در پی تجاوزهای بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به بخش‌های مختلفی از نوار غزه

رژیم صهیونیستی سه مسجد در غزه را ویران کرد

یک مقام آمریکایی هشدار داده است که تداوم تنش‌ها در قدس اشغالی احتمالاً به روند سازش میان رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس آسیب می‌زند.
کد خبر: ۱۳۱۶۲۸۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «آمیخای اشتاین» خبرنگار شبکه «کان نیوز» رژیم صهیونیستی گزارش کرد که یک مقام آمریکایی تأکید کرده که تداوم تنش‌ها در قدس اشغالی احتمالاً به روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس آسیب وارد خواهد کرد.

این خبرنگار صهیونیستی در صفحه توییتری خود اعلام کرد: «مقام آمریکایی به من گفته است که دولت بایدن نگران است که در صورت تداوم درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس در غزه، احتمال آسیب وارد آمدن به روابط میان اسرائیل و کشورهای خلیج (فارس) وجود دارد و فقط (تیرگی روابط) به مصر و اردن ختم نمی‌شود».

این مقام آمریکایی در خصوص موضع اصلی واشنگتن درباره تنش‌ها در قدس اشغالی تصریح کرده است: «گرچه ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند اما اسرائیل باید به سمت پایان عملیات پیش برود زیرا این نگرانی وجود دارد که حادثه‌ای رخ دهد که به تشدید و وخامت بیشتر اوضاع منتهی شود».

با گذشت ۹ روز از تجاوزات و حملات گسترده رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در قدس اشغالی، دست‌کم ۲۱۲ نفر تاکنون در غزه به شهادت رسیده‌اند که ۶۱ تن از آن‌ها کودک هستند. ۱۴۰۰ تن نیز مجروح شده‌اند.
سازمان ملل طبق جدیدترین به روزرسانی‌های خود از تنش‌ها در قدس اشغالی، گزارش کرد که دست‌کم ۷۲ هزار نفر در غزه در پی تجاوزات رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند.

این مقام آمریکایی در حالی در خصوص تداوم تنش‌ها در غزه هشدار داده است که در پی اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، پارلمان اردن اخیراً با ارسال یادداشتی به نخست‌وزیر این کشور، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و فراخوانی سفیر اردن از تل‌آویو را خواستار شد.

از طرف دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که مصر پیشنهادی برای آتش‌بس میان دو طرف ارائه داده است و خواستار توقف خشونت‌ها در فلسطین اشغالی شده است و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز بر ضرورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطینی و اهمیت تلاش برای دور کردن ملت‌های منطقه از تنش‌های بیشتر و توسل به ابزارهای نظامی تأکید کرد.

در پی اصرار رژیم صهیونیستی برای تداوم تنش‌ها در سرزمین اشغالی، خشم عمومی در سراسر جهان برانگیخته شده است و بسیاری نیز سازش کشورهای خلیج فارس با رژیم صهیونیستی تحت توافق موسوم به «آبراهام» را محکوم کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها