متخصصان شرکت دانش‌بنیان «فناوری اطلاعات پارمیس» با طراحی و ساخت مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای حسابداری و امور مالی، کاربران را در مدیریت حساب‌های شخصی و سازمانی یاری می‌دهند

مدیریت امور مالی به‌سبک پارمیس

شرکت «آریا سنجش آسیا» اولین طراح و سازنده سامانه‌های توزین درحال حرکت در کشور است و محصولاتش را گارانتی و با بالاترین سطح دقت و صحت عرضه می‌کند

بومی‌سازی فناوری تولید سنسور وزن و نمایشگرهای توزین پویا

سامانه‌‌ های توزین انواع مختلفی دارند و به دو دسته کلی سامانه‌‎ های توزین پویا (داینامیک) و ساکن (استاتیک) تقسیم‌بندی می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۱۷۶۵۱

در سامانه‌‎های ساکن، ماده یا جسم موردنظر روی یک ظرف یا در یک مخزن ثابت قرار می‎گیرد و وزن‎کشی می‎شود.

در این شکل از عملیات توزین، صحت و دقت عدد نمایشگر اهمیت زیادی دارد. درمقابل سامانه‌‎های استاتیک، سامانه‌‎های توزین پویا قرار دارد که جسم یا ماده‌ای که قرار است وزن شود، از روی دستگاه عبور می‏‎‌کند و مجالی برای اندازه‎‌گیری استاتیک و پایداری اندازه‎گیری وجود ندارد.

بومی‌سازی فناوری تولید سنسور وزن و نمایشگرهای توزین پویا

واضح است که سامانه‌‎های توزین داینامیک از فناوری‎های پیشرفته‎ تری بهره می‎برند تا عددی که گزارش می‎کنند دقیق و صحیح باشد. عمر حضور چنین سامانه‌هایی در کشور بسیار کمتر از سامانه‌‎های توزین استاتیک متداول است. سامانه‌‎های توزین پویا برای صنایع مختلف و صنایع بالادست بسیار حیاتی هستند و البته این بخش از صنایع کشور در انحصار دستگاه‎های اروپایی قرار دارد.

شرکت دانش‎بنیان «آریا سنجش آسیا» بانام تجاری «آسا» اولین تولیدکننده سامانه‌‎های توزین پویا با دقت پنج رقم اعشار در کشور است که قدرت و دقت دستگاه‎های توزین تولید‌ی‌شان با یک‎سوم تا یک‎پنجم قیمت دستگاه‎های مشابه خارجی از کیفیت و دقت با آنها برابری و رقابت می‎کند.

داستان شکل‎گیری شرکت آریا سنجش آسیا، از سال 88 با دو دانشجوی سال سوم رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان شروع می‌‏شود که پروژه مقطه کارشناسی‎شان درباره ساخت یک ترانسدیوسر با دقت بالا بود. 10سال پیش سنسورها تنوع اندکی در بازار داشتند و چندان هم در دسترس نبودند. آن زمان ابراهیم اسلامیان و امیرمسعود اقبالی توافق‎نامه‌ای دستی و دوستانه با یکدیگر نوشتند و فعالیت خود را برای ساخت سنسورهای داینامیک واستاتیک درکشور شروع کردند. اما پیش‎نیاز ساخت هر سنسوری، ساخت ترانسدیوسر یا نمایشگری است که کمیت‏های مختلف آنالوگ مثل نور، دما، صدا، فشار، جابه‎ جایی و ... را به انرژی الکتریکی و سیگنالی قابل درک برای رایانه‌ها تبدیل کند. شش سال بعد این دو نفر باهمراهی گروهی که تشکیل داده بودند، موفق شدند اولین ترانسدیوسر خود را با دقت پنج رقم اعشار بسازند و از سازمان ملی استاندارد ایران تائیدیه لازم را اخذ کنند.

رئیس هیئت ‎مدیره و مدیر مجموعه آسا، از خاطره سفری که منجر به تغییر مسیر آینده شرکت شد، می‎گوید: «سال 2015 برای بازدید از نمایشگاهی به شانگهای چین سفر کردیم و متوجه شدیم چینی‎ها از نمایشگری رونمایی کرده‌‎اند که در بحث اندازه‎ گیری وزن، تکنیک‎ و الگوریتم ما شبیه به آنها عمل می‌کند و قصد داشتند از آن نمایشگر در سامانه‎ های توزین در حال حرکت استفاده کنند؛ اینجا بود که فهمیدیم با دانشی که به‌دست آورده‌‏ایم می‏‌توانیم وارد حوزه ‎های دیگری مثل توزین پویا شویم.»

از کارگاهی هفت متری تا مجتمع فناوری بزرگ

شرکت آریا سنجش آسیا تا به ‎امروز فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته است. مهندس اسلامیان از خاطره سال‍‌‏ های اول این شرکت برای جام ‎جم می‎گوید: «اولین دفتر ما، اتاقی هفت متری با چهار نفر نیروی متخصص، بدون لوله ‎کشی آب و امکانات اولیه بود. اما با وجود اینکه روشنایی انتهای مسیر برایمان مشخص نبود، تمام مشقت‎ ها را تحمل کردیم و تلاشمان را مستمر ادامه دادیم» حالا امروز این شرکت در پارک علم و فناوری استان اصفهان مستقر شده و امیدوار است با همکاری و حمایت‌‏های دولتی بتواند تا 10 سال آینده، بزرگ‎ترین مجتمع فناوری ساخت انواع سنسور را برپا کند.

معضل اعتماد نکردن شرکت‎های دولتی

به ‎گفته مهندس اسلامیان اگر وارد کارخانه ‎های صنایع مختلفی شویم و به نام برند سامانه‌‎های توزین داینامیک آنها نگاهی بیاندازیم، همه آنها وارداتی و از کشورهای اروپایی هستند.

مدیر این مجموعه در ادامه می‎گوید: «وقتی محصولی که با تلاش و همت جوانان ایرانی ساخته شده است را به صاحبان کارخانه ‎ها معرفی می‎کنیم، با وجودی که دستگاه‎های ما تمام استانداردهای لازم را دریافت کرده است، محصولات را باضمانت در اختیار کارخانه قرار می‎دهیم و از همه مهم‎تر اینکه با هزینه بسیار کمتری می‌‎فروشیم، باز هم متاسفانه بااستقبال چندانی از سوی آنها روبه‎‌‎رو نمی‌‏شویم.»

رئیس هیئت ‎مدیره آریا سنجش آسیا درباره مقایسه استقبال شرکت‎های دولتی و خصوصی نیز می‎افزاید: «پذیرش شرکت‎های نوپا دربین شرکت‎های دولتی بسیار اندک است. برای مثال یک شرکت دولتی درزمینه لوله‎ سازی فعالیت می‎کند و فقط نشان تجاری اروپایی را قبول دارد. درحالی‎که شرکتی خصوصی و رقیب این شرکت از دستگاه‎های ما استفاده می‎کند.»

مهندس اسلامیان مثال دیگری می‌زند و می‌گوید: «ما نزدیک به سه سال مشغول نصب و پیاده‎ سازی سنسورهایمان در جاده اراک - توره در استان مرکزی بودیم تا وزن کامیون‎ها و ماشین‎های سنگین را در حالی‎ محاسبه کند که با سرعت 80 تا 90کیلومتر بر ساعت از روی آن عبور می‌‏کنند. اما بعد از 9ماه از اجرای پروژه، تجهیزات‎مان را دزدیدند و سازمان راه و شهرسازی مدعی بود شرکت ما نتوانسته است خدمتی را ارائه کند! در کار ما ساخت و پیشبرد فناوری یک مسأله است و مجاب‎کردن مدیران دولتی مسأله‎ای بزرگ‎تر است.»

محصولات شرکت آسا در یک نگاه

نمایشگرهای صنعتی: نمایشگرهای سری آسا با استفاده از میکروکنترلرهای نسل جدید از مدرن‎ترین تجهیزات صنعتی بوده و با عملکرد بسیار پایداری که دارند، در سامانه‎های توزین پویا مورد استفاده قرار می‎گیرند. خانواده نمایشگرهای آسا باتوجه به قدرت سخت‎ افزاری و توانایی‎های نرم‎افزاری خود در شش دسته‎ بندی جای می‎گیرند و این شرکت سالانه 1500 نمایشگر به بازار داخلی عرضه می‎کند.

سنسورها: شرکت آسا تولیدکننده و عرضه‎کننده انواع سنسورهای کششی، خمشی، فشاری و پیچشی 100، 200 و 500کیلوگرمی و یک، دو، پنج، 10، 20، 30، 50، 100، 150، 200 و 250 تنی به بازار است و با حجم فعلی تولید خود، سالانه 10هزار سنسور توزین وزن می‎سازد.

تجهیزات هوشمند شهری: شرکت آریا سنجش آسیا از سال 91 برخی از تجهیزات هوشمند شهری را مثل چرخ‎های فروشگاهی با نام «سبد فروشگاهی آسا» تولید می‎کند.

سامانه‌‎های توزین پویا: سامانه‌‎های مهم صنعتی توزین پویا (سیستم‎های توزین ریلی با ظرفیت توزین 300تن)، معمولا از کشورهای استرالیا، آلمان و ایتالیا خریداری و مورد استفاده قرار می‎گیرند، درحالی‌که شرکت آسا، این دستگاه‎ها را با ارائه گارانتی و ضمانت با یک‎ششم قیمت تولید می‎کند.

راه‌های تماس برای تهیه محصولات آسا

وبسایت: ariasaco.com
ایمیل: info@ariasaco.com
تلفن تماس: 
03133932388
02128422770
آدرس: اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی، خیابان ۱۳، ساختمان فن‎آفرینی 1، واحد 104

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها