سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اتهامات بی پایه دولت مراکش را به دلیل ناتوانی این کشور در حل مسائل منطقه‌ای خود و در راستای کمک به طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و علیه وفاداران به آرمان حقه فلسطین خواند.
کد خبر: ۱۳۱۴۴۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، سعید خطیب‌ زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه مراکش در گفتگوی برخط با اعضای لابی صهیونیستی «آیپک» اظهار داشت: دولت مغرب به دلیل ناتوانی در حل مسائل منطقه‌ای خود، ضمن حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی بار دیگر اتهامات واهی و بی اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات بی پایه دولت مراکش نسبت به جمهوری اسلامی ایران را در راستای کمک به طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و علیه وفاداران به آرمان حقه فلسطین ارزیابی کرد و افزود: جای تاسف است که دولت مغرب که در حال حاضر ریاست کمیته قدس را نیز بر عهده دارد در شرایطی که جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت و یکپارچگی نیاز دارد، در راستای کمک به اهداف دشمنان امت اسلامی توجهات را از موضوع اصلی جهان اسلام که مقابله با تعدی به قدس شریف و دفاع از حقوق ملت فلسطین است، منحرف می‌کند.

«ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب روز پنج‌شنبه برای نخستین بار در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (لابی صهیونیستی آیپک) شرکت کرد که همین امر خشم مخالفان سازش با رژیم صهیونیستی در مغرب را برانگیخت.

وی طی سخنانی در این نشست ایران را به بی ثبات کردن شمال و غرب آفریقا متهم کرد و گفت: ایران تمامیت ارضی ما را تهدید و اقدام به آموزش شبه نظامیان برای حمله به ما می‌کند.

وزیر خارجه مغرب چهارشنبه گذشته نیز در مصاحبه‌ای گفته بود که مغرب بزودی به سمت «نهایت حد ممکن توسعه همکاری دوجانبه با تل‌آویو» پیش خواهد رفت و افزود:«ما به تعهدات خود پایبند هستیم چرا که ما این تصمیم (عادی‌سازی روابط با اسرائیل) را با اعتقاد [راسخ] اتخاذ کردیم و در آینده نزدیک به سمت بالاترین سطح ممکن برای توسعه همکاری دوجانبه پیش خواهیم رفت.»

وی همچنین علیه ایران نیز سخن گفت و با ذکر ادعاهای تکراری گفت: «ما برای هماهنگی با متحدان به منظور مقابله با تهدیدات ایران که مرتبط با برنامه هسته‌ای آن است، نیاز داریم. ایران برای برهم زدن ثبات شمال و غرب آفریقا تلاش می‌کند».

او مدعی شد: «ایران تمامیت اراضی مغرب و امنیت آن را از طریق شبه‌نظامیان پولیساریو و آموزش آن‌ها و اعطای سلاح به این شبه‌نظامیان در معرض تهدید قرار داده است همچنانکه ایران از طریق حزب‌الله در غرب آفریقا در حال نفوذ و استقرار است و ما امروز مراقب تهدیدات ایران علیه امنیت ملت مغرب هستیم».

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها