گزارش جام‌جم از ساخت تیتراژ ۵دقیقه‌ای سریال «نون‌ خ»

رونق گردشگری به یمن تلویزیون (+تصاویر)

جبار گوهری گفت: منطقه آزاد قصرشیرین می‌تواند باعث توسعه و رونق صنعت توریسم استان و بویژه ورود گردشگران خارجی به استان شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۵۱۶
به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ به نقل از ایسنا، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:جبار گوهری  بااشاره به تاثیرات تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری بر وضعیت گردشگری استان، اظهارکرد: مناطق آزاد با هدف تحقق توسعه برون گرا مبتنی بر سیاست های داخلی شکل می گیرند و علاوه براینکه موجب صدور کالا از طریق جذب سرمایه گذار خارجی می شوند، باعث رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، کسب درآمد ارزی و افزایش درآمد حاصل از توریسم خواهند شد.

وی تصریح کرد: همه این عوامل در نهایت منجربه رفاه اقتصادی و مادی مردم و توسعه شهرستان قصرشیرین و در گام بعدی استان می شود.

سرپرست میراث فرهنگی استان اضافه کرد: مطابق شدن استانداردهای مناطق آزاد با استانداردهای جهانی علاوه بر فراهم آوردن شرایط مناسب برای کسب درآمدهای ارزی مطلوب سبب ارتقای توانمندی های داخلی و ایجاد زمینه مناسب جهت جلب گردشگران خارجی که یکی از اهداف مهم صنعت توریسم است نیز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های موجود در مناطق آزاد می تواند در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تعامل خود را با خارج از کشور هرچه سریعتر برقرار کند، برای همین این توان اقتصادی برای کشور وجود دارد که از ظرفیت های بخش خصوصی به نحو مطلوبی برای توسعه یک منطقه محروم استفاده کرده و زیرساخت یک منطقه آزاد را فراهم کند.

گوهری با بیان اینکه مناطق آزاد نخستین و مطمئن ترین پل ارتباطی کشور با تجارت آزاد جهان هستند، گفت: می توانیم از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استان استفاده کنیم.

وی به ظرفیت ها و پتانسیل های غنی کرمانشاه در بخش های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اشاره اشاره کرد و گفت: داشتن ۵۰ منطقه نمونه گردشگری، ۱۴ روستای هدف گردشگری، بیش از ۴۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده که نیمی از آنها ثبت ملی شده اند، یک اثر تاریخی جهانی و طبیعت چهارفصل تنها بخشی از ظرفیت های گردشگری استان هستند.

سرپرست میراث فرهنگی استان اضافه کرد: همچنین در بحث زیرساختی هم تاسیسات گردشگری مناسبی همچون بیش از پنج هزار تخت اقامتی، واحدهای پذیرایی بین راهی و … را داریم که تعداد قابل توجهی از آنها در شهرستان قصرشیرین قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: وجود این ظرفیت ها می تواند منطقه آزاد قصرشیرین را از تمام مناطق آزاد کشور متمایز کند، بنابراین اگر یک برنامه ریزی صحیح داشته باشیم، گردشگران خارجی در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه گردشگری سلامت به استان وارد می شوند.

گوهری یادآورشد: برای اینکه بتوانیم منطقه آزاد قصرشیرین را به یک منطقه بین المللی شناخته شده در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی تبدیل کنیم، باید راهبردهایی را در دستور کار قرار دهیم که از جمله آنها می توان به مرمت و احیاء آثار تاریخی، تامین زیرساخت های مورد نیاز و استفاده از ظرفیت ها و مشوق های قانونی جهت جذب سرمایه گذار و تسهیل در ورود گردشگران خارجی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها