجرمان و متخلفان در این حوزه طبق قانون به‌ شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان این که سازمان‌های مردم ‌نهاد نیز در این زمینه و در راستای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم نقش مهمی دارند اظهار داشت: سمن ها نیز می‌توانند با اجرای برنامه‌های مختلف مردم را نسبت به این امر حساس کنند و ما را در این امر خطیر یاری رسانند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرای طرح کاداستر اراضی را یکی از از راه های پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی برشمرد و گفت: تکمیل طرح کاداستر همان فهرست نقشه برداری ثبتی است، یعنی آن نوع نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد و منبع اصلی داده ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است که هم اکنون در حال اجرا می باشد.

مهدیون در پایان از مردم عزیز و طبیعت دوست استان زنجان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان جنگلی، حمل بدون مجوز چوب و آتش سوزی مراتع را از طریق تلفن ۱۵۰۴ و 139 اطلاع رسانی نمایند.        
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها