رئیس کل دادگستری مازندران ضمن اشاره به وجود 95 زندانی مهریه در استان از آزادی 75 زندانی جرایم غیرعمد در ماه مبارک رمضان با پرداخت مبلغ بیش ازسه میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۵۸۹۸

به گزارش جام جم آنلاین مازندران حجت الاسلام محمدصادق اکبری با بیان اینکه با کمک‌های مردمی ۷۵ زندانی جرایم غیر عمد در مازندران آزاد شدند، افزود: علیرغم تعطیلی و یا کم رونق شدن بسیاری از فعالیت‌های تجاری وبه تبع شرایط سخت کرونایی، خوشبختانه شاهد کمک خوب خیرین در ماه رمضان امسال بودیم و زمینه آزادسازی ۷۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با دو میلیارد و۹۸۲ میلیون تومان کمک‌های مردمی و۵۶۰ میلیون تومان وام بلاعوض فراهم شد.

 

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: توجه بیشتر خبرنگاران استان به موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و تشویق مردم در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف می‌تواند زمینه آزادسازی زندانیان واجد شرایط بیشتری را فراهم کند.

 

وی ادامه داد: تعداد ۳۴۲ زندانی جرایم غیرعمد و ۹۱ نفر صرفاً مهریه در زندان‌های استان هستند که برای آزادسازی این تعداد نیازمند کمک‌های مردمی هستیم و امیدواریم خیرین برای آزادی این تعداد از زندانیان همانند گذشته پیش قدم باشند.

 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان با اشاره به آیات قران کریم؛ گره گشایی از مصائب و مشکلات هم نوع را از برترین حسنات دانست و افزود: لازم است با ترویج و تعمیق فرهنگ احسان و نیکوکاری بیش از پیش این فرهنگ پسندیده را در جامعه نهادیه تا شاهد رشد و شکوفایی جامعه اسلامی باشیم.

 

شایان ذکر است، بر اساس شیوه نامه ستاد دیه کشور فقط زندانیان جرایم غیرعمد مالی مشمول کمک‌های این ستاد ومردم می‌شوند. جرایمی مانند قتل عمد، سرقت، کلاهبر داری و جرایم عمدی مالی شامل کمک‌های این ستاد نمی‌شوند و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به ستاد دیه و یا واحدهای مرتبط و یا درگاه اینترنتی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند در این امر خیر مشارکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها