رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

شفافیت ابزار مبارزه و مقابله با فساد است

رئیس مجمع نمایندگان مازندران شفافیت را ابزار مقابله با فساد دانست و از داوطلبان انتخابات به ویژه شوراها خواست با مردم صادق و شفاف باشند.
کد خبر: ۱۳۱۵۸۴۱

به گزارش جام جم آنلاین مازندران حسینعلی زارعی با تاکید بر اینکه شفافیت ابزار مقابله با فساد به شمار می‌رود، اظهار داشت: شفافیت سبب می‌شود مسائل پنهان و فسادزا برداشته و حذف شود.

 

وی با عنوان اینکه اگر داوطلبی شفاف با مردم رفتار کند، سبب اقبال توسط مردم نیز خواهد شد، شفافیت در همه امور را امری الزامی دانست و گفت: در دستگاه‌های اداری و غیره با مشکلاتی در حوزه شفافیت روبرو هستیم.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در رفتار و عملکرد دارای شفافیت باشند، تصریح کرد: اگر به مسئله شفافیت توجه می‌شد شاهد بروز برخی مشکلات در شوراها و شهرداری‌های استان نبودیم.

 

وی تصریح کرد: اگر شفافیت رعایت می‌شد، پیمان‌های حوزه‌های شهری مورد سو استفاده قرار نمی‌گیرد و باید همه مسائل را به طور شفاف مطرح و بیان کرد و جلوی کسانی را که بخواهند از مسائل اداری سو استفاده کنند را خواهد گرفت.

 

زارعی یادآور شد: ابزار شفافیت اجازه سو استفاده نمی‌دهد و هیچ منعی ندارد افراد بدانند به عنوان نمونه ساخت یک پل چقدر برآورد اعتباری دارد و چه افرادی شرکت و چه کسانی با چه قیمتی برنده شدند و این مسائل محرمانه نیست.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس بیان کرد: تخلف در مواردی رخ می‌دهد که شفافیت وجود ندارد و برخی مواقع به جای صدور فراخوان آگهی‌ها برای یک قرارداد، اقدام به ترک تشریفات می‌شود.

 

وی به راهکارهایی برای شور انتخاباتی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی ابزار خوبی برای معرفی داوطلبان و کاندیداها به مردم است و در انتخابات به ویژه حوزه ریاست جمهوری تاکید بر این است که برنامه‌ها از سوی داوطلبان ارائه شود.

 

زارعی گفت: داوطلبان می‌توانند از فضای مجازی برای انتقال برنامه‌ها و طرح‌ها به مردم استفاده کنند و مردم باید دقت کنند آیا برنامه‌های داوطلبان عملیاتی است یا خیر و بعضاً شاهد ارائه برنامه‌هایی هستیم که برای عملیاتی شدن مشکلات قانونی دارد و قانون اجازه اجرای آن برنامه را نمی‌دهد.

 

وی ارائه برنامه‌های منطبق بر واقعیت، ارائه سوابق کاری داوطلبان را از جمله معیارها برای انتخاب دانست.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها