مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم بین نیازمندان سمنانی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

۲۶۳ هزارتن انواع خوراک دام و طیور سال گذشته در سمنان توزیع شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۲۶۳ هزار و ۵۸ تن انواع خوراک دام و طیور سال ۹۹ از طریق سامانه بازارگاه در این استان توزیع شد.
کد خبر: ۱۳۱۵۴۵۸

به گزارش جام آنلاین از سمنان؛ مصطفی شاه‌حسینی روز شنبه به رسانه ها افزود: ۶۶ هزار و ۲۹۸ تن کنجاله سویا، ۱۴۱ هزار و ۱۲۵ تن ذرت، ۵۵ هزار و ۱۹۵ تن جو و یکهزار و ۵۸ تن کنجاله کلزا سال گذشته از طریق سامانه بازار گاه خریداری شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: این میزان کنجاله سویا توسط یکهزار و ۴۶۳ نفر، برای ذرت توسط یکهزار و ۹۸۴ نفر، جو توسط ۶۸۸ نفر و کلزا نیز توسط ۷ نفر خریداری شد.

وی بیان کرد: تأمین خوراک دام منوط به همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط، تخصیص ارز، تشریفات گمرکی است و حمل‌ونقل باید بدون تأخیر باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه حذف واسطه‌ها و تأمین نهاده و نظارت دقیق‌تر در توزیع از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه بازار گاه است، گفت: در حال حاضر در کشور مشکلی از نظر تأمین نهاده دامی وجود ندارد.

شاه‌حسینی اظهار داشت: فعالیت سامانه بازار گاه توزیع نهاده‌های کشاورزی از ابتدای سال ۹۹ به‌طور رسمی آغاز شد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه بازار گاه با همت معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بود افزود: در گذشته توزیع نهاده‌ها به‌صورت دستی بود و با نامه‌نگاری انجام می‌شد اما از سال ۹۹ توزیع نهاده از طریق این سامانه انجام می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سهمیه نهاده از وزارتخانه در سامانه بازارگاه مشخص می‌شود خاطرنشان کرد: بازارگاه سامانه اصلی توزیع خوراک دام و طیور کشور محسوب می‌شود که در اجرای ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی شد و هدف از ایجاد سامانه بازارگاه این بود که فعالیت شفاف و قانونمندی برای فعالان بازار نهاده‌ها، از تولیدکننده گرفته تا مصرف‌کننده، فراهم آورد و نهاده‌ها با قیمت و زمان مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

شاه‌حسینی افزود: از مهر ۹۹ وزارت جهاد کشاورزی ابتدا واحدهای مرغ تخم‌گذار را به‌صورت سیستمی در داخل سامانه قرارداد و خود مرغدار به‌صورت مستقیم از بندر نهاده تخصیصی خود را می‌خرد و از این طریق واسطه‌ها حذف شدند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی از نظر تأمین نهاده‌های دامی وجود ندارد گفت: بهره‌برداران با مشکلاتی مانند هزینه حمل‌ونقل، تأخیر در بارگیری، تأخیر در تخصیص ارز به واردکننده‌ها که به دنبال آن تأخیر در ترخیص کالا مواجه هستند و در تأمین خوراک دام‌های خود دچار مشکل می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها