گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا در حمایت از قساوت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، خواستار توقف مذاکرات وین برای احیای برجام شدند.
کد خبر: ۱۳۱۵۲۸۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، یک گروه ۴۳ نفری از سناتورهای جمهوری‌خواه سنا در حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، خواستار توقف مذاکرات برجامی دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با جمهوری اسلامی ایران شدند.

بنا بر گزارش هفته‌نامه «نیوزویک»، «مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا رهبری یک گروه ۴۳ نفری از سناتورهای جمهوری‌خواهی را برعهده گرفته است که از دولت بایدن درخواست کرده‌اند که مذاکره هسته‌ای با ایران را به واسطه تنش‌های اخیر در منطقه فلسطین اشغالی متوقف کند.

طبق این گزارش، این سناتورهای جمهوری‌خواه روز گذشته (چهارشنبه) با ارسال نامه‌ای از بایدن درخواست لغو مذاکره با جمهوری اسلامی را مطرح کردند.

این سناتورهای جمهوری‌خواه با حمایت از قساوت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی، ایران را به حمایت مالی از گروههای مقاومت حماس متهم کردند.

در این نامه ادعا شده است: «در دو روز گذشته، تروریست‌های فلسطینی در غزه که توسط ایران تأمین مالی می‌شوند، یکسری حملات راکتی به اسرائیل انجام داده‌اند. آن‌ها غیرنظامیان و شهرهای اسرائیل از جمله پایتخت اسرائیل اورشلیم (قدس) را هدف قرار می‌دهند».

این سناتورهای جمهوری‌ خواه سپس در ادامه نامه خود ضمن تأکید بر لزوم توقف مذاکرات در وین برای احیای برجام، از ایران به عنوان کشور حامی تروریسم نام بردند.

در ادامه این نامه با اشاره به تنش‌های قدس اشغالی نوشته شده بود: «این (حمایت ایران از حماس) در حالی که اعضای دولت شما در حال حاضر در وین با ایران، کشور حامی تروریسم در جهان، مذاکره می‌کند، مسئله‌ساز است».

این سناتورهای جمهوری‌خواه بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و کشتار غیرنظامیان فلسطینی در پایان نامه خود تأکید کردند: «ما از شما می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به مذاکرات با ایران پایان دهید و صراحتاً شفاف‌سازی کنید که رفع تحریم‌ها صورت نمی‌گیرد».

در روزهای اخیر، رژیم صهیونیستی حملات متجاوزانه خود علیه فلسطینیان را تشدید بخشیده است اما با این حال مقام‌های آمریکایی در مناسبات مختلف با حمایت از رژیم صهیونیستی، از حق این رژیم برای دفاع از خود حمایت کرده‌اند.

صبح امروز (پنجشنبه) نیز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از حق این رژیم برای دفاع از خود حمایت کرد.

پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شده یافته است. فلسطینی‌ها از هفته گذشته نسبت به رای دادگاه رژیم اسرائیل مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی اعتراض کردند.

بعد از حملات بی‌رحمانه و جنایتکارانه توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینیان بی‌گناه، ارتش این رژیم از شلیک شدن بیش از یک‌هزار و پانصد فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی طی سه روز اخیر خبر داد.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند تاکنون حداقل پنج صهیونیست در این عملیات‌ها به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر از آنها نیز مجروح شدند.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد.

این در حالی است که به دنبال تشدید درگیری‌های نظامی رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، مقامات اسرائیلی و دیپلمات‌های غربی به پایگاه خبری آکسیوس گفتند بایدن قرار است یک فرستاده خود را برای کاهش تنش‌ها به منطقه اعزام کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها