رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی :

کاهش ۴۵ درصدی مبتلایان به تب مالت

مجیدهمتی اطهار کرد: آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در استان کرمانشاه طی سال ۹۹ نسبت به سال قبل آن، ۴۵ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۳۱۶۴۶۶
به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بیماری تب مالت یا بروسلوز یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، این بیماری در دام باعث سقط جنین، ناباروری و در انسان به طور معمول باعث تب، لرز، درد مفاصل و.. می‌شود.

مجید همتی افزود: مهمترین راه انتقال بیماری تب مالت به انسان از طریق تماس با دام آلوده، مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی آلوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف اداره کل دامپزشکی استان، پیشگیری و مبارزه با این بیماری است و در این رابطه هر ساله اقدام به مایه کوبی جمعیت دامی و آموزش و ترویج بهره برداران می‌کند.

همتی مشارکت دامداران در انجام مایه کوبی، استفاده از لبنیات پاستوریزه، جوشاندن شیر، نگهداری پنیر در آب نمک و رعایت اصول بهداشتی قرنطینه‌ای را از مهمترین راهکار‌هایی پیشگیری از این بیماری دانست.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی گفت: امسال از یازده اردیبهشت ماه کار واکسیناسیون علیه تب مالت در ۶۵۰ هزار راس دام سبک استان آغاز شده که تا تیرماه ادامه دارد و پس از آن نیز واکسیناسیون دام‌های سنگین اغاز می‌شود.

همتی با بیان اینکه شیوع بیماری تب مالت در استان طی چند سال اخیر روند نزولی داشته، خاطرنشان کرد: تعداد مبتلایان از هزار و ۳۸۱ مورد در سال ۹۴ به ۳۴۱ مورد در سال ۱۳۹۹ رسیده است.





newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها