معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

ثبت نام جدید مسکن ملی از هفته آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۹ خرداد آخرین مهلت ثبت اطلاعات سکونتی و ملکی در سامانه املاک و اسکان است از آماده افتتاح بودن ۱۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۵۱۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در خصوص جزئیات افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن تا پایان دولت دوازدهم، گفت: با توجه به اینکه بخشی از واگذاری‌ها به شکل واگذاری گروهی و کوچک مقیاس بوده است این اطلاعات در حال جمع‌آوری و نهایی‌شدن است که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

محمودزاده ادامه داد: ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، آبان سال ۹۹ افتتاح شد. هم‌اکنون نیز نزدیک به ۱۰ هزار واحد آماده افتتاح است. ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن هستیم تا با مقیاس‌های بیشتری افتتاح طرح اقدام ملی مسکن را داشته باشیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجاره‌ داری حرفه‌ ای و تصمیم دولت برای اجرایی شدن آن، گفت: سال گذشته آئین‌نامه اجاره‌ داری حرفه‌ ای به دولت ارسال شد که هم‌اکنون در کمیسیون‌های دولت در دست بررسی است.

وی در خصوص بازار اجاره، گفت: کمک ودیعه اجاره و تمدید اجاره‌ ها به ستاد ملی کرونا، پیشنهاد شده است که در این‌باره، ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

محمودزاده در خصوص سامانه ملی املاک و اسکان نیز، اعلام کرد: در قانون، دو ماه برای تکمیل اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان زمان گذاشته شده است که این کار اقدام بزرگ و گسترده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، سرپرستان خانوار باید اطلاعات سکونتی و ملکی خود را در سامانه به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی تمامی اشخاص حقیقی و حقیقی ملزم به ثبت اطلاعات سکونتی و املاک خود در سامانه هستند و قانونگذار برای اشخاص حقوقی نیز دو برابر مالیاتی را پیش‌بینی کرده است. در این قانون برای اشخاص حقیقی داشتن دو واحد مسکونی در صورتی که در دو شهر مختلف باشند، مجاز است و مشمول مالیات نمی‌شود در حالی که برای اشخاص حقوقی این امکان سلب شده است. بنابراین قانون برای شخصیت‌های حقوقی سخت گیرانه‌تر است.

محمودزاده تصریح کرد: صاحبان املاک حقوقی چنانچه ملکی خالی در اختیار داشته باشند مشمول دو برابر مالیات هستند.

گفتنی است، وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، ۲۴ ساعته به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهد. بر همین اساس، مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد.

شهروندان تهرانی با گرفتن شماره ۵۹۱۹۸ و شهروندان دیگر استان‌های کشور با شماره‌گیری ۰۲۱۵۹۱۹۸ می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع‌ها و سوالات خود را مطرح کنند.

انجام خود اظهاری از طریق سامانه در اینترنت و با رایانه شخصی به صورت رایگان برای عموم فراهم است. همچنین، در صورت تمایل استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت با هزینه شخصی نیز امکان‌پذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها