وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سفرش به ایتالیا را سفری خوب ارزیابی کرد و گفت که زمینه‌های خوبی برای همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ایتالیا وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۱۶۱۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به اروپا در ایتالیا حضور دارد، امروز (سه‌شنبه) در تشریح رایزنی‌هایش با مقامات ایتالیا گفت: گفتگوهای خوبی امروز با رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنا و همین‌طور رئیس مجلس نمایندگان و آقای دالما نخست وزیر سابق داشتیم. دیشب هم دیدار خیلی خوبی با رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: مجموعا زمینه‌های همکاری اقتصادی بین ایران و ایتالیا زمینه‌های بسیار خوبی است و آمادگی خوبی وجود دارد.

به گفته ظریف با توجه به قراردادهایی که قبل از خروج آمریکا از برجام آماده شده بود و خط اعتباری ایتالیا، زمینه برای شروع همکاری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، درباره وضعیت کنونی فلسطین، برجام و سایر مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم.

ظریف افزود: فکر می‌کنم سفر بسیار خوبی به ایتالیا بود و دیدار با جناب پاپ و وزیر خارجه و مقامات ایتالیایی زمینه را برای همکاری‌های بیشتر بین ایران و واتیکان و ایران و ایتالیا فراهم می‌کند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در گزارشی توئیتری درباره دیدارهایش با مقامات ایتالیا نوشت: در گفت‌وگو با مقامات سیاسی و تجاری ایتالیا درباره منفعت بزرگ این کشور برای از سرگیری تجارت با ایران توافق شد.

وی اعلام کرد که گفتگوهایی عالی با «لویی جی دی مایو» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا، «روبرتو فیکو» رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا، «پتروچلی» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا و همچنین «ماسیمو دالما» نخست‌وزیر پیشین و «زامپینی» رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران داشته است.

ظریف همچنین عنوان کرد که درباره مسائل منطقه از جمله اوضاع فلسطین نیز با مقامات ایتالیایی بحث و تبادل نظر کرده است.

وی پیش از این به اسپانیا سفر و با وزرای خارجه و صنعت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود و قبل از آن هم سفری یک روزه به سوریه داشت و با رئیس جمهور، وزیر خارجه و روسای گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق دیدار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها