پل سلامت قزوین بزودی به بهره برداری می رسد
عاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین

پل سلامت قزوین بزودی به بهره برداری می رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین از تسریع در عملیات اجرایی سومین بوستان بانوان شهر در کمربندی جمهوری اسلامی خبر داد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین از تسریع در عملیات اجرایی سومین بوستان بانوان شهر در کمربندی جمهوری اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۶۹۹۷

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، سید محمد علمی معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین گفت: عملیات اجرایی سومین بوستان بانوان شهردر کمربندی جمهوری اسلامی از اسفند ماه سال۹۷ آغاز شده است.

علمی افزود: این بوستان با دیوار‌هایی به ارتفاع ۲/۲ با ترکیبی از سنگ و آجر و پنجره‌های فلزی، به طول هزار و ۴۲۴ محصور شده است.

او اضافه کرد: ساختمان اداری بوستان بانوان کمربندی جمهوری اسلامی به مساحت۲۴۳ متر مربع در قسمت مرکزی و شمال سایت قرار دارد و دارای فضا‌هایی مانند کلاس‌های آموزشی برای برگزاری دوره‌های مختلف، اتاق جلسات و نمازخانه و اتاق اداری، آبدارخانه، سرویس بهداشتی و همچنین ایستگاه دوچرخه جهت کرایه و تحویل دوچرخه به علاقه‌مندان به ورزش دوچرخه سواری، است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه این بوستان دارای ساختمان ورزشی هم می‌باشد ادامه داد: این ساختمان به مساحت۲۴۳ متر مربع در ضلع جنوبی سایت قرار دارد و دارای فضا‌هایی مانند: سالن ورزش‌های هوازی به مساحت ۹۸ متر مربع و سالن بدنسازی به متراژ ۵۷ متر مربع، اتاق تعویض لباس و رختکن و در مجموع ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان، همچنین فضاهایی، چون اتاق اداری و آبدارخانه و فضای لابی است.

او اضافه کرد: علاوه بر این ساختمان، یک ساختمان دیگر به مساحت ۲۴۳ متر در ضلع غربی سایت و در دوطبقه است که دارای فضا‌هایی مانند؛ اتاق مادر و کودک جهت شیر دادن و تعویض لباس کودکان و فضای جمعی در طبقه همکف جهت استراحت بازدید کنندگان می‌باشد و در طبقه دوم فضای دمنوش خانه و فضای نشیمن و ایوان، محلی آرامش بخش برای بازدید کنندگان ایجاد شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه این پروژه دارای ساختمان‌های ورودی اصلی و فرعی نیز می‌باشد خاطرنشان کرد: ساختمان ورودی اصلی به مساحت۳۸ متر مربع در ضلع شرقی سایت قرار دارد و دارای فضا‌هایی از قبیل اتاق نگهبانی و سرویس بهداشتی و فضای پیش ورودی و پیش خوان می‌باشد که محل ورود اصلی بازدیدکنندگان است.

او افزود: این بوستان دارای دو ساختمان ورودی فرعی در دو سمت غرب و یال جنوبی سایت قراردارد که هر یک دارای مساحت ۳۳ متر مربع می‌باشد و دارای فضا‌هایی از قبیل اتاق نگهبانی و سرویس بهداشتی نگهبانان و همچنین پیش فضای ورودی می‌باشد که محل دسترسی از کوچه مجاور در جهت غرب سایت و خیابان جنوبی مجاور سایت است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در خصوص ساختمان چایخانه در این بوستان گفت: این ساختمان به مساحت ۱۰۴ متر مربع در قسمت جنوبی سایت قرار دارد و دارای فضا‌هایی از قبیل آشپزخانه و فضای آماده سازی و نیز قسمت فروش و ارائه محصولات پذیرایی می‌باشد.

علمی با بیان اینکه برای این بوستان آمفی تئاتر روباز و فضایی برای مسیر نمایشگاهی نیز پیش بینی شده است بیان کرد: این بنا در قسمت جنوبی سایت به مساحت ۵۵۰ متر مربع و برای تجمع حدود ۲۰۰ نفر است.

او ادامه داد: همچنین این بوستان دارای مسیر نمایشگاهی جهت برگزاری نمایشگاه‌های متعدد زمین‌های بازی کودکان، زمین ورزشی جهت ورزش بدمینتون به مساحت ۲۲۵ متر مربع، زمین ورزشی جهت ورزش والیبال و بسکتبال به مساحت ۴۴۰ متر مربع و مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی به طول ۱۰۰ متر در دو لاین به عرض ۳و نیم متر جهت عبور افراد برای پیاده روی و دوچرخه سواری است.

معاون شهردار قزوین افزود: در ضلع غربی سایت فضایی به مساحت ۳۷۴ متر مربع جهت قرارگیری دستگاه‌های ورزشی و ورزش کردن بانوان نیز تعبیه شده است.

علمی اضافه کرد: در قسمت مرکزی سایت فضایی به مساحت ۳۳۰ متر مربع به آبنما اختصاص یافته که فضای چشم نوازی به پارک می‌دهد.

او یادآور شد: با افتتاح سومین بوستان ضمن سرانه فضای سبز و ورزشی بانوان نیز افزایش خواهد یافت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین پیش بینی کرد عملیات اجرایی این بوستان تا پایان فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تکمیل و به بهره برداری برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها