رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

شفافیت ابزار مبارزه و مقابله با فساد است

دکتر هادی ابراهیمی از فعالیت شبکه تبرستان با محوریت ما ارائه اطلاعات، مستندات، گزارش‌ها و تحلیل‌های کارشناسانه و در یک کلمه بصیرت‌افزایی در انتخابات 28 خرداد خبر داد و از مردم خواست مراقب فتنه های جدید انتخاباتی باشند و نگذارند که فضای تبلیغات انتخاباتی، برای بدخواهان فرصت عقده گشایی فراهم کند.
کد خبر: ۱۳۱۶۷۲۶

به گزارش جام جم آنلاین مازندران مدیر کل صدا و سیمای مازندران درخصوص اهمیت اهمیت انتخابات گفت: انتخابات یکی از شیرین‌ترین و در عین حال سخت‌ترین امتحانات یک ملت در مراحل تکاملی جامعه و حفظ شاکله مردمسالاری نظام سیاسی مستقر است که در اصل یک همه پرسی تخصصی با موضوعات مطروحه تلقی می شود.

 

وی افزود: ضمن اینکه انتخابات در کشور ما علاوه بر تشابهاتی که با سایر انتخابات کشورها دارد، تمایزات ویژه ای نیز دارد که بارزترین آنها، دینی بودن مردمسالاری دینی و اولویت معیار حضور حداکثری در برابر سایر شاخص هاست.

 

مدیر رسانه استانی در باره سیاستگذاری رسانه ملی گفت:قطعا هدف اصلی ما تقویت امید مردم به بهبود اوضاع در آینده به واسطه تحکیم اقتدار ملی ناشی از شکل گیری حضور حداکثری و نیز انتخاب اصلح و برطرف کردن غفلتها و اصلاح سیاستهاست.

 

ابراهیمی پیرامون ویژگی های خاص انتخابات پیش رو گفت:انتخابات ۲۸ خرداد امسال بدلیل محدودیت های ناشی از شرایط کرونایی و انحصار فعالیت ها در رسانه ها اعم از رسانه های دیداری، نوشتاری و شنیداری و نیز فضای مجازی، رسالت رسانه ها را دو چندان کرد و رسانه ها باید خلاء اجتماعات انتخاباتی و فعالیت های شورانگیز مردمی را پر و همه نارسایی ها را جبران کند.

 

وی ادامه داد: استراتژی ما حفظ بی طرفی انتخاباتی، پردازش چهارگانه شامل بسترسازی، تبیینی، تبلیغی و تهییجی و نیز تقابل با ترفندهای حرفه ای رسانه های ماهواره ای و پادوهای آنها در شبکه های اجتماعی و مجازی است.

 

این مدیر رسانه ای افزود: ما بطور همزمان هم باید مانع تخریب و فریب بدخواهان در رسانه های معاند باشیم که در ۲۹۹ شبکه علیه ما برنامه سازی می کنند و قریب به ۱۳۳ شبکه فقط به زبان فارسی با افکار عمومی ما حرف می رنند تا بتوانند با جریان سازی و تنش آفرینی یا از شور انتخاباتی جامعه بکاهند و یا افکار عمومی را از انتخاب اصلح فاصله دهند.

 

دکتر ابراهیمی پیرامون برنامه های انتخاباتی صدا و سیمای مازندران گفت:ما هم معاونت های صدا و سیما و خبر و هم در معاونت مجازی برنامه های بسیار جامعی را تدارک دیدیم که هم اکنون در حال پخش و در منظر افکار عمومی اند.برنامه های حرف حساب، ۱۴۰۰، ویشار، انتخاب درست در سیما، برنامه های برای ایران، نوبت مردم و در مسیر قانون در رادیو و نیز گفتگوی خبری و گزارشهای ویژه در خبر به همراه تولید کلیپ ها، اینفوگرافی ها، مونشن گرافی ها، تقطیع برنامه ها، موسن کلیپ ها و غیره در معاونت مجازی رئوس برنامه های ما با موضوع انتخابات است که مرکز مازندران را در ردیف استانهای برتر قرار داده است.

 

این مدیر استانی اظهار داشت: ما از منظر مقام معظم رهبری به انتخابات نگاه می کنیم که فرمودند:مبنای مردمسالاری، انتخابات است . ما در برنامه های انتخاباتی دنبال تحقق گزینه های ماندگاری مانند سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی و همبستگی اجتماعی هستیم.

 

وی افزود: البته رسانه، رسالت خود را در راستای امیدافزایی، مشارکت افزایی، اعتماد افزایی و سرمایه افزایی انجام خواهد داد، اما سایر نهادها و دستگاههای اجرایی هم باید مراقب سیاستگذاری ها و عملکردهای خودشان باشند و‌مثلا در ایام متصل به انتخابات با افزایش قیمتها، مردم را بیشتر از این تحت فشار قرار نداده و آزرده خاطرشان نکنند!

 

دکتر ابراهیمی همچنین خاطر نشان کرد: ما با اطلاعات، مستندات، گزارشات و تحلیل ها ی کارشناسان و در یک کلمه یعنی بصیرت افزایی کمک می کنیم که مردم مراقب فتنه های جدید انتخاباتی باشند و نگذارند که فضای تبلیغات انتخاباتی، برای بدخواهان فرصت عقده گشایی فراهم کند.

 

وی در خاتمه گفت:عدالت رسانه ای، اخلاق انتخاباتی، حفظ حرمت نامزدها، فرصت سازی برابر و نیز کمک به تنویر افکار عمومی را در همه برنامه ها لحاظ خواهیم کرد و قطعا هیچ سوگیری و گرایش فردی و جناحی نخواهیم داشت و مو به مو بر اساس ابلاغهای سازمان مرکزی صدا و سیما عمل خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها