با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری:

بهره برداری پنج طرح تولیدی در منطقه اقتصادی سلفچگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از اشتغال مستقیم ۱۶۵ و اشتغال غیرمستقیم ۴۹۵ نفر در سه واحد تولیدی افتتاح شده اخیر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۵۸۶۶

به گزارش جام آنلاین قم ، مهرداد غضنفری با اشاره به آخرین طرح های تولیدی افتتاح شده در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیان کرد: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری با شعار «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» مزیّن است، در دو نوبت شاهد افتتاح برخی طرح های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بوده ایم که نوبت اول در روزهای نخست فروردین ماه و با افتتاح پنج طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری ۴۸ میلیارد تومان و ۳۶۰ هزار یورو همراه بود.

وی اضافه کرد: این طرح ها شامل واحدهای تولیدکننده دستگاه ‌های الکترونیک، لوازم و ابزار آلات، خوراک دام، طیور و آبزیان، تولید البسه و همچنین تولید انواع کیک و بیسکوییت بود که سبب ایجاد برخی ظرفیت های جدید در اشتغال مستقیم و غیرمستقیم شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: نوبت دوم این افتتاح ها هم در روز پنجشنبه مصادف با عید سعید فطر انجام شد که در این نوبت، سه طرح تولیدی و نوآوری با حجم سرمایه گذاری ۹۵ میلیارد تومان و ۷۴۰ هزار یورو به بهره برداری رسید.

غضنفری سپس به نوع فعالیت سه واحد افتتاح شده اخیر توجه داد و اظهار کرد: یکی از این واحدها در موضوع قیر و پالایش آن فعالیت دارد که این واحد با ظرفیت تولید ۵۴۰ هزار تُن و سرمایه ثابت ۶۰ میلیارد تومانی، اشتغال مستقیم برای ۴۰ نفر ایجاد می کند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: واحد دیگر به تولید لوازم آشپزخانه با ظرفیت تولید ۵۶۵ تُن می پردازد که این واحد با سرمایه ثابت ۲۰ میلیارد تومان و ۷۲۰ هزار یورو، ۱۰۵ نفر را به صورت اشتغال مستقیم وارد بازار کار می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تولید نخ دندان و مسواک را به عنوان موضوع واحد تولیدی سوم معرفی کرد و یادآور شد: ظرفیت تولید این واحد ۱۰ تُن خواهد بود که با سرمایه ثابت ۱۵ میلیارد تومان و ۲۰ هزار یورو، سبب اشتغال مستقیم ۲۰ نفر می شود.

غضنفری با بیان این که افتتاح این سه واحد تولیدی موجب اشتغال زایی غیرمستقیم برای ۴۹۵ نفر دیگر نیز خواهد شد اذعان کرد: این افراد شامل ۱۲۰ نفر در واحد تولیدی قیر، ۳۱۰ نفر در واحد تولیدی لوازم آشپزخانه و ۶۰ نفر در تولید نخ دندان و مسواک هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها