نماینده برگترین حوزه انتخابیه کشور:

قانون گریزی منشا تمام مشکلات موجود در جامعه است

نماینده برگترین حوزه انتخابیه کشور با بیان اینکه قانون گریزی منشا تمام مشکلات موجود در جامعه فعلی است با بیان شعار « قانونمداری» از حضور خود برای داوطلب شدن در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد
کد خبر: ۱۳۱۵۱۴۹

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، محمدرضا صباغیان درپنجاه و ششمین نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات یزد درگفتگو با خبرنگاران ازحضورخود را برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اظهارداشت: در روزههای آینده با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری ثبت نام خواهد کرد و شعار انتخاباتی بنده برای حضور درانتخاب «قانونمداری» است .

 وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ازنظراستقلال سیاسی و پیشرفت های نظامی جایگاه بسیار بالایی در دنیا و منطقه دارد ولی ما در حوزه عدالت هنوز به نقطه مطلوب و آرمانی نرسیده ایم و همه دولت هایی که از ابتدا روی کار آمدند در حوزه عدالت آن چنان که باید عمل کنند علی رغم تلاشها  واقدامات خود هنوز موفق نبوده اند و مشکلات موجود در مورد معیشت مردم و فاصله طبقاتی نشانگر این موضوع است  .

صباغیان تصریح کرد: درحال حاضرقانون گریزی بزرگترین مشکل جامعه است و من با این شعاروارد صحنه انتخابات خواهم شد چرا که اگرقانونمداری درگام اول مورد توجه مسئولان قراربگیرد مردم هم به این اصل مهم توجه خواهند کرد و به تبع آن بسیاری از مشکلات کشور و جامعه مرتفع خواهد شد.

نماینده برگترین حوزه انتخابیه کشورگفت: مشکل جامعه ما این است که قانون محور نیست و قانون گریزی درهمه بخش های جامعه مشهود هست و پیش بردن مسائل بیشتراز طریق رابطه و تبعیض بوده تا قانونمداری واین درحالی است که در کشورهای پیشرفته قانونمداری حرف اول را می زند .

قانون گریزی درسطح مسئولین هم وجود دارد

صباغیان با بیان اینکه متاسفانه قانون گریزی درسطح مسئولین هم وجود دارد گفت : وقتی نزدیکترین فرد یک مسئول دولتی فساد می کند مشخص می شود رابطه جایگزین قانون شده است و این باعث می شود فساد در کشورشکل بگیرد و محورنبودن قانون و اعمال سلیقه و نفوذ باعث می شود مثلا دراستان یزد در یک شهر چندین کارخانه و واحد صنعتی ایجاد شود و درنقطه دیگراستان حتی  یک واحد تولیدی و صنعتی هم ایجاد نشود .

این نماینده مجلس افزود: ابلاغیه اخیر شورای نگهبان را تایید نمی کند و این شورا معتقد است که قانون انتخابات وجود دارد و بر اساس آن شیوه نامه های جدید را اعمال کرده ولی روال بر این است که  قانون گذاری توسط مجلس انجام می شود و با این وجود درحال  حاضر تابع این شیوه نامه برای ثبت نام درانتخابات ریاست جمهوری هستم.

 وی درخصوص  نامه برخی ازنمایندگان مجلس با موضوع دعوت از یکی از مقامات برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان ساخت : همواره جایگاه مجلس و نمایندگان  به عنوان ناظر مطرح بوده و لذا معتقد هستم نباید نمایندگان از کاندیدای خاصی حمایت کرده ویا از فرد خاص برای حضور در تانتخابات دعوت کنند.

رعایت  قانون اساسی ملاک هیات نظارت استان

رئیس هیات نظارت استان همچنین درمورد مسائل مربوط به تائید صلاحیت های انتخابات شورای اسلامی شهرو روستای استان نیزگفت : ملاک هیات نظارت استان  رعایت  قانون اساسی است لذا  اگر فردی  دارای سابقه محکومیت ، مسائل اخلاقی و اقتصادی و التزام نداشتن به نظام نداشته با شد  قطعا تائید  صلاحیت  نخواهد شد .

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که حقی از فردی ضایع نشود و فردی بی دلیل رد صلاحیت نشود و اگر فردی هم صلاحیت نداشته باشد احراز صلاحیت شود به حقوق مردم ظلم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها