مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان تشریح کرد؛

برنامه‌های گذر از پیک بار تابستان و مدیریت بار اضطراری سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: مهم‌ترین و ساده‌ترین راه‌حل برای گذر موفق از پیک بار تابستان، مصرف بهینه انرژی الکتریکی است.
کد خبر: ۱۳۱۶۸۰۵

به گزارش جام آنلاین از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده اظهار کرد: مهم‌ترین، ساده‌ترین و کوتاه‌ترین راه‌حل برای گذر موفق از پیک بار تابستان، مصرف بهینه و به‌اندازه انرژی الکتریکی است.

وی با بیان این‌که مشارکت و اقدامات عملی مردم در راستای برنامه‌های مدیریت مصرف در ماه‌های گرم سال از اهمیت وافری برخوردار است، افزود: طی ۵۰ سال اخیر، خشکسالی به این‌گونه را تجربه نکرده‌ایم و به همین خاطر، رعایت موضوعات مربوط به مدیریت مصرف برق اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این‌که عمده مصارف برق در تابستان صرف سرمایش و روشنایی می‌شود، بیان کرد: مؤثرترین اقدام توسط مشترکان، تنظیم ترموستات کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بالاتر و همچنین استفاده از دور کند کولرهای آبی است.

موسوی‌زاده تصریح کرد: راهکاری دیگر برای مدیریت مصرف، عدم به‌کارگیری لوازم پرمصرف برقی در ساعات اوج بار بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۸ بعدازظهر است و توصیه می‌شود استفاده از وسایل پرمصرف به ساعات پایانی شب، اوایل صبح و روزهای تعطیل موکول شود.

وی با عنوان این‌که در سال گذشته رشد مصرف برق استان سمنان کمتر از دو درصد بوده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که رشد بلندمدت مصرف برق استان حدود ۶ درصد است که با مشارکت همگانی و کم‌نظیر مشترکان، کمترین میزان رشد را تجربه کرده و امیدواریم با همکاری شایسته مشترکان استان، بتوانیم در عبور از اوج بار ماه‌های گرم سال جاری هم موفق باشیم.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها