شهردار قزوین از افتتاح پل کابلی با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیاردریال در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
شهردار قزوین از افتتاح پل کابلی با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیاردریال در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۶۴۷۹

به گزارش  جام جم آنلاین قزوین، سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین با اشاره به اینکه پروژه پل کابلی یک پروژه فرا استانی است، گفت: سیستم سازه‌ای پل معلق کابلی یکی از نمونه‌های منحصر به فرد در سطح ایران است که توسط معاونت عمرانی شهرداری قزوین و طی مدت ۸ ماه و با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال انجام شد.

طاهرخانی با اشاره به مشخصات فیزیکی این پروژه افزود: سیستم سازه پل، یک پل معلق با دو پایلون (پایه اصلی) و چهار رشته کابل اصلی است که در طرف به لنگر‌های بتنی متصل شده اند.

او اضافه کرد: عرشه اصلی پل به طول ۱۰۰متر با ۶۲ رشته کابل آویز به کابل‌های اصلی متصل است و حرکت جانبی پل با اتصال عرشه توسط کابل‌های بادبندی به چهار وزنه مدفون کنترل می‌شود.

طاهرخانی افزود: عرشه اصلی با رمپ فلزی به طول ۷۰متر به محوطه غربی و جاده سلامت متصل می‌شود و طول عرشه در مجموع به ۱۷۰متر می‌رسد.

شهردار قزوین ادامه داد: عرض عرشه به طول ۲۲۰سانتی متر برای عبور عابر پیاده طراحی شده است و کف عرشه از جنس گریتینگ با روکش گالوانیزه به همراه ۱۰ متر مربع شیشه سه لایه لمینت شده است.

طاهرخانی با اشاره به اینکه کلیه قطعات پل منحصر به فرد بوده و طراحی ویژه‌ای برای آن صورت پذیرفته اضافه کرد: برای ساخت پل کابلی از تخصص صنعتکاران ماهر و مطرح کشوری بهره گرفته شده است.

شهردار قزوین افزود: یکی از شاخصه‌های مهمی که در این پروژه مد نظر قرار گرفت ارتباط میان زیست پذیری و اقتصاد شهری است.

او گفت: مطالعات اولیه مکان یابی پروژه با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود بوستان ملی باراجین و به ویژه دهکده طبیعت و نیز جاده سلامت به انجام رسید.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: با احداث این پل شاهد افزایش قابل توجهی پیاده­ روی ایمن و جذاب در فضای سالم و عاری از انواع آلودگی اعم آلودگی هوا و آلودگی صوتی و در پهنه‌ای چشم نواز و فرح بخش خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها