در بازدید از مجموعه صنعتی – تولیدی پالایش ایمن راه مطرح شد

مشارکت در پروژه های عمرانی و راهسازی کشور در سایه کارنامه موفق

اگر به دنبال نام سخت ترین مشاغل دنیا باشید احتمالا با لیست بلندبالایی مواجه می شوید که مشاغل مختلفی از کارگری معدن، چوب بری، جوشکاری زیرآب، کار در میادین نفتی، بدلکاری و کار درمعدن سولفور را درخودجای دارد اما قطعا سخت ترین کاری که درهیچکدام ازاین لیست ها وجودندارد و در عین حال ازتمام این مشاغل دشوار تر است، کارآفرینی است.
کد خبر: ۱۳۱۷۲۵۷
 
مشارکت در پروژه های عمرانی و راهسازی  کشور در سایه کارنامه موفق
 
بی خوابی، نوسانات بازار، مشقت های بروکراسی اداری، عدم ثبات قوانین تنها بخشی از سختی هاییست که کارآفرینی وتولیدرابه سختترین شغل دنیا تبدیل می نماید.

مشقت های تولیدوکارآفرینی درکناتاثیرات مثبتی که در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد کشور با خود به همراه دارد باعث شد تا مقام معظم رهبری شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی هارابرای امسال انتخاب فرمایند تامردم ومسئولین دریابند که باید تمام تلاش خودرابرای حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرین به کار بندند. در راستای تحقق همین شعار و تکمیل پروژه های عمرانی، دکترخیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، دکتر محمدرضارضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، دکترکمال علیپورنایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مهندس احمد محرم زاده نماینده مردم شریف اهر و هریس درمجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان شرقی حاضر شده و به بازدید ازمجموعه پالایش ایمن راه و پروژه اتوبان اهر-تبریز پرداختند.

پیمانکاران خوب سرمایه کشورند

محمدرضارضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دراین بازدید گفت:« ما در کشور این ظرفیت راداریم که در راستای ارزآوری و ایجاداشتغال، قیر مورد نیازداخل کشوررا تامین کنیم و باصادرات به کشورهای همسایه نیاز آنها را نیز رفع نماییم. امسال نیز که به نام حمایت ازتولید و مانع زدایی ازمسیرآن مزین شده است، طبیعی است که هرچه بیشتر ازسرمایه گذاری درواحدهای تولیدی حمایت کنیم زیرا این واحدها با ایجاد اشتغال و تولید به اقتصاد کشور کمک میکنند. مجموعه پالایش ایمن راه نیز یک واحد تولیدی مثال زدنی است که تمام پروژه را به طور کامل انجام میدهد. در این واحد تولید قیر،پخت آسفالت،پخش آسفالت وحتی پیمانکاری نیز انجام میشود که این موارد در کنارهم این مجموعه رابه پکیج کاملی تبدیل کرده است. اعتقادما درمجلس شورای اسلامی این است که پیمانکاران خوب سرمایه کشور هستند. اگرمابتوانیم شبکه پیمانکاری کشورراتقویت کنیمدراصل کیفیت خدمات وپروژه های عمرانی را درکشور افزایش داده ایم. در راستای حمایت از واحدهای تولیدی دراین حوزه ماتلاش میکنیم تا کیفیت خدمات آنها رادر زمینه های مختلف اعم ازکیفیت مصالح،قیر وماسه که در بحث آسفالت از آن استفاده میشود وهمچنین درزمینه پخش آسفالت بالاببریم. پالایش ایمن راه واحدی است که به خوبی در این حوزه در حال فعالیت می باشد و ظرفیت افزایش تولید و توسعه را هم دارد.»

رضایی در خصوص افتتاح اتوبان اهر تبریز نیز عنوان کرد:« اتوبان تهران- تبریز - اهر در دو قطعه مشکل داردکه امیدواریم بتوانیم دربحث تامین منابع مالی به آن کمک کنیم. این پروژه درصورتی که تامین اعتبارشود تا 3 ماه آینده قابلیت افتتاح شدن رادارد.»

حمایت از تولیدکنندگان در راستای تحقق شعار امسال

کمال علیپور نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در دیدارازمجموعه پالایشگاهی عمرانی ایمن راه گفت:« پیرو نظارت های میدانی مجلس یازدهم تا امروز به همراه دکتر قالیباف رییس محترم مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم کمیسیون عمران از 8 استان بازدید کرده ایم. در همین راستانیزامروز به دعوت نماینده محترم شهرستان اهر و هریس آقای احمد محرم زاده در خطه آذربایجان حاضر شدیم. مقام معظم رهبری امسال راسال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری فرمودند و وظیفه همه ما این است که بر اساس آیه اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم به ندای ولی امر خودمان پاسخ دهیم وتمام همت خود را به کار ببندیم تا قدمی برای حل مشکلاتی که بر سر راه تولید کنندگان است، برداریم. کشور ما بر اساس برنامه توسعه تا سال 1404 قرار است در همه ابعاد جزء کشورهای پیشرو و برتر باشد، در نتیجه باید به مجموعه پروژه ها و عملیات های عمرانی توجه بیشتر و عمیقتری بنماییم.حضور بنده، آقای دکتر رضایی رییس محترم کمیسیون عمران مجلس و جناب آقای دکتر خادمی معاونت محترم وزیر نیز در راستای همین توجه به پروژه های عمرانی و واحدهای تولیدی فعال در این حوزه است و همه دغدغه ما این است که راهکاری بیاندیشیم تا به فعالین در این حوزه کمک کنیم. نگاه ما در مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید گنندگان است. مجموعه ایمن راه نیز مجموعه ای است که نیاز کشور است و ما برای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت باید از امکانات داخل خود به خوبی استفاده کنیم.تولید مشتقات نفت و قیر که در شرکت های پالایشگاهی و تولید انجام میگردد یکی از این امکانات است که ما باید از آن استفاده نماییم.کشور ما نباید در حوزه احداث آزادراه و بزرگراه کوچکترین مشکلی داشته باشد. ما در سال 1400 در بودجه معاونت معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیلاتی تا سقف 150میلیارد ریال، برای واحدهای تولیدی و صنعتی که در روستا اشتغال ایجاد نموده و از امکانات و منابع روستا استفاده می کنند در نظر گرفته ایم که امیدواریم در رفع مشکل این عزیزان و تشویق آنها به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در روستاها مفید واقع شود. در خصوص پروژه مسیر تبریز-اهر هم پیگیری لازم را انجام میدهیم تا مشکلاتی که سر راه این پروژه هست به لطف خدا برطرف گردد.»
 
مشارکت در پروژه های عمرانی و راهسازی  کشور در سایه کارنامه موفق

تولیدکنندگان دست یاری کننده دولت هستند

احمد محرم زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مجموعه پالایش ایمن راه گفت:« آقای رزمی موسس این مجموعه وفرزندانشان پروژه بسیار خوبی را راه اندازی کرده اند و وجود این مجموعه برای منطقه آذربایجان بسیار مفید است. ما از مسئولین دعوت کردیم تا از نزدیک شاهد فعالیت مجموعه ای باشند که اقدام به تولید آسفالت، ماسه، ایزوگام، قیر و مشتقات آن می نماید.  حضور مسئولین در این مجموعه فرصت مناسبی را محیا کرد تا ما بتوانیم به اعطا تسهیلات کم بهره کمکی به این مجموعه بنماییم. بر اساس ردیفی که در بودجه سال 1400 پیش بینی شده است ما برای هر واحد تولیدی یک فقره تسهیلات کم بهره به ارزش 150 میلیارد ریال در نظر گرفته ایم و با توجه به اینکه مجموعه پالایش ایمن راه دارای 4 واحد تولیدی است ما امیدواریم بتوانیم برای هرکدام از این واحدها به صورت جداگانه این تسهیلات را اختصاص دهیم. بنده مکاتبات لازم در این خصوص را انجام دادم و از طریق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز این مساله را پیگیری می نمایم که انشاالله اعطای این تسهیلات تحقق یابد و این مجموعه بتواند پروژه خود را تکمیل نماید. خواست قلبی بنده این است که واحدهای تولیدی منطقه به طور کامل راه اندازی شده و نیازهای مالی آنها برطرف شوند تا بتوانند با تمام توان به تولید پرداخته و طرحهای توسعه ای خود را به اجرا گذارند. مسئولین باید دراین زمینه تمام توان خودرا به کار گیرند و هر کسی به هر صورتی که می تواند به این مراکز کمک کند. مراکز تولیدی و پیمانکاران درحقیقت دست یاری کننده دولت و ادارت هستند و هر چقدر تقویت شوند و بتوانند به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند، منطقه و مردم آن از فعالیت آنها بهره مند می شوند.

تکمیل اتوبان اهر-تبریز بزرگترین دستاورد سفر مسئولین به منطقه

محرم زاده در خصوص دستاورد سفر مسئولین به منطقه آذربایجان گفت:« یکی از مهمترین دستاورد های این سفر، بازدید معاون محترم وزیر، رییس محترم و نایب رییس اول محترم کمیسیون عمران از پروژه بزرگ تبریز به اهر و ادامه آن به باکو و اروپا بود. این پروژه بزرگترین کریدور شمال غرب کشور از آذربایجان شرقی به سمت اهر و هوراند می باشد. ما تلاش کردیم که این پروژه را در بودجه سال  1400 بگنجانیم و این عزیزان نیز از این پروژه بازدید نمودند و کمک خواهند کرد که با اعطای اعتبار لازم و رفع تمامی مشکلات این مسیر سریعتر تکمیل شده و زیر بار ترافیک برود. راه اندازی این پروژه و اتصال آن به خارج از مرزهای کشور می تواند در منطقه رونق اقتصادی و تولیدی ایجاد نماید. متاسفانه منطقه ما در بن بست واقع شده وتا امروز نتوانسته ایم شبکه ارتباطی  مناسبی با کشورهای همسایه داشته باشیم. اما این آزاد راه این فرصت را محیا می نماید که این منطقه شکوفا شود و توسعه، پیشرفت و رونق اقتصادی و اجتماعی را با خود به همراه می آورد که یک اتفاق فرخنده برای منطقه، استان آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور خواهد بود. البته در داخل این طرح نیز مشکلات زیادی در خصوص پل ها و تقاطع ها داشتیم که همه را آنالیز کرده ایم. همه سعی خود را میکنیم که تا پایان خرداد اتوبان اهر تبریز زیر بار ترافیک برود و تا انتهای تابستان نیز همه پلها و تقاطع ها نیز به طور کامل تکمیل شود.»

مسیر موفق یک مجموعه پالایشی

رضا رزمی رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش ایمن راه در خصوص این مجموعه گفت:« شرکت پالایش ایمن راه که تولید کننده قیر، آسفالت و مجری پروژه های عمرانی است، با لطف خداوند متعال و تلاش های شبانه روزی حاج علی رزمی کارآفرین باسابقه عرصه راهسازی و آسفالت و همکاری فرزندان ایشان در سال 1388 راه اندازی شد. ما این مجموعه را در فاز اول با راه اندازی یک واحد آسفالت 120 تنی تمام اتوماتیک در وسعت 10 هکتار و یک واحد دانه بندی راه اندازی نمودیم. پس از مدتی در راستای حرکت به سمت استانداردهای موجود دنیا و تولید آسفالت بادوام، مصالح کوهی را جایگزین مصالح رودخانه ای نموده و یک واحد پالایشگاه قیر با آخرین متد شناخته شده جهانی به مساحت 15 هزار متر مربع به مجموعه اضافه کردیم. امروز مجموعه ما شامل واحدهای پالایشگاهی قیر، ایزوگام، تولید آسفالت، تولید مصالح دانه بندی، تولیدی ماسه شویی و تولید بتن آماده است. پالایشگاه قیر ایمن راه با بهره گیری از تکنولوژی روز و نیروهای مجرب اقدام به تولید انواع قیرهای خالص و عملکردی PG می کند. ما در حال حاضر توانایی تولید و صادرات قیرهایی با درجه نفود و عملکردی PG را داریم و با توجه بازار هدف می توانیم محصولات مختلفی را تولید و روانه بازارهای داخلی و بین المللی نموده و گام مهمی در جهت خودکفایی ایران اسلامی در این حوزه برداریم. در حال حاضر ما روزانه 200 الی 700 تن انواع قیر را به صورت پیوسته تولید نموده و افزایش ظرفیت تولید را در نیز در برنامه های آتی خود داریم. واحد کنترل کیفیت پالایشگاه قیر با حضور پرسنلی متخصص و با استفاده از دستگاههای آزمون قیرهای نفوذی، قیرمحلول، قیرهای عملکردی(PG) و قیر MC بر کنترل محصولات تولیدی به صورت مستمر نظارت دارند. همچنین چشم انداز مجموعه ما تولید انبوه قیرهای پلیمری و رنگی مطابق استانداردهای جهانی است.»
 
مشارکت در پروژه های عمرانی و راهسازی  کشور در سایه کارنامه موفق

مشارکت در پروژه هاى عمرانى و راهسازى کشور در سایه کارنامه موفق

رزمی در خصوص اهداف و کارنامه شرکت پالایش ایمن راه افزود:« پالایش ایمن راه با بهره گیرى از فناورى ها نوین و با تکیه بر تلاش شبانه روزی کارکنان فداکار و مهندسین مجرب مجموعه همه تلاش خود را برای تبدیل شدن به قطب اول منطقه به کار می بندد. ما در همین راستا افزایش میزان تولید و تولید محصولات متنوع، ایجاد واحد آموزش جهت ارتقاء دانش علمى مهندسین و کارکنان، تعامل با موسسات فنی، علمی و دانشگاهی، همکاری با شرکت های دانش بنیان جهت تولید محصولات دانش محور، تلاش برای تطبیق با استانداردهای روز جهانی و کسب همیشگی رضایت کارفرمایان و مشتریان را به عنوان اهداف خود دنبال می نماییم. کارنامه موفق ما و رعایت استانداردهای روز دنیا در خدمات و محصولاتمان سبب شده است تا در اجراى پروژه هاى عمرانى و راهسازى آذربایجان شرقى مشارکت چشمگیری داشته باشیم. تکمیل قطعه 3 آزاد راه تبریز – اهر، اجراى راه دسترسى ایستگاه راه آهن بستان آباد – تبریز، مشارکت در اجراى قطعه 3 آزاد راه خواجه – ورزقان، اجراى آسفالت با تکنولوژى نوین از جمله آسفالت الیافى به صورت پایلوت، اجراى آسفالت بیش از 50 راه روستاى استان، همکارى با سازمان عمران و شهردارى کلانشهر تبریز، شهرداریها و سازمان همیارى تنها بخشی از فعالیت های گسترده مجموعه ایمن راه است. امیدواریم که در سایه تلاش و کوشش پرسنل سختکوش مجموعه و حمایتهای مسئولین بتوانیم ظرفیت تولید خود را افزایش و اشتغال بیشتری ایجاد نماییم تا قدمی هر چند کوچک در مسیر آبدی ایران اسلامی و تامین رفاه برای مردم عزیزمان برداریم.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها