رئیس شورای وحدت استان گیلان:

نامزدهای شورا در معرفی خود صادق باشند

مدیر حسینیه هنر رشت با بیان اینکه در آستانه دو سالگی حسینیه هنر، تعداد تشکل‌های فعال در این حسینیه به ۸ تشکل فرهنگی هنری رسیده است، گفت: بحمدالله خانه مستند حسینیه هنر در خرداد ماه جاری افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۶۹۱۶

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،رضا ثقتی مدیر حسینیه هنر رشت که در جمع برخی از فعالان فرهنگی رشت، افزود: اکنون ما یک ضعف در مراکز توزیع هنر انقلاب داریم از یک سو با کمبود این مراکز مواجه‌ایم و از سوی دیگر جدی نگرفتن فعالان مذهبی و فرهنگی جامعه با مقوله هنر به عنوان یکی از کارآمدترین ابزار تاثیرگذاری است؛ هنوز هم عده کثیری هستند که حوزه فیلم، عکس، شعر، داستان، نقاشی، گرافیک و… را جزء امور فانتزی و حاشیه‌ای می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بحران‌هایی که با آن مواجه هستیم رقابت سازمان‌های دولتی و حاکمیتی با تشکل‌های انقلابی-مردمی است، تصریح کرد: به جای ایفای نقش سیاست‌گذاری که قانون آن را به صراحت مشخص کرده خود وارد حوزه اجرا گردیده‌اند و حداقل حمایت‌های مالی و معنوی را از این مراکز دریغ می‌نمایند و با در اختیار داشتن بودجه‌های هنگفت باعث بی‌عدالتی در توزیع این منابع گردیده‌اند.

ثقتی همچنین ادامه داد: شاهد یک سرقت فرهنگی از هویت مراکز مردمی از سوی نهادهایی هستیم که مامور و مکلف به تقویت تشکل‌های مردمی هستند ولی متاسفانه آن‌ها را ترغیب به زیرمجموعه شدن و وابسته شدن به مراکز دولتی و شهرداری‌ها می‌کنند و استقلال در تصمیم‌گیری و خودباوری در کار فرهنگی و تولیدات هنری را از آنان سلب کردند.

مدیر حسینیه هنر رشت با بیان اینکه در آستانه دو سالگی حسینیه هنر، تعداد تشکل‌های فعال در این حسینیه به ۸ تشکل فرهنگی هنری رسیده است، گفت: بحمدالله خانه مستند حسینیه هنر در خرداد ماه جاری افتتاح می‌شود.

وی از برگزاری «شب آفتابی ۳» در تیرماه و نوید «شب طنز انقلاب اسلامی» با حضور هنرمندان ملی در تابستان جاری خبر داد و اظهار کرد: برگزاری «عصر شعر»، «خاطره سردارمحمدعلی حق بین»، «عصر شعر رضوی» در ایام ولادت امام رضا علیه السلام و برگزاری دومین ورک شاپ پوسترهای آیینی از دیگر برنامه‌های حسینیه هنر رشت است.

گفتنی است، در دوسال گذشته حسینیه هنر رشت میزبان ۱۹ چهره ملی در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری دینی در برنامه‌های خود بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها