وضعیت ابتلا به کرونا در جهان در ماه مارس به بدترین میزان خود رسید هر چند اکنون نرخ ابتلا در حال سقوط است.
کد خبر: ۱۳۱۵۶۲۷

به گزارش جام جم آنلاین ، در شرایطی که کرونا از ابتدای همه گیری بیش از 163 میلیون نفر را در سراسر جهان بیمار کرده است تا امروز یک میلیارد و 430 میلیون نفر در سراسر جهان علیه این ویروس واکسینه شده اند، یعنی از هر 100 نفر ، 19 نفر یک دوز از واکسن را زده اند.

واکسیناسیون به طور محدود از دسامبر آغاز شد و تا چهاردهم می یعنی دو روز پیش بر طبق آمار رسمی یک میلیارد و 430 میلیون نفر واکسینه شده اند. روند واکسیناسیون در کشورهای مختلف جهان ادامه دارد و نمودار بیشتر به خود روند صعودی خواهد گرفت.

نمودار زیر این روند را نشان می دهد. همانطور که مشخص است نمودار واکسیناسیون در روند صعودی قرار دارد.

 

آخرین نقشه جهانی کرونا و نمودار واکسیناسیون در جهان (+تصاویر)

همچنین نقشه زیر روند واکسیناسیون را در جهان نشان می دهد. کشورهایی که با رنگ سبزپررنگ نشان داده شده اند بیشترین آمار واکسیناسیون را داشته اند. به عنوان مثال در نقاطی که به این رنگ در آمده اند مثلا از هر 100 شهروند 81 نفر واکسینه شده اند.

هر چقدر رنگ کمرنگ تر باشد به معنای واکسیناسیون کمتر است. به عنوان مثال روی قسمت کشور چین که رنگ سبز کمرنگ تری دارد از هر 100 نفر 24 نفر واکسینه شده اند.

در کشورهایی همچون ایران نیز از هر 100 نفر 2.1 نفر واکسینه شده اند. اکثر کشورهای آفریقایی و برخی از کشورهای جنوب لاتین نظیر پرو و ونزوئلا و همچنین دیگر کشورهای آسیایی نظیر میانمار، تایلند، اندونزی و ... نیز همین وضعیت را دارد.

این نقشه واکسیناسیون در کل جهان است:

آخرین نقشه جهانی کرونا و نمودار واکسیناسیون در جهان (+تصاویر)

همچنین نقشه زیر وضعیت ویروس کرونا را در کل جهان نشان می دهد. کشورهایی که به رنگ قرمزپررنگ و زرشکی هستند بدترین وضعیت را هم اکنون از لحاظ ابتلا و مرگ و میر پشت سر می گذارند. همانطور که در نقشه مشخص است این کشورها برزیل، آرژانتین، کلمبیا، هند، لهستان و سوئد و ... هستند.

کشورهایی با رنگ نارنجی پررنگ در رده بعدی قرار گرفته اند یعنی مانند ایران، کانادا، فرانسه، ارمنستان و ...

یک درجه کمرنگ تر از نارنجی پررنگ نیز بعد از این کشورها قرار میگیرند بدان معنا که ترکیه، اسپانیا، اوکراین ، آمریکا و .. در این دسته حضور دارند.

کشورهایی با رنگ زرد کمرنگ نیز از لحاظ ابتلا و مرگ و میر اوضاع آرام تر و باثبات تر و حتی کنترل شده تری دارند.

آخرین نقشه جهانی کرونا و نمودار واکسیناسیون در جهان (+تصاویر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها