رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا:

عبور از پیک چهارم بیماری کرونا / حدود ۲۲ درصد بیماران کرونایی نقض قرنطینه داشته اند

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا خبر داد؛

واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا تا آخر خرداد

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان تا آخر خرداد ماه همه افراد ۶۵ سال به بالا واکسینه خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۱۴۸۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در جلسه امروز کمیته که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه امروز بیماری کرونا در کشور با همراهی مردم و زحمات کادر پزشکی و درمان در شرایط مهار و کنترل قرار گرفته است؛ گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت موج چهارم بیماری از مرحله پیک و فزاینده در حال انتقال به فضای مهار و کنترل است.

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه این توفیق حاصل همکاری همه دستگاه‌ها و همراهی مردم عزیز کشورمان است؛ گفت: بایستی با ادامه روند رو به موفق جلو بتوانیم زمینه بیماری را در کشور کاهش دهیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید فطر نسبت به افزایش حجم سفرهای احتمالی به خصوص به شهرهای شمالی کشور هشدار داد و گفت: به تجربه دیده شده که افزایش سفرها و مسافرت‌ های برون شهری یکی از عوامل گسترش و چرخش بیماری است.

وی در این خصوص گفت: باید محدودیت سفر بین شهری با نظارت عوامل نیروی انتظامی تداوم گردد و تردد آزادانه سفر در کشور صورت نگیرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه مقصد بیشترها سفرها به استان‌های شمالی به خصوص مازندران است، گفت: بایستی در این استان بیشترین تمرکز و دقت را داشته باشیم و اجازه ندهیم که با افزایش سفرها به این استان بیماری دوباره اوج گیری کند.

ذوالفقاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: نیروی انتظامی و حوزه مربوطه اش راهنمایی و رانندگی بایستی به صورت جدی اطلاع رسانی‌های لازم را در خصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ های سفر انجام دهد و مرجع اطلاع رسانی در این خصوص نیروی انتظامی و پلیس راهور می‌باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برگزاری آزمون وزارت آموزش پرورش به خصوص برای کلاس‌های نهم و دوازدهمی‌ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص طبق گزارش نماینده وزارت آموزش و پرورش تمامی اصول و پروتکل‌ های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت و درمان اخذ شده و این پروتکل‌ها به همه استان‌ها اعلام شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: تلاش آموزش و پرورش بر این اساس است که آزمون‌ها در مکان‌های باز و در کلاس‌ها بزرگ با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود. موضوع تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت از دیگر محورهای مهم جلسه امروز بود که قرار شد پیشنهاد آن به ستاد ملی ارسال شود. مساله واکسیناسیون از دیگر محورهای جلسه امروز بود و در این خصوص طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان تا آخر خرداد ماه همه افراد ۶۵ سال به بالا واکسینه خواهند شد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها