با اینکه کرونا در بسیاری از نقاط جهان به خصوص شمال قاره آمریکا و بخش هایی از اروپا فروکش کرده اما همچنان موضوع اصلی در جهان است.
کد خبر: ۱۳۱۸۰۲۵

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا به شرح زیر است:

 

*در شرایطی که نگرانی ها در رابطه با نفوذ ویروس کرونای جهش یافته هندی در بسیاری از کشورها هنوز وجود دارد دولت بریتانیا بیست و یکم ژوئن سال جاری را به عنوان مبدا رهایی از تمام محدودیت های کرونایی در نظر گرفته است. بخش مهمی از جمعیت این کشور علیه ویروس کرونا واکسیناسیون شده اند. رعایت فاصله اجتماعی اکنون دیگر در بریتانیا اجباری نیست اما مردم همچنان باید ماسک بزنند. مردم این کشور از 21 ژوئن با عنوان «روز رهایی از کرونا» یاد می کنند.

 

*در سرزمین لاله های نارنجی یعنی هلند اوضاع کرونایی تا آنجا بهبود یافته که پنجم ژوئن تاریخ رهایی از بسیاری محدودیت های کرونایی اعلام شده است. از این تاریخ اماکن عمومی همانند رستوران ها و بارها بازگشایی خواهند شد.

 

*هر چقدر وضعیت در کشورهای اروپایی و آمریکایی رو به بهبودی است در آسیای جنوب شرقی و شرق همه چیز بحرانی پیش می رود. دولت مالزی دو هفته قرنطینه سراسری را اعلام کرد و محدودیت های کرونایی افزایش یافته است.

 

*در ژاپن که میزبان المپیک هم هست تا تاریخ 20 ژوئن محدودیت های جدید و سفت و سخت کرونایی اعمال شده است.

 

* شرکت فایزر اعلام کرده دوزهای واکسن کرونا را به شرکت کنندگان المپیک اهدا خواهد کرد. این این شرکت اکنون اعلام کرده است که انتظار دارد بیش از 20 کشور در برنامه واکسیناسیون شرکت کنند.

 

*دولت مکزیک مجوز اضطراری استفاده از واکسن تک دوز «جانسون و جانسون» را صادر کرد. آخرین خبر حاکی از آن است که در بریتانیا نیز این واکسن تک دوز تایید شده است.

 

*آمریکا همچنان بزرگ ترین مرکز جهانی کرونا در جهان است که بیشترین تعداد مبتلا و قربانیان را دارد. آخرین تحقیقات نشان می دهد از هر 10 بزرگسال آمریکایی یک نفر از آنها مبتلا به بیماری کرونا شده است.

 

*تحقیقات موشکافانه تر در رابطه با علائم بیماری کرونا در افرادی که به طیف های متوسط تا شدید آن مبتلا شده اند نشان می دهد سه چهارم از این بیماران حداقل یکی از علائم مرسوم کرونا را از خود نشان داده اند.

 

*در رابطه با واکسن کرونا نتایج نگران کننده ای منتشر شده است. تحقیقات جدید نشان می دهد بسیاری از بیماران سرطانی حتی پس از تزریق واکسن خود می توانند در معرض خطر ابتلا به کرونا باقی بمانند.

محققان پس از انجام آزمایشات متعدد، پاسخ آنتی بادی بیماران سرطانی را با افراد بدون سرطان مقایسه کردند. نتایج ابتدایی این تحقیق نشان داد که 10 درصد از بیماران سرطانی پاسخ آنتی بادی به کرونا ایجاد نمی کنند و همچنان در معرض خطر قرار دارند. نتایج این آزمایشات در رابطه با واکسن فایزر/بایونتک بود.

 

* سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا  استفاده از سومین داروی آنتی بادی مونوکلونال را برای درمان کرونا مجاز دانسته است.

اعتقاد بر این است که داروی «سوتروویماب» Sotrovimab می تواند بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا را تا 85 درصد کاهش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها