وزیر خارجه کانادا مدعی شد که رفتار ایران در ۱۵ ماه اخیر از زمان حادثه هواپیمای اوکراینی «غیرمنصفانه» بوده است.
کد خبر: ۱۳۱۵۴۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، مارک گارنو، وزیر خارجه کانادا روز پنج‌شنبه خطاب به کمیته‌ای از قانون‌گذاران که در حال بررسی حادثه هواپیمای اوکراینی هستند، گفت: رفتار دولت ایران در ۱۵ ماه اخیر غیرمنصفانه بوده است و این مسئله را تا پاسخگو کردن آن‌ها پیگیری خواهیم کرد.

پیش از این نیز کانادا ادعاهایی را در رابطه با ایران و عملکرد آن در قبال سقوط هواپیمای اوکراینی مطرح کرده بود که سعید خطیب‌ زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با رد آن‌ها تاکید کرد: ما از کانادا می‌خواهیم که با شایعه پراکنی‌ها، باعث نشوند که هر روز بار دیگری بر غم و اندوه خانواده های داغدار اضافه گردد.

وی افزود: به دولت کانادا توصیه می کنیم به جای جنجال‌های بی نتیجه خود حرفه‌ای رفتار کرده و اگر نظری دارد در قالب گزارش تخصصی سانحه ارائه نماید.

خطیب زاده عنوان‌ کرد: یکبار دیگر مجددا تاکید می کنیم که دولت جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین المللی خود و حقوق خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند و اکثریت بالایی از آنان هم شهروند ایرانی هستند، پایبند است و قدم به قدم در حال اجرای تعهدات بین المللی و الزامات قانونی خود طبق قوانین داخلی و بین المللی است که با تکمیل هر یک از اقدامات گزارش آن به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها